قدرت دلار آمریکا با انتشار PMI تولیدی اصلی در ایالات متحده آزمایش می شود


اشتراک گذاری:

  • PMI تولیدی از 47.4 به 48.0 ارتقا می یابد، انتظار می رود سفارشات جدید به 43.7 افزایش یابد.
  • شاخص ISM Prices Paid اندکی بالاتر از 44.5 در ماه قبل به 45.0 رسیده است.
  • شاخص مدیران خرید روز چهارشنبه ساعت 15:00 به وقت گرینویچ توسط ISM منتشر خواهد شد.

مؤسسه مدیریت عرضه، PMI تولید را به عنوان بخشی از گزارش نظرسنجی تجاری خود منتشر می کند تا اطلاعاتی در مورد شرایط کسب و کار در بخش تولید ایالات متحده ارائه دهد. این یک شاخص کلیدی مهم برای چگونگی وضعیت اقتصاد ایالات متحده است. نتیجه بالای 50 نشان می دهد که بخش تولید در حال گسترش است و معمولاً به دلار آمریکا سود می رساند، در حالی که عدد زیر 50 نشان دهنده انقباض است و معمولاً بر دلار آمریکا سنگینی می کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/ism-manufacturing-pmi-february-preview-gloom-persists-despite-us-expanding-economy-202303010700

Dhwani Mehta، سردبیر FXStreet، یک مرور فنی مختصر از EUR/USD ارائه می دهد و می نویسد: «شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار چهار ساعته به دنبال نفوذ به خط وسط برای صعود در روز چهارشنبه است. علاوه بر این، جفت EUR/USD موفق شده است که زمین بازپس گیری را بالاتر از میانگین متحرک 21-Simple Moving Average (SMA) که اکنون در 1.0580 قرار دارد، پیدا کند.

پیش‌بینی می‌شود که مهم‌ترین PMI تولیدی در ایالات متحده از انقباض 47.4 ثبت شده در ژانویه، اندکی به 48.0 در فوریه افزایش یابد.

شاخص اصلی مدیران خرید تولید (PMI) در ایالات متحده توسط مؤسسه مدیریت عرضه (ISM) در گزارش کسب و کار، جایی که آخرین نتیجه نظرسنجی کسب و کار تولیدی در آن نمایش داده می‌شود، در ساعت 15:00 به وقت گرینویچ امروز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

از گزارش PMI تولید ISM چه انتظاری داریم؟

گزارش ISM Manufacturing PMI برای انتشار در ساعت 15:00 به وقت گرینویچ در تاریخ 1 مارس برنامه ریزی شده است. قبل از انتشار کلیدی، دلار آمریکا نزدیک به بالاترین سطح چند هفته ای خود باقی می ماند و EUR/USD را نزدیک به 1.0600 پایین نگه می دارد.

این داده‌ها در بحبوحه افزایش هزینه‌های وام‌گیری و شک و تردیدهای فزاینده در مورد “فرود نرم” بالقوه، به‌ویژه پس از کاهش 4.50 درصدی سفارش کالاهای بادوام ایالات متحده در ژانویه، در مقایسه با انتظارات -4.0 درصد، به‌روزرسانی تازه‌ای را در مورد فعالیت بخش تولید ارائه خواهد کرد. افزایش 5.10 درصدی در ماه دسامبر.

شایان ذکر است که انقباض تولید ایالات متحده در ژانویه عمیق تر شد، زیرا شاخص اصلی برای سومین ماه متوالی کاهش یافت و به پایین ترین حد خود از ماه می 2020 رسید.

NatWest روز دوشنبه گفت که اکنون انتظار دارد فدرال رزرو در نشست ماه مارس خود نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش دهد و پس از انتشار آمار داغ مخارج مصرف شخصی (PCE) در ژانویه در روز جمعه. این بانک همچنین انتظار دارد در مجامع ماه می و ژوئن 25 واحد در ثانیه افزایش یابد که نرخ پایانه را به 5.75 درصد افزایش می دهد، نسبت به برآورد قبلی آنها 5.25 درصد.

ما انتظار داریم که شاهد باشیم که تولید ISM یک ماه دیگر را در قلمرو انقباضی سپری کرد و تنها با یک دهم بهبود به 47.5 رسید. در ماه گذشته، سفارشات تولیدی جدید به 42.5 کاهش یافت که پایین ترین میزان از اواسط سال 2020 است. انتظار می رود که سفارشات به خشک شدن ادامه دهند و انتظار می رود تولید به آرامی کاهش یابد. حداقل قیمت های پرداخت شده کاهش یافت و اشتغال در مواجهه با این مسائل ثابت می ماند. ما در این گزارش آتی به دنبال فشارها و چالش‌های کاهش‌دهنده تورمی بیشتری برای بازار کار خواهیم بود.»

گزارش شاخص مدیران خرید ISM چه زمانی منتشر می شود و چگونه می تواند بر EUR/USD تأثیر بگذارد؟

با این حال، یک گزارش ملایم‌تر می‌تواند به عنوان یک باد مخالف برای حرکت صعودی مداوم در دلار آمریکا عمل کند. احتمالاً اصلاحی در دلار آمریکا اتفاق می‌افتد که باعث بهبود معنی‌دار جفت یورو/دلار خواهد شد. معامله‌گران همچنین به زیرشاخص سفارش‌های جدید آینده‌نگر در نظرسنجی ISM، مؤلفه قیمت‌های پرداختی و معیار اشتغال کارخانه برای تأثیر قابل‌توجه در بازار توجه خواهند کرد.

چاپ تیتر قوی‌تر برای تقویت شرط‌بندی برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو 50 واحد (bps) در ماه مارس کافی است. این به نوبه خود باید به افزایش مجدد بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و تقویت دلار کمک کند.

تیم تحقیقاتی ولز فارگو گزارش زیر انتظارات را پیش‌بینی می‌کند:

شاخص اشتغال نیز در ماه دوم سال اندکی بالاتر در 51.0 مشاهده می شود، در حالی که انتظار می رود شاخص سفارشات جدید برای فوریه به 43.7 در مقابل 42.5 ژانویه افزایش یابد.

اگر حمایت 21 SMA شکست بخورد، EUR/USD می تواند کاهش خود را به سمت علامت روانی 1.0550 از سر بگیرد. آخرین خط دفاعی برای گاوهای یورو در پایین ترین سطح 2023 یعنی 1.0533 پیش بینی شده است.

ISM محتوای مرتبط با PMI را تولید می کند

درباره PMI تولید ISM ایالات متحده

دهوانی همچنین به سطوح فنی مهمی برای مبادله یورو/دلار آمریکا اشاره می‌کند: «در صورت صعودی، شیب نزولی 50 SMA در 1.0621 می‌تواند خریداران را جذب کند، در صورتی که آخرین قیمت افزایشی افزایش یابد. بالاتر، بالاترین قیمت چند روزه نزدیک به 1.0650 می تواند به چالش کشیده شود.

در میان اجزای فرعی گزارش، تمرکز بر قیمت‌های پرداخت شده خواهد بود، زیرا احساسات تجاری را در مورد تورم آینده منعکس می‌کند. انتظار می‌رود زیرشاخص قیمت‌های پرداختی تولیدی از 44.5 در ژانویه به 45.0 در طول ماه گزارش شده بهبود یابد.

جدای از داده های اقتصادی ایالات متحده، تمرکز بر سخنرانی های سیاست گذاران فدرال رزرو نیز باقی خواهد ماند، در پی افزایش انتظارات برای نرخ های بالاتر برای مدت طولانی در میان تورم داغ ایالات متحده.