جاهای دیدنی اهواز راهنمای سفر به اهواز و دیدنی هایش ویژه 1400 | behgardi

جاهای دیدنی اهواز راهنمای سفر به اهواز و دیدنی هایش ویژه 1400 | behgardi

یکی دیگر از جاهای دیدنی اهوازتالاب بامدژ است که در 40 کیلومتری شمال غربی این شهر و در مجاورت روستاهای بامدژ، و جاهای دیدنی اهواز طواهر قرار دارد. این تالاب حدود 4000 هکتار مساحت دارد و منبع تغذیه آب آن رودخانه شاوور اهواز است. برای دسترسی راحت‌ تر به تالاب بامدژ از طریق جاده اهواز اندیمشک می‌توانید بروید و اوقات پر از آرامشی را در این منطقه سپری نمایید. کاروانسرای معین التجار یکی از بناهای قدیمی شهر اهواز است که در دوران قاجاریه و در سال 1306 ساخته شده است. به گفته منابع تاریخی در آن زمان ناصرالدین شاه عبور و مرور کشتی‌های خارجی را در رود کارون آزاد ساخت. همین موضوع باعث ورود تجار زیادی به منطقه شد و حاج محمد تقی معین التجار این کاروانسرا را در کنار کارون و پل سفید امروزی احداث کرد.

  • بهترین فصل سفر به جنوب در زمستان و ماه‌‌های سرد سال است.
  • اگر عاشق غذاهای تند هستید پیشنهاد می‌شود در سفر به اهواز فلافل‌های بسیار خوشمزه لشکرآباد را فراموش نکنید.
  • خانه ماپار هزینه ورودی دریافت میکنه ولی اجازه بازدید از اتاق ها را نمیده، قسمت زیرزمین و پشت بام هم که رستورانه.
معین التجار از بازرگان برجسته جنوب ایران بود و در این خانه سکونت داشت. بعدها این بنا به کاروانسرا تبدیل شد و امروزه محلی برای بازدید گردشگران ایرانی و خارجی است. بنای معین التجار از جمله آثار ملی ایران است که در سفر به اهواز می توانید آن را ببینید و لذت ببرید.

جاذبه های دیدنی اهواز

بازار عبدالحمید در شهر اهواز و خیابان نظامی، بین نادری و امام خمینیواقع شده است. بازدید از جاذبه های گردشگری اهواز را با رود کارون شروع کنید. بزرگترین و طولانی ترین رودخانه ایران، رود کارون است که از بیشتر شهرهای استان خوزستان می گذرد. نخستین تمدنهای ایرانی در کنار این رود خروشان شکل گرفته اند و به همین دلیل است که ارزش و اهمیت زیادی دارد. رود کارون منبع اصلی تامین آب بخش کشاورزی و دامداری اهواز و شهرهای اطراف است. با سفر به اهواز شما می توانید به ساحل رود کارون بروید و منظره زیبای کارون را مشاهده کنید.

پل سوم:

آبشار اهواز یا پل هفتم، از جاهای دیدنی اهواز است و طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه محسوب می شود. در پل هفتم اهواز یا پل آبشار، آب رودخانه کارون به بالا کشیده می شود و به وسیله فواره ها دوباره به داخل آب می ریزند. در طول شب، فواره های رنگی روشن می شوند و نورپردازی آبشار بسیار زیبا می شود. طول قوس خارجی آبشار ۲۰۰ متر و طول قوس داخلی آن ۱۵۰ متر است. در سفر به اهواز حتما به آبشار اهواز بروید و از زیبایی های این آبشار مصنوعی در طول شب لذت ببرید. پل سیاه اهواز، اولین پلی است که روی رودخانه کارون ساخته شد و از سال ۱۳۰۸ هجری شمسی قدمت دارد.

این بازار پیش‌تر اصلی‌ترین مرکز خرید در اهواز بود و قدمت آن بیش از یک قرن است. در مورد شادروان اعلام کردیم که در شوشتره اما از گذشته و کتب تاریخی نام این «سد بند» با اسم اهواز همراه شده چون جلوی سیلاب‌ها رود کارون رو به‌سوی اهواز می‌گرفته. اگر اطلاعات دیگه‌ای از مناطق دیدنی اهواز داری، خوش‌حال می‌شیم با ما هم در میون بذاری. یکی از این خانه‌های تاریخیِ به جا مانده از دوران پهلوی اول است.