گاوهای GBP/USD به سمت مقاومت بحرانی حرکت می کنند زیرا DXY به زیر 111.00 می رسد.

  • گاوهای GBP/USD آن را به سمت مقاومت کلیدی افزایش می دهند.
  • دلار آمریکا به دنبال آزمایش پشتیبانی حیاتی DXY است.
نتیجه این حرکت ها منوط به جلسات ماه آینده بانک مرکزی خواهد بود. با این حال، شکل گیری M هفتگی در DXY قانع کننده است زیرا قیمت به سمت یک لایه حمایتی مهم می رود که می تواند منجر به اصلاح در خط گردن نزدیک به 112.00 شود. در چنین سناریویی، GBP برای پیشرفت بسیار فراتر از خط مقاومت روزانه در آینده قابل پیش‌بینی تلاش خواهد کرد، مگر اینکه شاهد شکست قابل توجه و متقاعدکننده حمایت هفتگی DXY باشیم.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gbp-usd-bulls-head-toward-critical-resistance-as-dxy-sinks-below-11100-202210252030

در همین حال، با وجود انتصاب سوناک، نوار برای یک dovish pivot بالاست. تحلیلگران بانک ANZ استدلال کردند که بازده اوراق قرضه بریتانیا در حال حاضر به شدت کاهش یافته است و بریتانیا می تواند انتظار ریاضت اقتصادی، رشد کم و تورم فزاینده را داشته باشد، زیرا قبوض آب و برق همچنان در حال افزایش است. “بازارها در حال حاضر تنها با احتمال 20 درصدی برای افزایش 100 واحدی نرخ بهره در جلسه هفته آینده بانک مرکزی انگلیس قیمت گذاری می کنند، اما به طور کامل 75 واحد در ثانیه قیمت گذاری شده اند.”

تحلیل تکنیکال پوند/دلار آمریکا

سوناک، یک بانکدار سابق، میانه‌روتر از لیز تراس است و از بسیاری از سیاست‌های او، از جمله کاهش‌های مالیاتی بدون بودجه که باعث شروع این آشفتگی شد، انتقاد کرده بود. بازارهای مالی از زمانی که کشور به این سیاست‌ها روی آورده است، ثابت مانده است. با این وجود، کوهی برای صعود وجود دارد و GBP/USD همچنان در انتهای خط روند نزولی باقی می‌ماند، همانطور که در زیر نشان داده شده است، زیرا معامله‌گران آماده جلسات متعدد بانک مرکزی هستند که این هفته با بانک مرکزی اروپا آغاز می‌شود. کانادا، بانک ژاپن و پایان ماه آینده با فدرال رزرو و بانک انگلستان. کارشناسان در مورد آینده بریتانیا اختلاف نظر دارند و سؤالاتی وجود دارد که آیا انگلیس ممکن است مجبور شود از صندوق بین المللی پول درخواست کمک مالی کند یا خیر.

سرمایه گذاران از ریشی سوناک به عنوان نخست وزیر جدید بریتانیا استقبال کرده اند، جایی که در اولین سخنرانی خود تاکید کرد که ثبات اقتصادی و اعتماد را در قلب دستور کار دولت قرار داده است. به طور کلی، احساسات صعودی در مورد انتصاب او وجود داشته است، به طوری که FTSE 100 و پوند هر دو در اخبار افزایش یافتند. پس از اینکه پوند در روز جمعه تا 1.1100 در برابر دلار سقوط کرد و هزینه های استقراض دولت در میان هشدارهای جدید افزایش یافت، به عنوان تسکین دهنده بود. در مورد اقتصاد انگلستان

GBP/USD تا پایان وال استریت نزدیک به 1.1475 قیمت پیشنهادی خود را حفظ می کند و با کاهش ارزش دلار آمریکا به زیر خط روند کلیدی خرد و سیاست بریتانیا، روز را برای گاوهای پوند نجات می دهد، بیش از 1.7 درصد افزایش می یابد.

در حالی که دلار آمریکا سقوط می کند، قیمت به سمت خط مقاومت کلیدی حرکت می کند: