با افزایش بازده اوراق قرضه ایالات متحده، XAU/USD به زیر 1950 دلار سقوط کرد


اشتراک گذاری:

  • قیمت طلا به دلیل بهبود ریسک پذیری کاهش می یابد و بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده افزایش می یابد.
  • بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده افزایش می یابد، با TIPS 10 ساله، نماینده ای برای بازده واقعی بالاتر از 1.30٪.
  • فدرال رزرو نشست دو روزه سیاست پولی خود را آغاز خواهد کرد که انتظار می رود نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد.
تقویم اقتصادی آمریکا


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-xau-usd-collapses-below-1950-as-us-bond-yields-aim-higher-202303211604

ترس معامله گران در 48 ساعت گذشته پس از تصاحب کردیت سوئیس توسط یو بی اس آرام شد و بانک های ایالات متحده به تلاش برای تثبیت بانک فرست ریپابلیک ادامه دادند. فدرال رزرو (فدرال رزرو) نشست سیاست پولی خود را در ماه مارس آغاز خواهد کرد و معامله گران انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش دهد زیرا پاول و شرکت به تلاش های خود برای مهار تورم سرسختانه بالا ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، معاملات آتی بازار پول احتمال 83.4 درصد افزایش یک چهارم درصدی نرخ وجوه فدرال (FFR) را پیش‌بینی می‌کند. ابزار CME FedWatch. با این حال، هنوز در مورد نتیجه احتمالی کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، ابهام وجود دارد که می تواند باعث بی ثباتی در بازارهای مالی شود.

در همین حال، شاخص دلار آمریکا، معیاری برای ارزش دلار در برابر شش همتا، در حال کاهش برخی از زیان های قبلی خود پس از رسیدن به پایین ترین سطح 103.00، کاهش 0.03 درصدی در 103.274 است.

تحلیل تکنیکال طلا

با افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده، در حالی که بهبود ریسک پذیری تقاضای طلا را کاهش داد، قیمت طلا در سراسر جهان در حال کاهش است و بیش از 30.00 دلار یا 1.59 درصد کاهش یافته است. از این رو، با آغاز نشست کمیته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) به زودی، سهام ایالات متحده رشد متوسطی را تجربه کرد. در زمان نوشتن این مقاله، XAU/USD پس از رسیدن به بالاترین قیمت روزانه 1985.08 دلار، با قیمت 1947.26 دلار معامله می شود.

قیمت طلا به دلیل بازده واقعی بالای ایالات متحده کاهش می یابد و معامله گران سود رزرو می کنند

نمودار روزانه XAU/USD یک سوگیری صعودی را در فلز زرد نشان می دهد. با این حال، عملکرد قیمت در سه روز گذشته می تواند الگوی نمودار شمعدانی ستاره عصرگاهی را تشکیل دهد. این بدان معناست که طلا در کوتاه مدت می تواند کاهش یابد. اولین حمایت، حمایت روزانه 15 مارس با نرخ 1937.31 دلار و به دنبال آن مانع 1900 دلار خواهد بود. پس از پاکسازی، میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) در 1892.89 دلار در رتبه بعدی قرار می گیرد و پس از آن میانگین متحرک نمایی 50 روزه با قیمت 1867.89 دلار قرار می گیرد.

چه چیزی را تماشا کنیم؟

دلیل دیگر سقوط XAU/USD این است که بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده در حال افزایش است. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده 3.58 درصد است، نه واحد در ثانیه. اوراق بهادار 10 ساله محافظت شده از تورم خزانه داری (TIPS)، نماینده ای برای بازده واقعی ایالات متحده، پس از سقوط به 1.142 درصد در 16 مارس، در 1.351 درصد قرار دارد.

XAU/USD پس از رسیدن به بالاترین سطح YTD در روز دوشنبه در 2009.75 دلار، بیشتر رشدهای خود را عقب نشینی کرد. از آن زمان، فلز زرد 3.09 درصد سقوط کرد زیرا معامله گران ظاهراً قبل از جلسه FOMC سود خود را ثبت کردند.

نمودار روزانه XAU/USD