موضوع سیگنال دهی ISM قبل از رکود – ولز فارگو

شاخص PMI تولید ISM از 47.7 در فوریه به 46.3 در ماه مارس کاهش یافت. تحلیلگران ولز فارگو اشاره می‌کنند که در حالی که برخی از بخش‌های بخش خدمات در برابر سریع‌ترین افزایش نرخ در یک نسل انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند، پیامی که از شاخص تولید ISM امروزی می‌گیرد این است که بخش کارخانه در حال چرخش است.

نقل قول های کلیدی:

«گزارش تولید ISM در ماه مارس احمقانه بود. نه تنها شاخص سرفصل در پایین ترین سطح خود از سال 2020 بود، بلکه هر زیرمجموعه برای اولین بار از سال 2009 کمتر از نقطه سر به سر 50 بود. همه به جز دو (تولید و موجودی مشتری) نسبت به ماه قبل پایین تر بودند.”

ما انتظار داریم شرایط مالی سخت تر و عدم اطمینان فزاینده در مورد رکود بر تمایل شرکت ها برای سرمایه گذاری تاثیر بگذارد. فشارهای اخیر در بخش بانکی منجر به انقباض شدید در شرایط مالی شد و ما انتظار داریم بانک‌ها استانداردهای وام دهی را در نتیجه تشدید کنند. فعالیت‌های تولیدی قبل از استرس اخیر کند شده بود و ما انتظار داریم که شرایط سخت‌تر به کاهش بیشتر هزینه‌های سرمایه‌گذاری کمک کند.»


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-ism-signaling-theme-preceding-recession-wells-fargo-202304031811

مابقی مضامین آنهایی بودند که اغلب مقدم بر رکود اقتصادی هستند: سفارشات و تولیدات جدید در حال انقباض هستند، به طوری که تولید برای مقابله با عقب ماندگی ها در حال انتقال است.


اشتراک گذاری:

نزدیک‌ترین چیزی که در گزارش امروز به خبرهای خوب می‌رسیم این است که کندی در بخش کارخانه‌ها قیمت‌ها را پایین می‌آورد و زنجیره‌های تامین به بهبودی ادامه می‌دهند و از این کسادی سود می‌برند.