دلار آمریکا قبل از داده های ایالات متحده بهبود می یابد، یوان چین به عنوان بیشترین ارز مبادله شده در روسیه از دلار پیشی گرفته است

EUR/USD یک اصلاح فنی انجام داده است اما توانسته است به راحتی بالای 1.0900 در روز چهارشنبه نگه دارد. با این وجود، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار روزانه بالای 60 باقی می ماند و میانگین متحرک ساده 20 روزه (SMA) همچنان از SMA 50 روزه پس از تقاطع صعودی در اوایل این هفته دور می شود که منعکس کننده سوگیری صعودی است. .

به نظر می رسد مقاومت استاتیک موقت برای EUR/USD در 1.0950 قبل از 1.1000 (نقطه پایان آخرین روند صعودی، سطح روانی) و 1.1035 (بالاترین قیمت چند ماهه در اوایل فوریه) تشکیل شده است.


اشتراک گذاری:

  • شاخص دلار آمریکا پس از نزول دو روزه، بازگشتی اندک داشته است.
  • EUR/USD پتانسیل آزمایش 1.1000 را در کوتاه مدت دارد.
  • استخدام ADP و داده های PMI خدمات ISM از ایالات متحده از نزدیک بررسی می شود.
  • بلومبرگ گزارش داد که یوان چین جایگزین دلار آمریکا به عنوان پرمعامله ترین ارز خارجی در روسیه شده است.

فدرال رزرو همچنین از انقباض کمی (QT) یا تسهیل کمی (QE) برای تنظیم اندازه ترازنامه خود و هدایت اقتصاد در جهت دلخواه استفاده می کند. QE به خرید دارایی های فدرال رزرو، مانند اوراق قرضه دولتی، در بازار آزاد برای تحریک رشد اشاره دارد و QT دقیقاً برعکس است. QE به طور گسترده ای به عنوان یک اقدام سیاست بانک مرکزی منفی USD در نظر گرفته می شود و بالعکس.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-stays-under-pressure-following-mondays-slide-202304041036

پس از متحمل شدن ضررهای سنگین در برابر رقبای اصلی خود در روزهای دوشنبه و سه شنبه، به نظر می رسد دلار آمریکا (USD) در اواسط هفته جایگاه خود را پیدا کرده است و شاخص دلار آمریکا بالای 101.50 باقی مانده است. گزارش اشتغال بخش خصوصی که توسط Automatic Data Processing (ADP) و نظرسنجی PMI خدمات ISM در ماه مارس منتشر شده است، روز چهارشنبه توسط فعالان بازار به دقت مشاهده خواهد شد. ارزش دلار می تواند تحت تأثیر قیمت گذاری بازار چشم انداز نرخ فدرال رزرو ایالات متحده (Fed) پس از انتشار این داده ها باشد. به دنبال انتشار ناامیدکننده فرصت های شغلی روز سه شنبه از ایالات متحده، ابزار FedWatch Group CME نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ 25 واحد پایه (bps) از 60 درصد در اوایل هفته به نزدیک به 40 درصد کاهش یافته است. در حال حاضر، این احتمال در حدود 50 درصد است.

محرک های بازار دیجست روزانه: دلار آمریکا نسبتاً بهبود می یابد

  • اداره آمار کار ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد فرصت های شغلی در آخرین روز کاری ماه فوریه از 10.5 میلیون در ژانویه به 9.9 میلیون نفر کاهش یافته است.
  • پیش بینی می شود اشتغال در بخش خصوصی ایالات متحده در ماه مارس 200000 نفر افزایش یابد.
  • پیش بینی می شود که PMI سرفصل خدمات ISM از 55.1 در ماه فوریه به 54.5 کاهش یابد. مولفه اشتغال بالای 50 است و پیش‌بینی می‌شود که شاخص قیمت‌های پرداخت شده از 65.6 به 65.2 کاهش یابد.
  • ماتیاس سالورد، تحلیلگر FXStreet، گفت: با پیش‌نمایش این انتشار داده‌ها، «همه اعداد اقتصادی پتانسیل تأثیرگذاری بر انتظارات بازار در مورد سیاست‌های پولی فدرال رزرو را دارند، که در کوتاه‌مدت ثابت هستند، اما با توجه به آنچه از سه ماهه سوم به بعد ممکن است رخ دهد، به شدت در نوسان هستند». .
  • اداره سرشماری ایالات متحده در اوایل این هفته اعلام کرد که سفارشات کارخانه در ماه فوریه 0.7 درصد به صورت ماهانه کاهش یافته است، در حالی که انتظار بازار برای کاهش 0.5 درصدی بود.
  • بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد که یوان چین در ماه فوریه برای اولین بار در روسیه از دلار آمریکا به عنوان پرمعامله ترین ارز در حجم معاملات ماهانه پیشی گرفته است. به گفته این رسانه، این شکاف در ماه مارس به افزایش خود ادامه داده است.
  • هفته گذشته، برزیل و چین به توافق رسیدند که استفاده از دلار آمریکا را به عنوان واسطه در معاملات تجاری متوقف کنند.
  • عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که چندین تولیدکننده اوپک پلاس از ماه می تا پایان سال در کاهش تولید داوطلبانه شرکت خواهند کرد. مجموع تولید این گروه در آن دوره بیش از 1.5 میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت.
  • هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) هفته را با شکاف صعودی بزرگ آغاز کرد و به بالاترین سطح خود از اواخر ژانویه به بالای 82 دلار رسید. پس از مرحله ادغام، WTI به راحتی بالای 80 دلار نگه داشته می شود.
  • جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس روز دوشنبه گفت که تصمیم غیرمنتظره اوپک برای کاهش تولید می تواند کار فدرال رزرو برای کاهش نرخ تورم به هدف 2 درصد را چالش برانگیزتر کند.
  • گزارش ISM در مورد تجارت روز دوشنبه نشان داد که PMI سرفصل تولید در ماه مارس از 47.7 در فوریه به 46.3 در ماه مارس کاهش یافته است که نشان دهنده انقباض با سرعت فزاینده در فعالیت اقتصادی بخش تولید است.
  • شاخص قیمت پرداختی نظرسنجی PMI، جزء تورم، از 51.3 به 49.2 کاهش یافت. این قرائت نشان می دهد که تورم ورودی در این بخش در ماه مارس کاهش یافته است.

تحلیل تکنیکال: دلار آمریکا همچنان در برابر یورو شکننده به نظر می رسد

فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) دو وظیفه دارد: حداکثر اشتغال و ثبات قیمت. فدرال رزرو از نرخ بهره به عنوان ابزار اصلی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند اما باید تعادل مناسب را پیدا کند. اگر فدرال رزرو نگران تورم باشد، سیاست خود را با افزایش نرخ بهره برای افزایش هزینه استقراض و تشویق پس‌انداز سخت‌تر می‌کند. در این سناریو، دلار آمریکا (USD) احتمالاً به دلیل کاهش عرضه پول ارزش پیدا می کند. از سوی دیگر، اگر فدرال رزرو نگران افزایش نرخ بیکاری به دلیل کندی فعالیت اقتصادی باشد، می تواند تصمیم بگیرد که سیاست خود را از طریق کاهش نرخ بهره کاهش دهد. نرخ بهره پایین تر احتمالاً منجر به رشد سرمایه گذاری می شود و به شرکت ها اجازه می دهد افراد بیشتری را استخدام کنند. در این صورت انتظار می رود دلار ارزش خود را از دست بدهد.

در جهت نزولی، 1.0800/1.0780 (سطح روانشناختی، سطح ایستا، SMA 20 روزه) به عنوان اولین منطقه حمایتی مهم قبل از 1.0730 (SMA 50 روزه) و 1.0670 (SMA 100 روزه) قرار می گیرد.

سیاست فدرال رزرو چگونه بر دلار آمریکا تأثیر می گذارد؟