دلار آمریکا تحت فشار است زیرا داده‌های چین جرقه‌های ریسک را می‌زند


اشتراک گذاری:

  • دلار آمریکا در بازارهای ریسک پذیر تحت فشار است.
  • یورو به بالاترین سطح یک هفته اخیر رسید و چین در حال بازگشت است.

دلار آمریکا نیز در برابر پوند و یورو با مشکل روبرو شده است. به عنوان مثال، پس از اینکه بریتانیا قرارداد تجاری ایرلند شمالی با اتحادیه اروپا پس از برگزیت را امضا کرد، پوند در ابتدای هفته 1 درصد افزایش یافت. با این حال، یورو، که اکثریت سبد DXY را تشکیل می دهد، به دلیل آخرین آمار تورم آلمان که فراتر از انتظارات است، قوی تر است و از افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا حمایت می کند. این داده ها پیش از آمارهای کلیدی تورم منطقه یورو در روز پنجشنبه است در حالی که واحد پول واحد به بالاترین سطح یک هفته اخیر 1.0691 صعود کرد.

مجموعه ای از داده های اقتصادی قوی ایالات متحده در هفته های اخیر، انتظارات بازار را افزایش داده است که فدرال رزرو باید بیشتر از این در نرخ های افزایش یابد. قیمت معاملات آتی همچنان به بالاترین سطح خود ادامه می دهد و اوج نرخ در روز چهارشنبه به 5.45 درصد در صندوق های فدرال تا سپتامبر رسید. با این حال، فعالیت‌های غیرتولیدی چین در ماه فوریه با سرعت بیشتری رشد کرد، در حالی که شاخص PMI تولیدی Caixin/S&P Global در ماه گذشته نیز از آن فراتر رفت. یوان فراساحلی با جهش 1.3 درصدی به 6.8683 در هر دلار رسید که بزرگترین رشد یک روزه خود از اواخر نوامبر را رقم زد.

در زمان نگارش این مقاله، DXY، شاخصی که ارزش دلار را در مقابل سبدی از ارزها اندازه گیری می کند، پس از سقوط از بالاترین سطح 105.09 و رسیدن به پایین ترین سطح 104.09 در روز تاکنون، 0.36 درصد از دست داده است، و از اولین ماهانه خود عقب نشینی کرده است. پس از یک باخت 4 ماهه افزایش یافت.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-under-pressure-as-china-data-sparks-risk-on-202303011954

دلار آمریکا پس از ثبت افزایش 3 درصدی در ماه فوریه در حالی که اشتهای ریسک با توجه به شواهد بهبود قوی تر از حد انتظار در اقتصاد چین به زندگی بازگشت، به طور کلی ضعیف تر از ماه مارس است.