پیش‌نمایش بانک‌ها، کاهش تورم، خبرهای خوب در افق؟

بازارها به طور فزاینده‌ای شک دارند که فدرال رزرو بتواند نرخ‌ها را بسیار بیشتر افزایش دهد، اما ممکن است پس از گزارش CPI آینده تغییر کند. رقم 0.4 درصدی دیگر در CPI اصلی، بیش از دو برابر نرخ مورد نیاز در طول زمان برای بازگرداندن ایالات متحده به هدف نرخ تورم 2 درصدی سالانه، می تواند انتظارات برای نشست آتی FOMC را بالاتر ببرد. ما هنوز فکر می‌کنیم که فدرال رزرو ترجیح می‌دهد در صورتی که شرایط مالی اجازه دهد، حداقل یک بار دیگر نرخ‌ها را افزایش دهد، اما احتمال زیادی داریم که روند معکوس‌کردن و کاهش 100 واحدی نرخ‌ها را در اواخر سال به‌عنوان شرایط سخت‌تر وام‌دهی، هزینه‌های وام بالا، مشاهده می‌کنیم. احساسات ضعیف تجاری و وخامت بازار مسکن همگی بر رشد تاثیر می گذارند و به سرعت فشار قیمت ها را کاهش می دهند.

بانک دویچه

در حالی که قیمت‌های پایین‌تر انرژی، تورم اصلی ماه مارس را به حدود 0.2% در ماه مارس کاهش می‌دهد، ما انتظار داریم که تورم اصلی در 0.4% بالا باقی بماند.

ANZ

ما انتظار داریم در ماه مارس افزایشی در CPI اصلی داشته باشیم که در مرز بین 0.4% و 0.5% MoM است، اما در 0.456% پیش‌بینی مجدداً به 0.5% MoM گرد می‌شود و ریسک‌ها برای اکثر اجزا به سمت بالا متمایل می‌شوند، هرچند با ریسک‌های نزولی خفیف همراه هستند. برای بزرگترین جزء فرعی قیمت سرپناه. بیشتر پیش‌بینی‌ها در چند ماه آینده احتمالاً به کاهش تدریجی قیمت سرپناه کمک می‌کنند که مدت‌ها پیش انتظار می‌رفت (کاهش بزرگ یک ماهه ممکن است، اما بعید).


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-cpi-banks-preview-inflation-softening-good-news-on-the-horizon-202304111501

مولفه انرژی ممکن است تأثیر منفی بر شاخص کل داشته باشد زیرا احتمالاً قیمت ها در هر دو بخش بنزین و گاز طبیعی کاهش یافته است. سودهای مورد انتظار برای سرپناه و وسایل نقلیه مستعمل همچنان می تواند منجر به افزایش 0.2 درصدی ماهانه در قیمت های اصلی شود. شاخص اصلی، به نوبه خود، می‌توانست ۰.۴ درصد افزایش یابد که به یک دهم افزایش نرخ سالانه به ۵.۶ درصد تبدیل می‌شود.»

CIBC

انتظار می رود تورم سالانه پس از افزایش 6 درصدی در ماه فوریه، 5.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد. با این حال، قرائت اصلی 5.6 درصد پیش بینی شده است، از 5.5 درصد قبلی. به صورت ماهانه، CPI 0.3٪ پیش بینی می شود، در حالی که CPI اصلی 0.4٪ پیش بینی می شود.

بانک دانمارکی

ما انتظار داریم که هم تورم اصلی و هم تورم اصلی به میزان 0.5 درصد در ماه مارس افزایش یابد.

Commerzbank

به احتمال زیاد CPI اصلی به 0.4% کاهش یافته است، در راستای کاهش تقاضای مصرف‌کننده، زیرا پس‌اندازهای اضافی کاهش یافته و بازار کار کند شده است، اما این سرعت هنوز برای رسیدن به تورم هدف بسیار داغ است. اگرچه معیارهای خصوصی قیمت خودروهای فرسوده اخیراً افزایش یافته است، وزن آن جزء در شاخص CPI به شدت کاهش یافته است و سایر معیارهای قیمت کالاها، از جمله PPI برای کالاهای مصرفی نهایی، نشان می‌دهد که فشار در قیمت کالاهای اصلی می‌توانست باشد. محدود. افزودن مجدد قیمت‌های مواد غذایی و انرژی به این ترکیب احتمالاً فشارهای قیمتی متوسط‌تری به میزان 0.2% در ماه‌های مادری را برای کل CPI نشان داد، زیرا قیمت‌ها در پمپ در شرایط فصلی تعدیل شده کاهش یافتند. ما تقریباً مطابق با انتظارات اجماع هستیم که باید واکنش بازار را محدود کند.”

ولز فارگو

ما انتظار داریم که تورم اصلی اندکی به 0.39% کاهش یابد، هرچند که همچنان تغییر سال به سال را یک دهم در +5.6% افزایش می دهد. برای تورم سرفصل، نرخ پایین‌تر 0.24% را مشاهده می‌کنیم که نرخ سالانه را به +5.2% کاهش می‌دهد. این ماه را به یاد داشته باشید که اثرات پایه غیرمعمول بزرگی در بازی وجود خواهد داشت، زیرا افزایش قیمت انرژی در مارس 2022 پس از تهاجم روسیه به اوکراین، از مقایسه سالانه خارج خواهد شد.

TDS

قیمت‌های اصلی احتمالاً در ماه مارس به میزان قابل توجهی کاهش یافت و شاخص همچنان 0.4 درصد در ماه مارس افزایش می‌یابد، زیرا ما به دنبال تسکین اخیر از کاهش تورم کالاها برای تبدیل شدن به تورم در این ماه هستیم. قیمت مسکن احتمالاً علامت اصلی باقی مانده است، در حالی که کاهش قیمت بنزین و افزایش ملایم‌تر قیمت مواد غذایی احتمالاً تورم غیر اصلی را کاهش می‌دهد. پیش‌بینی‌های MoM ما حاکی از 5.1٪ / 5.6٪ سالانه برای قیمت کل / اصلی است.

NBF

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) مهمترین معیار تورم، ارقام شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) را در روز چهارشنبه 12 آوریل در ساعت 12:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد کرد. با نزدیک‌تر شدن به زمان انتشار، در اینجا پیش‌بینی‌های اقتصاددانان و محققان 10 بانک بزرگ در رابطه با چاپ تورم آینده ایالات متحده برای ماه مارس آمده است.

احتمالاً آماردانان کاهش نرخ تورم را از 6.0 درصد در فوریه به 5.3 درصد در ماه مارس گزارش خواهند کرد. با این حال، کاهش ماه مارس کاملاً به این دلیل است که قیمت‌ها اکنون با قیمت‌های مارس 2022 مقایسه می‌شوند، زمانی که قیمت‌های انرژی به‌ویژه قبلاً به دلیل جنگ اوکراین به طور قابل توجهی افزایش یافته بود. نشانه‌هایی از روند اساسی به احتمال زیاد توسط نرخ اصلی ارائه می‌شود، که قیمت‌های نوسان انرژی و مواد غذایی را حذف می‌کند. در اینجا ما انتظار افزایش از 5.5٪ به 5.7٪ را داریم. نرخ‌های MoM همچنین نشان می‌دهد که تورم به سختی در حال کاهش است. در مقایسه با فوریه، قیمت‌ها در همه کالاها و خدمات احتمالاً 0.3٪ افزایش یافته است، بدون احتساب انرژی و مواد غذایی تا 0.5٪.”

ING

پس از افزایش 0.4 درصدی در ماه فوریه، ما به دنبال این هستیم که CPI در ماه مارس به 0.2 درصد افزایش یابد. با افزایش اولیه قیمت نفت/بنزین که ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین است، یک سال تمام عقب مانده است، CPI زمانی که بر اساس سال به سال اندازه گیری می شود باید از 6.0 درصد در فوریه به 5.1 درصد در ماه مارس کاهش یابد. با این حال، افزایش دیگری در CPI اصلی احتمالاً نشان می دهد که روند اخیر تورم بهبود چندانی نداشته است. بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، ما به دنبال افزایش 0.4 درصدی CPI هستیم و به صورت سالانه سه ماهه نزدیک به 5 درصد باقی می‌مانیم. کاهش بیشتر در نرخ تورم اصلی احتمالاً با پیشرفت سال در راه است، اما ما شک داریم که در این انتشار CPI مشهود باشد.

سیتی


اشتراک گذاری: