فروشندگان XAU/USD به تلاقی 1955 دلار نزدیک می شوند زیرا بازدهی در بحبوحه رکودهای بانکی و رشد باز می گردد.

با این اوصاف، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده دو واحد پایه به 3.40 درصد اضافه می کند، در حالی که همتای دو ساله بازدهی سه روزه بازدهی نزدیک به 3.85 درصد را در زمان مطبوعات شکست.

شایان ذکر است که بالاترین قیمت ماهانه قبلی در حدود 1960 دلار به عنوان پشتیبانی فوری برای XAU/USD عمل می کند.

قیمت طلا (XAU/USD) در طول یک رگه نزولی دو روزه در آستانه معاملات روز دوشنبه اروپا، 1970 دلار کاهش یافت. با انجام این کار، فلز درخشان آخرین بازگشت در بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده و همچنین دلار آمریکا را توجیه می کند، در حالی که چرخش روز قبل را از ناحیه مقاومت کلیدی افزایش می دهد.

در میان این بازی‌ها، شاخص دلار آمریکا (DXY) یک روند صعودی سه روزه نزدیک به 103.12 را نشان می‌دهد، زیرا معامله‌گران برای داده‌های تورمی مهم روز جمعه، یعنی شاخص قیمت اصلی هزینه مصرف شخصی ایالات متحده (PCE) برای فوریه آماده می‌شوند.

اگر قیمت این فلز به زیر 1955 دلار کاهش یابد، نمی توان احتمال کاهش 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی این فلز را از مارس 2022 تا سپتامبر، نزدیک به 1896 دلار، رد کرد.

همچنین پشت این حرکت ها می تواند ترس های بانکی کاهش یابد زیرا بانک First Citizens با خرید بخش بزرگی از بانک سیلیکون ولی (SVB) موافقت می کند. علاوه بر این، صحبت‌هایی مبنی بر اینکه سرعت رشد چین، یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان طلا در جهان، به مذاکرات جنگ‌طلبانه روز گذشته فدرال رزرو و عمدتاً داده‌های ایالات متحده پیوسته است تا بر XAU/USD اخیر تاثیر بگذارد.


اشتراک گذاری:

  • قیمت طلا کاهش می یابد زیرا بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده موجب جهش اصلاحی دلار آمریکا می شود.
  • نگرانی‌های مختلف پیرامون سقوط بانک‌ها، رشد به معامله‌گران XAU/USD اجازه می‌دهد تا خود را برای سرنخ‌های کلیدی تورم در روز جمعه در ایالات متحده قرار دهند.
  • نظرات بانک‌های مرکزی، حرکت‌های بازار اوراق قرضه نیز باید در جهت روشن قیمت طلا مورد توجه قرار گیرد.

قیمت طلا عقب نشینی روز گذشته را از موانع صعودی کلیدی افزایش می دهد زیرا خرس های XAU/USD چشمان خود را به تلاقی حمایت 1955 دلاری نگاه می کنند که شامل 10-DMA و یک خط روند صعودی 13 روزه است.

روند: ضعف بیشتر مورد انتظار است

پس از آن، صعود به بالاترین قیمت سالانه قبلی 2070 دلار را نمی توان رد کرد.

قیمت طلا: نمودار روزانه

در ادامه، قیمت طلا به دلیل شکست معامله گران در عبور از مقاومت کلیدی و همچنین به دلیل تثبیت پایان ماه، همچنان در رادار خرس باقی می ماند. با این حال، نرخ تورم ترجیحی فدرال رزرو، که برای روز جمعه افزایش می یابد، برای معامله گران XAU/USD بسیار مهم است که مراقب مسیرهای روشن باشند.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

نه تنها عدم عبور از محدوده مقاومت گسترده بین 2,010 تا 1,998 دلار، کاهش تمایل صعودی MACD و عقب نشینی RSI (14) از قلمرو بیش از حد خرید، به نفع فروشندگان طلا نیز است.

از سوی دیگر، کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول (IMF) هشدار داد که “خطرات برای ثبات مالی افزایش یافته است” که به نوبه خود فروشندگان طلا را بررسی می‌کند. در همین راستا اظهارات نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس بود که ترس از رکود اقتصادی ایالات متحده را برجسته کرد.

در همین حال، چندین تاپ مشخص شده در سال گذشته به خط مقاومتی با شیب صعودی از آگوست 2022 پیوستند و منطقه 1998-2010 دلار را به عنوان مانع اصلی عبور خریداران طلا برای بازپس گیری کنترل برجسته کردند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-xau-usd-sellers-approach-1-955-confluence-as-yields-rebound-amid-banking-growth-jitters-202303270609