چین با کاهش محدودیت های کووید بالا می رود، نفت قدرت خود را از دست می دهد

به گزارش رویترز، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، چارلز ایوانز، روز جمعه گفت: «احتمالاً با وجود کاهش سرعت افزایش نرخ، ما احتمالاً یک اوج بالاتر نسبت به نرخ سیاستی فدرال رزرو خواهیم داشت.» این منجر به بهبود قابل توجهی در بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده بالای 3.54٪ شده است.

در جبهه نفت، قیمت نفت از اکثر افزایش‌های صبح دوشنبه تسلیم شد و پس از بهبودی قوی‌تر از 79.66 دلار به نزدیک 80.60 دلار کاهش یافت. عدم کاهش بیشتر تولید توسط اوپک پلاس در نشست 4 دسامبر، احساسات گاوهای نفتی را تضعیف کرد. این کارتل نفت در حال حاضر به کاهش دو میلیون بشکه در روز تا نوامبر 2023 پایبند خواهد بود. همچنین، کاهش محدودیت‌های کووید در چین و NFP خوش‌بینانه ایالات متحده از بازیابی نفت حمایت کرد.

  • با شروع تمرکز اقتصاد بر کاهش محدودیت‌های Covid-19، سهام چین افزایش یافته است.
  • پیش بینی اوج نرخ بهره بالاتر توسط ایوانز فدرال رزرو از بازدهی خزانه داری ایالات متحده حمایت کرده است.
  • به دلیل عدم تمدید کاهش تولید اوپک، قیمت نفت قدرت خود را از دست داد.
در همین حال، با بازگشایی اقتصاد پس از قرنطینه طولانی مدت کووید-19 برای مهار این آشفتگی، سهام چین قوی‌تر عمل می‌کنند. دولت پس از اعتراض شدید عموم مردم تصمیم به کاهش محدودیت ها گرفته است زیرا محدودیت های جابجایی افراد، مواد و ماشین آلات بودجه کافی برای جبران هزینه کالاهای فاسد شدنی باقی نمی گذارد. این امر همچنین منجر به بهبود پیش بینی های اقتصادی پیش رو شده است.

بازارهای حوزه آسیایی واکنش‌های متفاوتی را نشان می‌دهند، زیرا انگیزه ریسک در حال تبدیل شدن به احتیاط بیشتر از داده‌های PMI خدمات ISM ایالات متحده است. معاملات آتی S&P500 به دلیل اظهارنظرهای تندروانه سیاستگذار فدرال رزرو (فدرال رزرو) در مورد نرخ بهره هدف گذاری شده، روند صعودی را محدود کرده است، در حالی که حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی خوش بینانه روز جمعه (NFP) بالشتک را تقویت کرد.

Nikkei225 ردپای معاملات آتی S&P500 را دنبال می کند و عملکرد ضعیفی را در روز دوشنبه نشان می دهد. همچنین، سرمایه گذاران منتظر هزینه های کلی خانوار برای راهنمایی بیشتر هستند. داده های اقتصادی بالاتر از 3.4% در مقایسه با انتشار قبلی 2.3% مشاهده می شود. هزینه‌های خانوار بهتر از پیش‌بینی‌شده نشان‌دهنده انتظارات بالاتر برای تورم کوتاه‌مدت است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/asian-stock-market-china-soars-on-easing-covid-curbs-oil-loses-strength-202212050510

در زمان انتشار، Nikkei225 ژاپن اندکی کاهش یافت، ChinaA50 1.70 درصد جهش کرد، Hang Seng 3.38 درصد افزایش یافت و Nifty50 0.46 درصد افت کرد.