بیش از 1.0٪ را تصحیح می کند زیرا بحران بانکی جهانی ترس از سهولت و شکل گیری دو برابر می کند

این معامله خسارت ناشی از شکست SVB را محدود می کند، اما آن را ریشه کن نمی کند: گمان می رود که سقوط بانک هنوز 20 میلیارد دلار برای FDIC هزینه داشته باشد.

افزایش بازده باعث باد مخالف می شود

این خبر مبنی بر اینکه First Citizens Bancshares Inc، شرکت هلدینگ First Citizens Bank مستقر در کارولینای شمالی، وام دهنده منحل شده Silicon Valley Bank (SVB) را خریداری کرده است، باعث کاهش موقتی بازارها در روز دوشنبه، 27 مارس شده است و تقاضا برای طلای امن را کاهش داده است. .

شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به طور نزولی با قیمت متفاوت است، به این معنی که اگرچه قیمت نتوانسته است پایین‌تر از آن را تشکیل دهد، اما RSI از آن برخوردار است. چنین واگرایی اغلب به تضعیف اساسی در قیمت اشاره می کند و ممکن است نشانه ای از زیان بیشتر در افق باشد.

آشکارساز FXStreet Technical Confluence خوشه ای از مقاومت را درست بالاتر از سطح قیمت فعلی در 1960 دلار نشان می دهد. این احتمالاً مانعی برای گاوهای نر خواهد بود که سعی می کنند قیمت طلا را بالاتر ببرند.

این نمودار احتمالات نرخ آینده صندوق های فدرال رزرو را پس از نشست 13 دسامبر 2023 نشان می دهد. محدوده با بالاترین احتمال فعلی 35.1 درصد بین 4.00-4.25 درصد است که نشان می دهد فدرال رزرو تا قبل از پایان سال 0.75 درصد از محدوده فعلی 4.75-5.00 درصد کاهش می دهد – معادل سه 25 واحد پایه. برش می دهد.

هند خرید طلا را متوقف کرد

گزارش‌هایی مبنی بر کاهش تقاضای خریداران در هند ممکن است بر قیمت‌ها تأثیر بگذارد. افزایش قیمت طلا به دلیل بحران بانکی، قیمت را به نقطه‌ای گزاف رساند که معامله‌گران طلای هند حاضر به پرداخت آن نیستند.

علیرغم شکل گیری الگوی معکوس دو بالای نزولی، تا زمانی که قیمت طلا به زیر خط گردن نرسد، نمی توان نزولی بیشتری را تأیید کرد. در صورت عدم موفقیت، روند صعودی کوتاه مدت تا میان مدت دست نخورده باقی خواهد ماند. با توجه به ضرب المثل قدیمی که “روند تا پایان خم شدن دوست شماست”، سوگیری کلی صعودی باقی می ماند و روند صعودی ممکن است در هر زمانی از سر گرفته شود و قیمت طلا را بالاتر ببرد.

PR Somasundaram، مدیر اجرایی منطقه ای هند در شورای مستقر در لندن، گفت: «اگر قیمت ها در اطراف سطوح فعلی ثابت بماند، ممکن است تقاضا برای روز خرید کلیدی Akshaya Tritiya در آوریل بازگردد، اما تداوم نوسانات مردم را مجبور خواهد کرد که دور بمانند. در مصاحبه تلویزیونی بلومبرگ

قیمت طلا: در نمودار 4 ساعته دو برابر می شود

XAU/USD در زمان نگارش مقاله به قیمت 1950 دلار معامله می‌شود که بیش از 1.0 درصد در روز کاهش یافته است، زیرا کاهش استرس بانکی جذابیت پناهگاه امن طلا را کاهش داده است. افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، دلار آمریکا قوی و گزارش های کاهش تقاضا از سوی هند – یکی از بازارهای اصلی طلا – قیمت ها را کاهش می دهد.

اخبار مربوط به تصاحب بانک سیلیکون ولی بازارها را آرام می کند

First Citizens تمام سپرده ها و وام های 119 میلیارد دلاری SVB را در اختیار گرفته و 72 میلیارد دلار از دارایی های آن را با 16.5 میلیارد دلار تخفیف خریداری کرده است. FDIC گفت.

در صورت شکست از بالاترین سطح 2009 دلار در 20 مارس، هدف صعودی بعدی قیمت طلا ممکن است در بالاترین حد 2070 دلار مارس 2022 باشد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-pullback-continues-as-global-banking-crisis-fears-moderate-202303270746


اشتراک گذاری:

  • پس از انتشار اخباری که First Citizens Bank SVB را تصاحب کرد، کاهش قیمت طلا افزایش یافت.
  • بازدهی خزانه داری آمریکا افزایش می یابد و کاهش تقاضا از سوی هند فشار نزولی را برای قیمت طلا ایجاد می کند.
  • طلا همچنان روند صعودی خود را حفظ می کند، اما دو کفی با قیمت یقه کلیدی 1934 دلار تهدید می شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، افزایش قیمت طلا به بالاترین سطح تاریخ در هند، خریداران محلی را در آستانه دوره زمانی که معمولاً یک دوره تقاضای کلیدی در ماه آینده است، منصرف می کند.


قیمت طلا: نمودار روزانه

در سراسر منحنی بازده اوراق قرضه ایالات متحده با سررسیدهای مختلف افزایش یافته است. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده با 2.49 درصد افزایش به 3.462 در زمان نگارش این مقاله رسیده است. 5 ساله بیشترین افزایش را داشته است، با این حال، با 3.45 درصد افزایش به 3.53 در روز. بازدهی بالاتر نشان‌دهنده هزینه فرصت بیشتر برای نگهداری طلا است که هیچ بازدهی ندارد و آن را به دارایی کمتر جذابی برای سرمایه‌گذاران تبدیل می‌کند.

این واقعیت که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده در حال افزایش است نشان می‌دهد که بازار اکنون فکر می‌کند که فدرال رزرو به افزایش نرخ‌ها برای مبارزه با تورم با سرعت تهاجمی‌تری که قبل از بحران بانکی نرخ‌ها را افزایش می‌داد، ادامه خواهد داد.

با این حال، به عنوان وزنه‌ای بر این دیدگاه، منحنی آتی صندوق فدرال رزرو در یک سناریوی جایگزین سه کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قبل از پایان سال قیمت‌گذاری می‌کند. این را می توان در CME مشاهده کرد ابزار FedWatch نمودار زیر، که از قراردادهای آتی صندوق های فدرال برای ارزیابی احتمالات فدرال رزرو برای ایجاد تغییرات در نرخ وجوه فدرال رزرو در جلسات آینده استفاده می کند.

کاهش نگرانی های بانکی جهانی ناشی از تصاحب SVB به افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده تبدیل شده است که از دلار آمریکا (USD) حمایت کرده است – هر دو به عنوان باد مخالف برای قیمت طلا تلقی می شوند.

قیمت طلا ممکن است در نمودار 4 ساعته یک الگوی برگشتی دوگانه بالا را تشکیل داده باشد که می تواند نشان دهنده نزول بیشتری باشد اگر قیمت قاطعانه به زیر خط گردن در سطح پایین ترین سطح کلیدی 1934 دلار سقوط کند. در چنین سناریویی، انتظار می‌رود قیمت طلا به همان فاصله پایین‌تر از ارتفاع الگو، یا حداقل 61.8 درصد افزایش فیبوناچی ارتفاع، کاهش یابد. این نشان دهنده یک هدف نزولی در حدود 1870 دلار است، نزدیک به جایی که میانگین متحرک ساده 200-4 ساعت (SMA) قرار دارد.