بانک مرکزی اروپا همچنان با مشکلات اعتبار خود مبارزه می کند – Rabobank

بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ بهره کلیدی خود را در روز پنجشنبه طبق انتظار 50 واحد افزایش داد و در ماه مارس 50 واحد افزایش یافت. علیرغم چنین تصمیماتی و اظهارات جنگ طلبانه لاگارد، بازده اوراق قرضه اروپا سقوط کرد. تحلیلگران رابوبانک خاطرنشان می کنند که بانک مرکزی همچنان با تصویر و اعتبار خود مبارزه می کند. آنها انتظار دارند در ماه مارس 50 واحد افزایش یابد و به دنبال آن دو افزایش 25 واحدی در سه ماهه دوم به نرخ پایانی 3.50 درصدی برسد.

بازارها با اندک قسمت های نامطلوب اعلامیه فرار کردند

بانک مرکزی اروپا از زمانی که شروع به بازی سریع و ضعیف با هدایت رو به جلو کرد، همچنان با مشکلات اعتبار خود مبارزه می کند. علیرغم افزایش کلی شاهین، بازارها تا حد زیادی تلاش های لاگارد برای شفاف سازی عملکرد واکنش بانک مرکزی اروپا را نادیده گرفتند. تورم زیربنایی «زنده و پابرجا» است و بانک مرکزی اروپا تا زمانی که نشانه‌های قانع‌کننده‌ای مبنی بر همگرا شدن تورم به هدف ۲ درصدی وجود داشته باشد، در مسیر خود باقی می‌ماند. ما فکر نمی‌کنیم که بانک مرکزی اروپا این مدرک را قبل از تابستان دریافت کند و بر این اساس پیش‌بینی نرخ پایانه خود را به 3.50 درصد افزایش داده‌ایم.

با وجود اینکه بازار پیام لاگارد را نمی‌خرد، ما گاز خواهیم گرفت. ما پیش بینی های نرخ خود را به طور قابل توجهی به نرخ پایانی 3.5 درصد اصلاح کرده ایم. با این حال، این به وضوح یک سطح محدود کننده است که نمی تواند توسط اقتصاد منطقه یورو حفظ شود. ما اولین برش را در 2024 H2 مداد کردیم.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/ecb-continues-to-struggle-with-its-credibility-issues-rabobank-202302021742