انتشار داده های بریتانیا چه زمانی است و چگونه می توانند بر GBP/USD تأثیر بگذارند؟

قبل از انتشارهای کلیدی، جفت GBP/USD بالاتر می رود و بخشی از رکود روز گذشته پس از بانک انگلستان (BoE) را به پایین ترین حد یک هفته ای در میان کاهش قیمت دلار آمریکا (USD) بازیابی می کند. داده‌های کلان بریتانیا به‌طور شگفت‌انگیزی قوی‌تر، به‌ویژه چاپ تولید ناخالص داخلی، می‌تواند افزایشی ملایم برای پوند بریتانیا ایجاد کند و به شرکت بزرگ اجازه دهد تا از افزایش متوسط ​​روزانه خود سرمایه‌گذاری کند. برعکس، حتی یک ناامیدی جزئی باید برای اعمال فشار بیشتر بر استرلینگ کافی باشد و راه را برای تمدید عقب نشینی شدید اخیر این جفت از بالاترین سطح یک سال اخیر که در روز چهارشنبه ثبت شد، هموار کند.

نکات کلیدی

تراز تجاری منتشر شده توسط دفتر آمار ملی (ONS) تعادل بین صادرات و واردات کالا است. ارزش مثبت مازاد تجاری را نشان می دهد، در حالی که ارزش منفی نشان دهنده کسری تجاری است. این رویدادی است که مقداری نوسان برای GBP ایجاد می کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/when-are-the-uk-data-releases-and-how-could-they-affect-gbp-usd-202305120523

تولید ناخالص داخلی منتشر شده توسط دفتر آمار ملی (ONS) معیاری از ارزش کل همه کالاها و خدمات تولید شده توسط بریتانیا است. تولید ناخالص داخلی معیار وسیعی از فعالیت اقتصادی بریتانیا در نظر گرفته می شود. به طور کلی، روند افزایشی تأثیر مثبتی بر پوند دارد، در حالی که روند نزولی منفی (یا نزولی) تلقی می شود.

GBP/USD همچنان می تواند به بالای 1.2700 – UOB حرکت کند

درباره داده های اقتصادی انگلستان

گزارش اقتصادی پرجمعیت بریتانیا در روز جمعه انتشار چاپ اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) را برای سه ماهه اول (سه ماهه اول) سال 2023 در ساعت 06:00 به وقت گرینویچ نشان می دهد. انتظار می‌رود اقتصاد بریتانیا در دوره ژانویه تا مارس 0.1 درصد رشد کند و پیش‌بینی می‌شود رشد سالانه از 0.6 درصد به 0.2 درصد کاهش یابد.

این با داده های تولید تولیدی و تولید صنعتی برای ماه مارس همراه خواهد بود. تولیدات تولیدی که حدود 80 درصد از کل تولید صنعتی را تشکیل می‌دهد، در طول ماه گزارش شده 0.1- درصد کاهش یافته است. در همین حال، انتظار می‌رود کل تولیدات صنعتی در ماه مارس نسبت به کاهش 0.2 درصدی ثبت شده در ماه قبل ثابت بماند. تراز تجاری کالاهای بریتانیا نیز در همان زمان گزارش خواهد شد که احتمالاً در ماه مارس کسری 17.5 میلیارد پوندی را نشان می دهد.

چگونه داده ها می توانند بر GBP/USD تأثیر بگذارند؟

تحلیل قیمت پوند/دلار آمریکا: خرس‌های کابلی برای حفظ کنترل نیاز به اعتبارسنجی از 1.2500 و تولید ناخالص داخلی بریتانیا دارند.

تولیدات تولیدی منتشر شده توسط دفتر آمار ملی (ONS) خروجی تولید را اندازه گیری می کند. تولید تولیدی به عنوان یک شاخص کوتاه مدت از قدرت فعالیت تولیدی بریتانیا که بر بخش بزرگی از کل تولید ناخالص داخلی تسلط دارد، مهم است. خواندن بالا برای پوند انگلیس مثبت (یا صعودی) در نظر گرفته می شود، در حالی که خواندن پایین به عنوان منفی (یا نزولی) در نظر گرفته می شود.


اشتراک گذاری:

بررسی اجمالی داده های اقتصادی انگلستان

پوند/دلار آمریکا آسیب‌های ناشی از BoE را زیر 1.2540 جلوتر از تولید ناخالص داخلی بریتانیا، سرنخ‌های تورم ایالات متحده لیس می‌زند.