خرس ها کنترل را حفظ می کنند، نشانه هایی از سطح بهبود کوتاه مدت

خرس ها کنترل را حفظ می کنند، نشانه هایی از سطح بهبود کوتاه مدت

  • شاخص ها شرایط فروش بیش از حد را در نمودار روزانه چشمک می زنند.
  • برعکس، شاخص‌های نمودار ساعتی بازگشت آهسته انگیزه صعودی را نشان می‌دهند، زیرا ممکن است بخار خرس‌ها تمام شده باشد.

در جلسه روز جمعه، NZD/USD درست زیر آستانه 0.6000 کاهش یافت که نشان دهنده چشم انداز نزولی است زیرا فروشندگان همچنان بر بازار تسلط دارند. این جفت در زیر میانگین‌های متحرک ساده اولیه (SMA) قرار می‌گیرد که بیشتر از دیدگاه نزولی حمایت می‌کند. اندیکاتورهای فنی به تقویت فرمان فروشندگان اشاره می کنند، اما اندیکاتورها در زمین های فروش بیش از حد قرار دارند، یک سیگنال معمولی و ممکن است شتاب خرید بهبود یابد.

در نمودار روزانه، شاخص قدرت نسبی (RSI) برای جفت NZD/USD در حال حاضر در قلمرو منفی قرار دارد، که نشان دهنده یک روند نزولی غالب است زیرا فروشندگان بر بازار تسلط دارند. RSI در 33 گزارش شد که در مرز شرایط فروش بیش از حد است که نشانه ای بالقوه برای حرکت اصلاحی آینده است. هیستوگرام واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) نوارهای قرمز رو به افزایش را نشان می‌دهد که مومنتوم منفی را نیز تأیید می‌کند.

نمودار روزانه NZD/USD

با حرکت به نمودار ساعتی، سطوح RSI سناریوی نسبتاً مشابهی را نشان می دهد. ارزش آخرین بار در 28 باقی مانده است، که حضور آن را در قلمرو فروش بیش از حد تایید می کند. برعکس، MACD در نمودار ساعتی نوارهای سبز رو به افزایش را نشان می دهد که به حرکت مثبت خزنده اشاره دارد.

نمودار ساعتی NZD/USD

در اصل، در حالی که نمودار روزانه یک حرکت نزولی پایدار را نشان می‌دهد، نشانه‌های ساعتی افزایش حرکت مثبت در هیستوگرام MACD ممکن است نشانه‌ای از کاهش فشار فروش باشد. با نگاهی به روند گسترده تر، این جفت ارز زیر میانگین متحرک ساده 20، 100 و 200 روزه (SMA) قرار دارد که بیشتر حاکی از چشم انداز نزولی است.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/nzd-usd-price-analysis-bears-maintain-control-signs-of-short-term-recovery-surface-202403222203