پوند استرلینگ 1.2600 را پیش از ریسک رویداد کلیدی اقتصاد کلان بازپس گرفت

معامله گران در حال آماده شدن برای دو انتشار بزرگ هستند که در دو روز آینده بر GBP/USD تأثیر خواهند گذاشت: داده های تورم شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) در روز چهارشنبه و نشست سیاست بانک انگلستان (BoE) در روز پنجشنبه.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/pound-sterling-pulls-back-ahead-of-us-inflation-data-202305091314


GBP/USD: نمودار روزانه

شکست های نزولی قاطع با یک شمع روزانه قرمز بلند مشخص می شود که به زیر سطح مقاومت کلیدی مورد نظر می شکند و نزدیک به کف های روز بسته می شود. یا به طور متناوب، سه نوار قرمز متوالی که زیر سطح شکسته می شوند. چنین نشان هایی تأیید می کند که شکستن یک «شکست نادرست» یا تله خرس نیست.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در زمان نگارش مقاله پس از رسیدن به اوج خود در دهه 60 نزدیک به خرید بیش از حد به 60 کاهش یافته است. RSI کم و بیش در پشت سر هم با قیمت حرکت می کند، بنابراین، نشانه کمی از قدرت یا ضعف اساسی ارائه می دهد.

سوالات متداول پوند استرلینگ

پوند استرلینگ چیست؟

GBP/USD در روز دوشنبه به 1.2669 رسید و بالاترین قیمت های سال گذشته را برای این جفت نشان داد. سپس در همان روز کاهش یافت و پایین تر بسته شد و چیزی را که به عنوان ستاره تیرانداز شناخته می شود – یک الگوی معکوس شمعدان ژاپنی تشکیل داد. اگر روز سه‌شنبه بعد از ستاره در حال نزول یک روز نزولی داشته باشد، می‌تواند نشانه‌ای باشد که این جفت در شرف اصلاح است. اگر پایان روز پایین تر از 1.2561 روز جمعه گذشته باشد، نزولی بیشتری به چشم انداز کوتاه مدت اضافه می کند.

GBP/USD به طور کلی به گسترش روند صعودی خود ادامه می دهد و به طور فزاینده ای به اوج های بالاتر و پایین تر می رسد و این احتمالاً به نفع لونگ پوند استرلینگ نسبت به شورت ها خواهد بود.

با توجه به اینکه هنوز اینطور نیست، هنوز هم احتمال وجود دارد که نرخ ارز در هر زمانی تغییر کند و دوباره شروع به افزایش کند. اوج های می 2022 در 1.2665 اولین سطح هدف و مقاومت، سپس در میانگین متحرک 100 هفته ای (SMA) واقع در 1.2713 و در نهایت در 61.8% فیبوناچی اصلاحی بازار نزولی 2021-22، در 1.2758 را فراهم می کند. همه اهداف صعودی بالقوه را برای این جفت فراهم می کنند. هر سطح باید قاطعانه نقض شود تا درب بعدی باز شود.

پوند استرلینگ (GBP) قدیمی ترین واحد پول در جهان (886 پس از میلاد) و واحد پول رسمی انگلستان است. این چهارمین واحد پرمعامله برای ارز خارجی (FX) در جهان است که بر اساس سال 2022، 12 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است، به طور متوسط ​​​​630 میلیارد دلار در روز. داده ها.
جفت‌های معاملاتی کلیدی آن GBP/USD، با نام مستعار “کابل” هستند که < href=" برای 11٪ از FX، GBP/JPY، یا "اژدها" که توسط معامله‌گران شناخته می‌شود (3%)، و EUR/GBP ( 2%) پوند استرلینگ توسط بانک انگلستان (BoE) صادر می شود.

تصمیمات بانک انگلستان چه تأثیری بر پوند استرلینگ دارد؟

از منظر فنی، GBP/USD در یک روند صعودی بلندمدت به طور کلی صعودی است. با توجه به ضرب المثل قدیمی که “روند دوست شماست” این مزیت طولانی مدت نسبت به دارندگان قد کوتاه دارد.

GBP/USD محرک های بازار

  • پوند استرلینگ احتمالاً از نتیجه نشست سیاستگذاری بانک مرکزی انگلیس (BoE) در روز پنجشنبه جهت گیری خواهد کرد. اکنون با اطمینان تقریباً 100 درصدی نرخ بهره 25 واحد در ثانیه افزایش می یابد. آنچه کمتر قطعی است، راهنمایی بانک، اظهارات اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی اروپا در کنفرانس مطبوعاتی پس از آن، و توزیع آرای اعضا است.
  • برخی ناظران افزایش احتمالی 60 واحدی در ثانیه را برای کنترل تورم لازم می دانند. اگر درست باشد، واگرایی سیاست پولی بین بانک مرکزی انگلیس و فدرال رزرو (فدرال رزرو) – که به طور گسترده انتظار می رود نرخ ها را بالاتر نبرد – افزایش می دهد. این امر به نفع پوند استرلینگ خواهد بود، زیرا انتظارات نرخ بهره بالاتر به ارزها مزیت «حمل» می دهد. Carry تفاوت بین نرخ بهره دو ارز است و مزایای نگه داشتن ارز با نرخ بهره بالاتر را می سنجد. همچنین در قیمت گذاری بسیاری از مشتقه ها مانند قراردادهای آتی و اختیار معامله استفاده می شود.
  • توزیع رای در آخرین BoE ملاقات 7-2 بود که هفت سیاستگذار به افزایش 25 واحدی نرخ بهره و دو نفر به عدم تغییر رأی دادند. اگر توزیع به هر جهت تغییر کند، پوند را با کاهش کمپ «بدون تغییر» تحت تأثیر قرار می‌دهد و GBP/USD را افزایش می‌دهد و برعکس افزایش می‌یابد.
  • بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده برای سه روز متوالی افزایش یافته است و دلار آمریکا را حمایت می کند، اما بازدهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در روز سه شنبه اندکی کاهش می یابد که می تواند یک باد معکوس برای دلار باشد.
  • نظرسنجی افسر وام دهی بانک فدرال رزرو (Q1)، منتشر شد در روز دوشنبه، به طور کلی منفی بود و شرایط اعتباری پیشنهادی تا حدی به دلیل پیامدهای بحران بانکی تشدید شده است. اگرچه تاثیر آن بر دلار آمریکا در زمان انتشار بسیار کم بود، اما ممکن است عاملی موثر بر بازده باشد.
  • انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده برای آوریل در روز چهارشنبه، 10 می، در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ، داده‌های بیشتری را برای فدرال رزرو فراهم می‌کند تا خط سیر سیاست‌های آینده خود را بر اساس آن استوار کند. در حال حاضر انتظار می رود که CPI 0.4٪ در ماهانه و 5٪ سالانه افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود که CPI اصلی 0.4 درصد در ماه مارس و 5.5 درصد سالانه افزایش یابد و معیاری است که تأثیر بیشتری دارد. نتیجه بالاتر از حد انتظار برای GBP/USD منفی خواهد بود و بالعکس برای چاپ کمتر از پیش بینی شده.

تحلیل فنی GBP/USD: ستاره تیرانداز به اصلاح اشاره دارد

تنها مهم‌ترین عامل مؤثر بر ارزش پوند استرلینگ، سیاست‌های پولی است که توسط بانک انگلستان تعیین می‌شود. BoE تصمیمات خود را بر این اساس استوار می کند که آیا به هدف اصلی خود یعنی “ثبات قیمت” دست یافته است – نرخ تورم ثابت در حدود 2٪. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این امر، تعدیل نرخ بهره است.
زمانی که تورم خیلی بالا باشد، BoE سعی می کند با افزایش نرخ بهره آن را مهار کند و دسترسی مردم و کسب و کارها به اعتبار را گران تر کند. این به طور کلی برای پوند انگلیس مثبت است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر بریتانیا را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران جهانی برای پارک پول خود تبدیل می‌کند.
وقتی تورم خیلی پایین می‌آید، نشانه کند شدن رشد اقتصادی است. در این سناریو، BoE کاهش نرخ بهره را برای کاهش اعتبار در نظر می‌گیرد تا کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مولد رشد وام بیشتری بگیرند.

چگونه داده های اقتصادی بر ارزش پوند تأثیر می گذارد؟

پوند استرلینگ (GBP) در روز سه‌شنبه به بالای سطح 1.2600 در برابر دلار آمریکا (USD) بازمی‌گردد، زیرا گرین‌بک در پشت بازده اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا اندکی کاهش می‌یابد.


اشتراک گذاری:

  • پوند استرلینگ در برابر دلار آمریکا در آستانه رویدادهای کلیدی اقتصاد کلان هفته به حدود 1.26 کاهش می یابد.
  • پوند استرلینگ احتمالاً تحت تأثیر نشست بانک مرکزی انگلیس در “پنجشنبه بزرگ” قرار خواهد گرفت.
  • دلار آمریکا به دنبال انگیزه ای از داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده برای آوریل در روز چهارشنبه خواهد بود.

یکی دیگر از اطلاعات مهم منتشر شده برای پوند استرلینگ، تراز تجاری است. این شاخص تفاوت بین درآمد یک کشور از صادرات خود و آنچه را که برای واردات در یک دوره معین هزینه می کند را اندازه گیری می کند.
اگر کشوری صادرات بسیار مورد تقاضا را تولید کند، ارز آن صرفاً از تقاضای اضافی ایجاد شده از سوی خریداران خارجی که به دنبال خرید این کالاها هستند، سود خواهد برد. بنابراین، تراز خالص تجاری مثبت یک ارز را تقویت می کند و بالعکس برای تراز منفی.

جفت GBP/USD در زمان نگارش این مقاله، درست بالای حمایت از خط کانال بالای 1.2600-05 قرار دارد. شکست قاطع به زیر سطح، نشان دهنده ضعف بیشتر در افق است، احتمالاً تا خط کانال پایین در حدود 1.2440.

برای به چالش کشیدن تسلط روند صعودی و پیشنهاد احتمال بازگشت خرس، نیاز به شکست قاطع به زیر 1.2435 پایین‌ترین سطح 2 مه دارد.

داده های منتشر شده سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند ارزش پوند استرلینگ را تحت تاثیر قرار دهد. شاخص هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، و اشتغال همگی می توانند بر جهت GBP تأثیر بگذارند.
اقتصاد قوی برای استرلینگ خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است BoE را تشویق کند تا نرخ‌های بهره تعیین کند، که مستقیماً پوند را تقویت می‌کند. در غیر این صورت، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشد، پوند استرلینگ احتمالا سقوط خواهد کرد.

تراز تجاری چگونه بر پوند تأثیر می گذارد؟