پوند استرلینگ پس از انتشار شاخص احساسات میشیگان به زیر 1.2500 می رسد.

تنها مهم‌ترین عامل مؤثر بر ارزش پوند استرلینگ، سیاست‌های پولی است که توسط بانک انگلستان تعیین می‌شود. BoE تصمیمات خود را بر این اساس استوار می کند که آیا به هدف اصلی خود یعنی “ثبات قیمت” دست یافته است – نرخ تورم ثابت در حدود 2٪. ابزار اصلی آن برای دستیابی به این امر، تعدیل نرخ بهره است.
زمانی که تورم خیلی بالا باشد، BoE سعی می کند با افزایش نرخ بهره آن را مهار کند و دسترسی مردم و کسب و کارها به اعتبار را گران تر کند. این به طور کلی برای پوند انگلیس مثبت است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر بریتانیا را به مکانی جذاب‌تر برای سرمایه‌گذاران جهانی برای پارک پول خود تبدیل می‌کند.
وقتی تورم خیلی پایین می‌آید، نشانه کند شدن رشد اقتصادی است. در این سناریو، BoE کاهش نرخ بهره را برای کاهش اعتبار در نظر می‌گیرد تا کسب‌وکارها برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مولد رشد وام بیشتری بگیرند.

چگونه داده های اقتصادی بر ارزش پوند تأثیر می گذارد؟


منبع: https://www.fxstreet.com/news/pound-sterling-supported-above-125-after-gross-domestic-product-confirms-uk-avoids-a-recession-202305121221

شاخص قدرت نسبی (RSI) پس از نشان دادن واگرایی خفیف نزولی بین قیمت در اوج ماه می و RSI به شدت کاهش می یابد. این نشان دهنده ضعف اساسی است، و بیشتر نشان دهنده نزولی کوتاه مدت است.


GBP/USD: نمودار روزانه


اشتراک گذاری:

  • پوند استرلینگ در برابر دلار آمریکا بیش از 100 پیپ در “پنجشنبه فوق العاده” کاهش یافت.
  • بیلی، فرماندار BoE پیشنهاد می کند که تورم ممکن است کاهش شدید داده های آوریل را نشان دهد، داده های رشد بریتانیا تصویر خوش بینانه تری را ارائه می دهد.
  • پس از اینکه PacWest خروج سپرده های بزرگی را ثبت کرد و باعث ایجاد آشفتگی های بانکی شد، دلار آمریکا در جریان های امن تقویت شد.

روز چهارشنبه، بازار یک الگوی معکوس شمعدان ژاپنی را در GBP/USD تشکیل داد که نشان دهنده احتمال بازگشت نزولی کوتاه مدت است. این الگو پس از بسته شدن نزولی روز پنجشنبه تایید شد. انتظار نزولی بیشتر در کوتاه مدت است، احتمالاً برای حمایت در پایه کانال/گوه صعودی، واقع در حدود 1.2475.


GBP/USD: نمودار روزانه

از منظر فنی، GBP/USD نشانه‌های نزولی کوتاه‌مدت را نشان می‌دهد، اما به طور کلی در یک روند صعودی بلندمدت باقی می‌ماند و نسبت به دارندگان کوتاه مدت برتری دارد.

GBP/USD محرک های بازار

  • پوند استرلینگ اوایل روز جمعه پس از انتشار داده‌های تولید ناخالص داخلی بریتانیا که بیم آن می‌رفت نشان دهد بریتانیا در حال سقوط در رکود باشد، پاهای خود را پیدا کرد.
  • با این حال، تولید ناخالص داخلی سه ماهه مطابق با برآوردها مثبت شد و 0.1٪ بود. تولید ناخالص داخلی سالانه 0.2 درصد افزایش یافته است، همچنین مطابق با پیش بینی ها. با این حال، رقم ماه به ماه کاهش کمتر از حد انتظار 0.3٪ را نشان می دهد، در حالی که انتظار می رود افزایش 0.1٪ باشد.
  • در روز پنجشنبه، ترکیبی از اظهارنظرهای نادرست در نشست BoE و ترس از بحران بانکی مجدد، حمایت از جریان امن به دلار آمریکا، منجر به کاهش شدید پوند/دلار آمریکا در روز پنجشنبه شد.
  • GBP/USD ابتدا پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی اروپا با رای 7-2 (همان نسبت جلسه گذشته) برای افزایش 0.25 درصدی نرخ بهره کاهش یافت و نرخ بهره بانکی را به 4.50 درصد رساند.
  • این جفت ارز پس از آن که اندرو بیلی، رئیس BoE گفت: «کمیته دلایل خوبی برای این باور داشت که تورم کل از آوریل به بعد به طور قابل توجهی کاهش خواهد یافت، ادامه یافت.»
  • اگر چه زمانی که بیلی بر اثرات ثانویه تاکید کرد و اینکه چگونه “با تداوم اثرات ثانویه، خطرات تورم همچنان به سمت بالا حرکت می کند، پوند استرلینگ بهبود یافت.”
  • GBP/USD پس از اینکه دلار آمریکا بر اساس تقاضای امن تقویت شد، پس از انتشار پرونده اوراق بهادار توسط وام دهنده آمریکایی PacWest، فروش خود را تمدید کرد. با تشکیل پرونده مشخص شد که سپرده های بانک نزدیک به 10 درصد کاهش یافته و منجر به فروش 20 درصدی سهام بانک شده است.
  • تورم اصلی در بریتانیا 10.1 درصد است که بیش از دو برابر نرخ تورم 4.9 درصدی در ایالات متحده است. با این حال، تورم اصلی ایالات متحده و بریتانیا شبیه ترند، با این حال، ایالات متحده 6.2٪ در مقابل 5.5٪ در بریتانیا. با این وجود، این نشان می‌دهد که بریتانیا باید پس از توقف فدرال رزرو (فدرال رزرو) به افزایش نرخ بهره ادامه دهد. این باید به نفع پوند انگلیس نسبت به دلار باشد، زیرا سرمایه گذاران جهانی از ارزهایی با نرخ بهره بالاتر برای پارک پول خود استفاده می کنند.
  • CME Group FedWatch Tool احتمال 90% عدم افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو را نشان می دهد.
  • علاوه بر این، فدرال رزرو عبارتی را از آخرین بیانیه خود حذف کرد مبنی بر اینکه در صورت اقتضای شرایط، انقباض بیشتر پولی مناسب خواهد بود. از سوی دیگر BoE در بیانیه خود عبارت مشابهی را حفظ کرده است.
  • دلار آمریکا در معرض خطر نکول سقف بدهی ایالات متحده است. جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، روز پنجشنبه هشدار داد که نکول آمریکا در مورد عدم افزایش سقف بدهی منجر به “فاجعه اقتصادی و مالی” خواهد شد. اکثر تحلیلگران بر این باورند که این قیمت دلار منفی خواهد بود.
  • انتشار اصلی دلار آمریکا در روز جمعه، شاخص احساسات مصرف‌کننده میشیگان است که پیش‌بینی می‌شود در ماه می به 63.0 کاهش یابد.

تجزیه و تحلیل فنی GBP/USD: برگشت ستاره تیرانداز تأیید دریافت می کند

شکست های تعیین کننده با شمع های طولانی روزانه مشخص می شوند که از سطوح مقاومت کلیدی مورد نظر عبور می کنند و نزدیک به اوج یا پایین ترین سطح خود در روز بسته می شوند (بسته به اینکه شکست صعودی یا نزولی باشد). از طرف دیگر، سه شمع متوالی که از سطح عبور می کنند نیز می توانند تعیین کننده باشند. چنین علائمی تأیید می کند که شکستن یک «شکست نادرست» یا تله گاو/خرس نیست.

سوالات متداول پوند استرلینگ

پوند استرلینگ چیست؟

داده های منتشر شده سلامت اقتصاد را می سنجد و می تواند ارزش پوند استرلینگ را تحت تاثیر قرار دهد. شاخص هایی مانند تولید ناخالص داخلی، PMI تولید و خدمات، و اشتغال همگی می توانند بر جهت GBP تأثیر بگذارند.
اقتصاد قوی برای استرلینگ خوب است. نه تنها سرمایه‌گذاری خارجی بیشتری را جذب می‌کند، بلکه ممکن است BoE را تشویق کند تا نرخ‌های بهره تعیین کند، که مستقیماً پوند را تقویت می‌کند. در غیر این صورت، اگر داده های اقتصادی ضعیف باشد، پوند استرلینگ احتمالا سقوط خواهد کرد.

تراز تجاری چگونه بر پوند تأثیر می گذارد؟

با توجه به اینکه روند کلی صعودی است، احتمالاً نرخ مبادله پوند/دلار آمریکا بهبود خواهد یافت و به صعود خود ادامه خواهد داد. اوج های می 2022 در 1.2665 اولین سطح مقاومت را فراهم می کند، اما پس از شکسته شدن، راه را برای میانگین متحرک 100 هفته ای (SMA) واقع در 1.2713 و در نهایت در 61.8% اصلاح فیبوناچی بازار نزولی 2021-22 باز می کند. در 1.2758. همه اهداف صعودی بالقوه را برای این جفت فراهم می کنند. هر سطح باید قاطعانه نقض شود تا درب بعدی باز شود. به همین ترتیب برای معکوس شدن روند صعودی، باید به طور قاطع از کف 1.2435 شکسته شود.

GBP/USD به زیر 1.2500 فروخته می شود و نشانه هایی را نشان می دهد که ممکن است کاهش یابد، با این حال، این تصویر بلندمدت صعودی را تغییر نمی دهد. تا زمانی که کف 1.2435 ماه می حفظ شود، روند صعودی دست نخورده باقی می‌ماند و بنابراین فعلاً همچنان به نفع لانگ پوند استرلینگ نسبت به شورت است.

به دنبال ضعف ناشی از نشست سیاست پولی بانک انگلستان (BoE) در روز گذشته، پوند استرلینگ (GBP) در برابر دلار آمریکا (USD) در روز جمعه به روند کاهشی خود ادامه داد. GBP/USD در حال حاضر زیر 1.2500 معامله می شود، زیرا پس از انتشار شاخص اعتماد مصرف کننده میشیگان که کاهش به 57.7 را از 63 و انتظارات تورمی 5 ساله میشیگان نشان داد، که از 3.0 درصد قبل به 3.2 درصد افزایش یافت، اکنون زیر 1.2500 معامله می شود.

پوند استرلینگ (GBP) قدیمی ترین واحد پول در جهان (886 پس از میلاد) و واحد پول رسمی انگلستان است. این چهارمین واحد پرمعامله برای ارز خارجی (FX) در جهان است که بر اساس سال 2022، 12 درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داده است، به طور متوسط ​​​​630 میلیارد دلار در روز. داده ها.
جفت‌های معاملاتی کلیدی آن GBP/USD، با نام مستعار “کابل” هستند که < href=" برای 11٪ از FX، GBP/JPY، یا "اژدها" که توسط معامله‌گران شناخته می‌شود (3%)، و EUR/GBP ( 2%) پوند استرلینگ توسط بانک انگلستان (BoE) صادر می شود.

تصمیمات بانک انگلستان چه تأثیری بر پوند استرلینگ دارد؟

یکی دیگر از اطلاعات مهم منتشر شده برای پوند استرلینگ، تراز تجاری است. این شاخص تفاوت بین درآمد یک کشور از صادرات خود و آنچه را که برای واردات در یک دوره معین هزینه می کند را اندازه گیری می کند.
اگر کشوری صادرات بسیار مورد تقاضا را تولید کند، ارز آن صرفاً از تقاضای اضافی ایجاد شده از سوی خریداران خارجی که به دنبال خرید این کالاها هستند، سود خواهد برد. بنابراین، تراز خالص تجاری مثبت یک ارز را تقویت می کند و بالعکس برای تراز منفی.