باربری دریایی حمل و نقل دریایی بار و کالا بازرگانی اجاقی | transemartlogistics

ارسال بار و باربری به صورت ترکیبی از حمل و نقل دریایی، حمل و نقل جاده ای و حمل و نقل ریلی می باشد که مناطق مختلف دنیا را به هم متصل می کند. مهم ترین بنادر برای واردات، صادرات و ترانزیت کالا بندر عباس، بندر امام خمینی، بندر بوشهر و بندر چابهار در جنوب کشور و انزلی، نوشهر، امیرآباد، و نکاء در شمال کشور می باشد. ما خدمات ریلی از بنادر بندر عباس و امیرآباد به مقصد نهایی را نیز ارائه می دهیم.

برنامه هفتگی حمل دریایی کالا بین بنادر جبل علی امارات به چابهار و بندرعباس هفته دهم سال 2023

هنگام حمل بار دریایی در سراسر جهان، مراحل زیادی وجود دارد که کالا باید قبل از رسیدن به کشتی و سپس پس از ترک آن طی کند – به عنوان مثال، اسناد حمل و نقل، فرآیندهای ترخیص کالا از گمرک یا بارگیری و تخلیه کالا. همچنین هزینه ی جابجایی کالا با بسیاری از روش ها مانند حمل و نقل هوایی بسیار بالاست و همه ی افراد توان مالی کافی برای استفاده از آنها را ندارند. بنابراین در این زمینه حمل و نقل دریایی بسیار مناسب است، چون مقرون به صرفه می باشد و برتری ویژه ای در میان سایر روش ها کسب کرده است.

باربری دریایی حمل و نقل دریایی بار و کالا بازرگانی اجاقی | transemartlogistics

هر کدام از این انواع بار دریایی، تعرفه و هزینه‌های مخصوص خود شرکت ترنس مارت لجستیک را دارند. سرعت جابجایی بار از طریق حمل و نقل دریایی کند‌تر از سایر شیوه‌های حمل است. در مرحله بعدی اطمینان از انتخاب بسته بندی متناسب با وزن و اندازه کالا بسیار مهم است . زیرا با انتخاب جعبه ای که نتواند وزن کالا را تحمل کند ، احتمال آسیب دیدگی هنگام حمل کالا بیشتر خواهد شد . ارسال بار با کشتی به روش FCL یعنی اینکه محموله و بار شما در یک کانتینر کامل حمل خواهد شد اما ارسال بار با کشتی با روش LCL یعنی که محموله و بار شما در کنار چندین محموله دیگر در یک کانتینر بسته بندی می شوند . با توجه به اینکه شما چه شیوه ای را برای حمل دریایی انتخاب میکنید اصطلاحات متفاوتی در این خصوص استفاده میشود.

  • استفاده از کانیترها شرایط را برای انتقال محموله از یک روش حمل به روش های دیگر حمل و نقل فراهم نمود، ضمن آنکه کانتینر ابزاری را فـراهم کرد که به وسیله آن می‌توان محموله را به وسیله همه شیوههای حمل جا به جـا نمـود.
  • بیشترین کانتینرهای مورد استفاده در حمل بار دریایی عموما 20 و 40 فوتی هستند.
  • حمل و نقل دریایی یا باربری دریایی چیست؟ حمل و نقل دریایی به عنوان روشی برای حمل و نقل مقادیر زیادی کالا با استفاده از کشتی های حامل تعریف می شود، جایی که محموله در کانتینرها بسته بندی شده و در کشتی بارگیری می شود.
  • امروزهحمل و نقل دریایی نقش مهم و ضروری در اقتصاد سراسر جهان دارا می‌باشد.
  • در رابطه با هزینه کانتینر یخچالی هم باید با کارشناس مجموعه صحبت کنید.
  • هزینه ی حمل و نقل دریائی نسبت به حمل و نقل هوایی و حمل و نقل زمینی تا حدودی کمتر بوده و حمل دریایی کالا و محموله ها از نظر اقتصادی به صرفه تر است.
پیش از هر اقدامی برای حمل باید با شرکت ها و افرادی که در این زمینه تجربه و دانش و مهارت مناسب دارند مشورت کنید. انتخاب بهترین روش حمل با بالاترین کییفیت و قیمت مناسب، بسته بندی صحیح و اطمینان از بارگیری صحیح در مبدا و مقصد را از ما بخواهید. منظور از روش حمل کراس استافینگ انتقال کالا از یک کشتی به کشتی دیگر و ادامه مسیر می باشد. کشتی هایی که برای جابجایی محموله هایی با بسته بندی کانتینر ها استفاده می شوند را کشتی های کانتینربر می گویند. کانتینر ها کالای مورد نظر را از عواملی همچون رطوبت، آسیب دیدگی و ضربه خوردن، آلودگی و غیره محافظت می کنند. همچنین در زمان تخلیه و بارگیری امکان جابجایی آن را بسیار راحت می کنند.

ویژگی های حمل و نقل ترکیبی

سرزمین های چون مصر باستان،گرجی ها ، وایکینگ ها،سلت ها، فینیقی ها و یونانی ها از نخستین اقوامی بودند که از این روش برای تجارت خود استفاده می کردند. به سایت شرکت الیت آریا جم ارائه دهنده خدمات بین المللی حمل و نقل خوش آمدین.جهت کسب اطلاعات در مورد حمل و نقل دریایی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. نوع و ابعاد کانتینر، وزن محموله، نوع کالا، نوع قرارداد و فاصله بین مبدا و مقصد از جمله مواردی هستند که در هزینه حمل کانتینر مورد محاسبه قرار می‌گیرند. این نوع کانتینر بر خلاف سایر کانتینرها سقف ندارد، علاوه بر سقف امکان بارگیری از درب کانتینر نیز وجود دارد. از کانتینرهای روباز برای حمل و نقل کانتینری محموله‌هایی که ارتفاع زیادی دارند همانند ماشین آلات سنگین صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر مقداری کالا یا چیزهای مهم دیگری مانند اسناد، یا تجهیزات فنی پیشرفته یا هر چیزی که وزن کمتری دارد و باید در زمان کمتری تحویل داده شود، ارسال می کنید، بهتر است از طریق هوایی ارسال کنید.