اوراق سلف S&P500، با وجود ترس از نکول ایالات متحده، اضطراب پیش از تورم، خوش بینی محتاطانه را به تصویر می کشد.

همچنین بخوانید: فارکس امروز: دلار به طرز ترسناکی جلوتر از CPI ایالات متحده افزایش یافت


منبع: https://www.fxstreet.com/news/sp500-futures-yields-portray-cautious-optimism-despite-us-default-fears-anxiety-ahead-of-inflation-202305100155

در ادامه، CPI ایالات متحده برای آوریل بسیار مهم خواهد بود، زیرا پیش بینی ها حاکی از کاهش در داده های تورم اصلی است، در حالی که بیشتر CPI سالانه بدون تغییر بوده و رقم ماهانه بهبود یافته است. اگر داده ها حاکی از تشدید فشار تورمی در بزرگ ترین اقتصاد جهان باشد، شرط بندی های اخیر فدرال رزرو ممکن است شتاب بیشتری بگیرد و به دلار آمریکا اجازه دهد تا زیان های روزانه خود را کاهش دهد، اولین بار در سه مورد.

S&P 500 فیوچرز در حالی که حال و هوا را به تصویر می‌کشد، برای دومین روز متوالی زیان ملایمی را چاپ می‌کند، در حالی که بازدهی اوراق قرضه 10 ساله و دو ساله خزانه‌داری ایالات متحده اولین زیان روزانه را در پنج سال حدود 3.50% و حداکثر 4.02% نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که شاخص دلار آمریکا (DXY) نیز پس از افزایش در دو روز متوالی گذشته تا سطح 101.50 عقب‌نشینی می‌کند، در حالی که قیمت طلا تا زمان انتشار در حدود 2030 دلار حرکت صعودی را کاهش می‌دهد.

در صفحه دیگری، پیر-اولیویه گورینشاس، اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول (IMF) به ترس های بانکی در روز سه شنبه اشاره کرد. همین امر به دنبال نظرسنجی سه ماهه فدرال رزرو از افسران وام بانکی که در روز دوشنبه منتشر شد، انجام شد که تأثیر منفی نرخ های بالاتر بر شرایط اعتبار را نشان می دهد.

از این رو، بازار در سطحی پرخطر باقی می‌ماند و اضطراب پیش از داده‌های معمولی را به تصویر می‌کشد. این حرکت‌های ضعیف از احساسات متفاوت درباره ترس‌های پیش‌فرض ایالات متحده و پیامدهای بانکی در میان تقویم سبک در آسیا حمایت می‌شود.

مشخصات ریسک در اوایل روز چهارشنبه پایین می ماند زیرا بازیگران بازار سرنخ های متفاوتی از آخرین به روز رسانی های کاخ سفید و همچنین اخبار بانکی ایالات متحده دریافت می کنند. افزایش قدرت بلاتکلیفی معامله گران، روحیه محتاطانه پیش از داده های کلیدی تورم ایالات متحده، یعنی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه آوریل است.

با صحبت در مورد داده های ایالات متحده، شاخص خوش بینی کسب و کار کوچک NFIB ایالات متحده به پایین ترین سطح از سال 2013 سقوط کرد و در آوریل به 89 رسید. پس از این داده ها، جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، به نقل از رویترز، گفت: “فدرال رزرو نگفته است که نرخ بهره را افزایش داده است.”


اشتراک گذاری:

  • با شکست مذاکرات مربوط به سقف بدهی در آستانه گزارش تورم ایالات متحده، احساسات بازار همچنان تقسیم شده است.
  • S&P500 Futures سودهای ملایمی را چاپ می کند، بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به رگبار برنده چهار روزه رسید.
  • به‌روزرسانی‌های مربوط به پیش‌فرض ایالات متحده، پیامدهای بانکی می‌تواند معامله‌گران را در آستانه CPI ایالات متحده در ماه آوریل سرگرم کند.

با این حال، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، این نشست را “مولد” خواند و گزارش داد که کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان در این دیدار گفت که ایالات متحده بدهی خود را نکول نمی کند. این خبر همچنین به نقل از مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، می‌گوید که دو طرف توافق کردند که کارکنانشان در این هفته دور هم جمع شوند و رئیس‌ها روز جمعه دوباره برای ادامه گفتگو با یکدیگر ملاقات کنند. با این کار، معامله گران همچنان به اجتناب از نکول ایالات متحده امیدوار هستند. با این حال، غول رتبه بندی جهانی مودیز اخیراً گفت: “آنچه زمانی غیرقابل تصور به نظر می رسید اکنون یک تهدید واقعی به نظر می رسد.”

در میان کاتالیزورهای اصلی ریسک، مذاکرات ناموفق سقف بدهی در کاخ سفید اخیراً خوشبینان را برانگیخت زیرا چاک شومر، رهبر اکثریت سنای ایالات متحده، عدم پیشرفت در مذاکرات کلیدی سقف بدهی را اعلام کرد.