قیمت طلا پس از رسیدن به بالاترین سطح 1915 دلار در ماه مارس، با توجه به بازدهی، کاهش یافت.

تاکید بر همبستگی بین بازاری، سقوط بانک سیلیکون ولی (SVB) و گمانه زنی ها در مورد سیستم مالی رو به وخامت ایالات متحده، فعالان بازار را وادار می کند تا شرط بندی را برای یک مسیر افزایش نرخ تهاجمی از سوی فدرال رزرو (فدرال رزرو) کاهش دهند. بازدهی UST با کاهش شرط‌های افزایش 50 واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در نشست 22 مارس به سمت نزولی حرکت کرده است.

به طور کلی، بخش تورمی هدایت‌شده خدمات برگشت ناپذیری دارد و بیشتر اقتصادهای توسعه‌یافته به شدت به بخش خدمات وابسته هستند، بنابراین، اگر نرخ تورم بالاتر از حد انتظار باشد، فدرال رزرو در وضعیت دشواری قرار خواهد گرفت.

سطوح برای تماشا


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-drifts-lower-after-making-a-fresh-high-at-1-915-for-march-with-eyes-on-yields-202303140407

XAU/USD پس از سه روز تظاهرات متوالی نفسی کشید. در بحبوحه کاهش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، قیمت طلا در روز پس از رسیدن به بالاترین سطح ماهانه در حدود 1915 دلار اندکی کاهش یافت.

در همین حال، تقویم اقتصادی ایالات متحده داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) برای ماه فوریه را نشان می دهد. توجه بر بخش تورمی وابسته به خدمات متمرکز خواهد شد که تمرکز فدرال رزرو است.


اشتراک گذاری:

  • قیمت طلا بالاتر از مرز 1900 دلار و تبعیت از بازدهی راحت به نظر می رسد.
  • پیامدهای SVB و فروپاشی های مالی اساسی که شرط ها را برای افزایش 50 بیتی بر ثانیه فدرال رزرو کاهش می دهد.
  • خواندن قوی‌تر CPI ایالات متحده می‌تواند فدرال‌رزرو را در ناکامی و تاریکی قرار دهد.

یک استدلال به نفع چرخه های افزایش نرخ بهره فدرال رزرو با اصرار «هر کاری که لازم است» برای مهار تورم است. از طرف دیگر، فدرال رزرو نمی تواند در زمانی که فرورفتگی های اساسی سیستم مالی در حال رشد است به کار خود ادامه دهد.

از روز دوشنبه، بسیاری از پیش‌بینی‌کنندگان بازار دیدگاه خود را در مورد طرح افزایش نرخ فدرال رزرو تغییر داده‌اند و به نظر می‌رسد که بازار برای جلسه مارس FOMC دیدگاه توافقی پیدا نمی‌کند.

طلا معمولاً به عنوان دارایی شناخته می شود که با بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده (UST) همبستگی معکوس دارد، اما همبستگی آن با بازده اوراق قرضه واقعی UST قوی تر از بازده اسمی است.

پس از پیامدهای SVB و اظهارنظرهای خاموش فدرال رزرو، سرمایه گذاران احتمالاً بلاتکلیف خواهند ماند تا زمانی که فدرال رزرو شفافیت بیشتری در مورد گسترش این بیماری در بخش بانکی ایالات متحده ارائه دهد.