با عقب نشینی دلار در آستانه FOMC Minutes، EUR/USD بیشتر از 1.0300 گذشت

  • EUR/USD برای دفاع از حرکات بازیابی روز قبل پیشنهادها را دریافت می کند.
  • دلار آمریکا علیرغم احساسات متفاوت در بازار، عدم حرکت اوراق قرضه همچنان تحت فشار است.
  • خریداران به دنبال تایید افزایش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو در دسامبر هستند.
  • فلش PMI، سفارشات کالاهای بادوام ایالات متحده و کاتالیزورهای ریسک، کاتالیزورهای اضافی برای مراقبت از تکانه های جدید هستند.

EUR/USD همچنان در نزدیکی 1.0320 قیمت پیشنهادی خود را حفظ می کند، زیرا کاهش دلار آمریکا در اوایل صبح چهارشنبه در اروپا را تشویق می کند. با این حال، آخرین پیشرفت این نقل قول، پیش از داده ها/رویدادهای کلیدی کم عمق به نظر می رسد.

شاخص دلار آمریکا (DXY) یک روند نزولی دو روزه را در حدود 107.00 نشان می دهد که 0.10 درصد در روز تا زمان چاپ کاهش یافته است، زیرا بازدهی ضعیف خزانه داری ایالات متحده خریداران دلار را به چالش می کشد.

شایان ذکر است که تعطیلات در ژاپن حرکت اوراق قرضه آمریکا در آسیا را محدود می کند. علاوه بر این، گاوهای DXY به‌روزرسانی‌های متفاوت پیرامون شرایط کووید در چین و ترس از کندی رشد اقتصادی در این بلوک است که عمدتاً به دلیل آمادگی بلوک برای محدود کردن قیمت نفت روسیه و تهدید مسکو برای توقف عرضه گاز از طریق اوکراین است.

در میان این بازی‌ها، S&P 500 Future بدون جهت باقی می‌ماند در حالی که سهام در منطقه آسیا و اقیانوسیه در هم آمیخته است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-eyes-further-gains-past-10300-as-us-dollar-retreats-ahead-of-fomc-minutes-202211230303

اگرچه چین افزایش بیشتر تعداد روزانه کووید-19 را گزارش می‌کند، اما پس از افزایش سریع به دو نفر، تعداد قربانیان به صفر می‌رسد، که به نوبه خود معامله‌گران را امیدوار نگه می‌دارد که ملت اژدها می‌تواند این بار با مشکلات ویروس مقابله کند. همچنین احتمالاً امیدواری خریداران این جفت ارز، امید به تعداد فعالیت های آسان از سوی ایالات متحده و همچنین نظرات متفاوت اخیر سیاست گذاران فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو) در مقابل اظهارات جنگ طلبانه مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) است.

همگرایی 10-DMA و یک خط روند نزولی یک هفته ای، صعود فوری EUR/USD را نزدیک به 1.0320 محدود می کند، که شکستن آن می تواند به سرعت قیمت را به سمت مانع 200-DMA در اطراف 1.0400 سوق دهد. از طرف دیگر، حرکت‌های عقب‌نشینی تا زمانی که قیمت از اوایل اکتبر فراتر از خط مقاومت قبلی باقی بماند، در حدود 1.0200 تا زمان چاپ باقی می‌ماند.

لازم به ذکر است که عدم قطعیت فزاینده پیرامون حرکت بعدی فدرال رزرو، به ویژه پس از انتشار داده های ترکیبی Fedspeak و خوش بینانه ایالات متحده، فروشندگان EUR/USD را امیدوار نگه می دارد. از این رو، معامله گران به قرائت های فوری امروزی اعداد فعالیت ماه نوامبر برای جهت های اولیه قبل از سفارش کالاهای بادوام ایالات متحده در ماه اکتبر و صورتجلسات جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) می توانند سیگنال های واضحی را ارائه دهند، توجه زیادی خواهند داشت.

تحلیل تکنیکال