هیچ شگفتی بزرگی در گزارش اشتغال وجود ندارد، BoC هفته آینده 50 واحد در ثانیه افزایش خواهد یافت – CIBC

روز جمعه، گزارش اشتغال کانادا اعداد بهتر از حد انتظار را نشان داد. Loonie در برابر دلار آمریکا سقوط کرد اما در برابر سایر رقبای خود افزایش یافت. تحلیلگران CIBC اشاره می کنند که این گزارش از دیدگاه آنها حمایت می کند که بانک کانادا در هفته آینده، قبل از توقف در سال 2023، نرخ ها را 50 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد.

نقل قول های کلیدی:

“هیچ شگفتی بزرگی در این گزارش وجود نداشت. بنابراین، و با توجه به نرخ پایین بیکاری، ترکیب تغییرات اشتغال و رشد قوی و باثبات دستمزدها، همچنان انتظار داریم که بانک کانادا هفته آینده قبل از توقف در سال 2023، 50 واحد در ثانیه افزایش یابد. بین یک حرکت 50 واحد پایه و محتمل ترین جایگزین، دو افزایش 25 واحدی در ثانیه متوالی، از نظر معنایی که برای اقتصاد خواهد داشت.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/canada-no-big-surprises-in-the-employment-report-boc-to-hike-by-50-bps-next-week-cibc-202212021618

پس از چند ماه یک ترن هوایی، بازار کار کانادا در ماه نوامبر تغییر کرد. افزایش 10.1 هزار شغلی مطابق با انتظارات اجماع بود، زیرا سود در مشاغل تمام وقت تقریباً به طور کامل با از دست دادن مشاغل پاره وقت جبران شد. با نگاهی به نوسانات ذاتی این سری، بازار کار کانادا تا حد زیادی در 6 ماه گذشته ثابت مانده است، با میانگین سودهای کمی بیش از 4K در ماه.