به نظر می رسد صعودی حدود 81.90 باشد زیرا RBI هنوز با محوریت فاصله دارد

در آینده، سرمایه گذاران هندی چشم به قیمت نفت خواهند داشت که به مدت یک هفته کاهش یافته است. قیمت نفت پس از یک حرکت افزایشی که با الهام از اعلام غافلگیرکننده کاهش تولید از سوی اوپک پلاس، در یک منطقه محدود حراج می‌شود. شایان ذکر است که هند یکی از واردکنندگان پیشرو نفت در جهان است و افزایش قیمت نفت بر روپیه هند تأثیر خواهد گذاشت.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-inr-price-news-upside-looks-capped-around-8190-as-rbi-still-far-from-pivot-202304100352

حرکت بیشتر در شاخص دلار احتمالاً توسط داده های تورم ایالات متحده هدایت می شود که در روز چهارشنبه منتشر می شود. جامعه سرمایه‌گذاران پیش‌بینی می‌کنند که ارقام تورم اصلی افزایش یابد، زیرا شاخص هزینه نیروی کار بالاتر به دلیل بازار کار فشرده، تقاضای کلی را انعطاف‌پذیر می‌کند.

معاملات آتی S&P500 پس از تسلیم سودهای ایجاد شده در جلسه افتتاحیه، زیان اسمی را نشان می‌دهند، زیرا سرمایه‌گذاران در آستانه فصل سود سه ماهه اقدامات احتیاطی انجام می‌دهند. همچنین، افزایش ترس از رکود در ایالات متحده بر سهام تاثیر می گذارد. شاخص USD به شدت به نزدیکی 102.20 بازگشت، اما در تلاش برای گسترش بیشتر بهبود است.


اشتراک گذاری:

  • USD/INR قصد دارد از حمایت فوری 81.70 خود دفاع کند زیرا RBI هنوز به نرخ محوری نرسیده است.
  • تشدید تنش‌های چین و تایوان باعث ایجاد جو ریسک در بازار شده است.
  • حرکت بیشتر در شاخص دلار احتمالاً توسط داده های تورم ایالات متحده هدایت می شود.

در مقابل روپیه هند، Shaktikanta Das، رئیس بانک مرکزی هند (RBI) سیاست نرخ بهره را برای اولین بار از ماه مه 2022 بدون تغییر نگه داشت. رئیس RBI به ترس سرایت ناشی از آشفتگی بانکی جهانی به عنوان دلیل اصلی ثابت نگه داشتن نرخ ها اشاره کرد. وی ادامه داد: بانک مرکزی هنوز به نرخ محوری خود رسیده است و سیاست ثابت، اقدامی احتیاطی برای حفظ چشم انداز اقتصادی است.

در همین حال، آلفای تولید شده در اوراق قرضه دولتی ایالات متحده علیرغم انتظارات فزاینده مبنی بر افزایش متوالی ۲۵ واحد پایه (bps) نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (فدرال رزرو) کاهش یافته است. بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به شدت کاهش یافته و به نزدیک به 3.37 درصد رسیده است.

جفت USD/INR از 81.75 در جلسه توکیو بهبودی جزئی نشان داده است. حرکت بهبود در بازار عمده با یک حرکت پاسخگو در شاخص دلار آمریکا (DXY) پشتیبانی می شود. با تشدید تنش‌های چین و تایوان پس از اینکه ارتش چین جزیره تایوان را با هواپیماها و کشتی‌ها محاصره کرد، شاخص دلار آمریکا مورد توجه خریداران پاسخگو قرار گرفت. همچنین، وزارت دفاع چین به سرعت در حال حفاری در اطراف تایوان است و روحیه خطر را تقویت می کند.