گاوهای DXY در حوالی ساعت 103.00 نفس می کشند و سخنرانی پاول رئیس فدرال رزرو

علاوه بر این، نگرانی‌های اخیر پیرامون ایالات متحده و چین در آستانه سفر دیپلمات آمریکایی این هفته به چین نیز بر ریسک‌پذیری بازار تأثیر می‌گذارد. یک جت جنگنده ارتش آمریکا روز شنبه یک بالن مشکوک جاسوسی چینی را در سواحل کارولینای جنوبی، یک هفته پس از ورود آن به حریم هوایی ایالات متحده، سرنگون کرد و حماسه جاسوسی دراماتیک – و عمومی – را به راه انداخت که روابط چین و آمریکا را بدتر کرد. رویترز گفت.

شاخص دلار آمریکا (DXY) بالای 103.00 تدافعی می‌ماند زیرا گاوها منتظر سرنخ‌های بیشتری برای تمدید بهبودی دو روزه از پایین‌ترین سطح از آوریل 2022 هستند.

شایان ذکر است که اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) با افشای اینکه حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ژانویه 517 هزار افزایش یافته است، در مقابل 185 هزار مورد انتظار و 260 هزار (تجدید نظر صعودی) قبلی، بازارها را شگفت زده کرد. شایان ذکر است که نرخ بیکاری نیز از 3.5 درصد قبل و 3.6 درصد پیش بینی شده به 3.4 درصد کاهش یافته است، اما میانگین درآمد ساعتی در این ماه کاهش یافته است.

در انجام این کار، سنج دلار در برابر شش ارز اصلی، فقدان داده ها/رویدادهای اصلی را برای تثبیت آخرین روند صعودی توجیه می کند. با این حال، گزارش مشاغل قوی ایالات متحده و ترس های ژئوپلیتیکی در اطراف چین به DXY اجازه داد تا بازگشت مورد انتظار را آغاز کند.

شکست صعودی واضح یک خط مقاومت نزولی سه ماهه که اکنون در حدود 101.95 پشتیبانی می شود، گاوهای DXY را به سمت مقاومت خط روند با شیب نزولی از اواخر نوامبر 2022، حداکثر نزدیک به 104.00 هدایت می کند.

  • شاخص دلار آمریکا در تلاش برای دفاع از بازگشت دو روزه از پایین ترین سطح از آوریل 2022 است.
  • داده‌های قوی اشتغال ایالات متحده، ترس‌های پیرامون چین به بازی BOE/ECB پیوستند تا DXY را تقویت کنند.
  • فقدان داده‌ها/رویدادهای اصلی، روحیه محتاطانه پیش از بررسی ظاهری پاول، رئیس فدرال رزرو، برای دلار آمریکا.

در این زمینه، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در حدود 3.55% ثابت باقی می ماند در حالی که S&P 500 Futures زیان ملایمی را تا زمان انتشار چاپ می کند.

بازگشت مجدد PMI خدمات ISM ایالات متحده از 49.2 به 55.2، در مقابل 50.4 مورد انتظار، همچنین پشتوانه بازگشت بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و دلار آمریکا بود. با این اوصاف، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بیشترین جهش را از اواخر سپتامبر 2022 داشته است تا سطح 3.52 درصدی را تا پایان هفته پر نوسان به دست آورد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-index-dxy-bulls-take-a-breather-around-10300-as-fed-chair-powells-speech-looms-202302052346

در ادامه، سخنرانی روز سه‌شنبه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) و شاخص احساسات مصرف‌کننده UoM ایالات متحده در ماه فوریه، و همچنین انتظارات تورم مصرف‌کننده 5 ساله دانشگاه میشیگان، برای انگیزه جدید بسیار مهم خواهد بود. اگر پاول، رئیس فدرال رزرو، سیگنال‌های جنگ‌طلب اخیر از داده‌های ایالات متحده را ستایش کند، DXY می‌تواند آخرین بهبود را تمدید کند.

تحلیل تکنیکال