آیا سهام آمازون در سال 2023 برای سرمایه گذاران عرضه می شود؟

کسب‌وکارها در حال کاهش هزینه‌های رایانش ابری برای مبارزه با اقتصاد ضعیف هستند.

  • مصرف کنندگان خریدهای دلخواه خود را از «موارد» به «تجارب» تغییر می دهند.

  • با کنار گذاشتن باد مخالف اقتصاد کلان، چشم انداز بلندمدت این شرکت همچنان قوی به نظر می رسد.

  • همانطور که گفته شد، آمازون درآمد خود را در اوایل فوریه گزارش خواهد کرد. انتظار می رود این شرکت دوباره ناامید شود. اما به نظر می رسد که تحلیلگران از قبل آن گزارش را در سهام قیمت گذاری می کنند.

    و برای من، این بدان معناست که اگر در طول این رکود در بازار خرید کرده اید، اگر به یک موقعیت خرید علاقه دارید، ارزش سهام AMZN را دارد.

    به همین دلیل است که سود کوتاه مدت سهام AMZN در ماه گذشته بیش از 10 درصد افزایش یافته است. در حالی که بهره کوتاه مدت نسبت به سال های 2021 و 2022 به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، این واقعیت که تمایل نزولی همچنان وجود دارد، بر سهام تاثیر می گذارد.

    آیا سهام AMZN خرید است؟

    هر دو گفته ممکن است درست باشد، اما به نظر می رسد سهام همچنان بیش از حد فروخته شده است. من به این نکته برمی گردم که به نظر نمی رسد هیچ مشکلی که کسب و کار با آن مواجه است یک تهدید وجودی برای مدل کسب و کار شرکت باشد.

    با این حال، در برخی مواقع، سرمایه گذاران می توانند انتظار بهبود چشم انداز اقتصاد کلان را داشته باشند. زمانی که آمازون این کار را کرد، احتمالاً آمازون شروع به شلیک روی تمام سیلندرها خواهد کرد. و ماهیت کسب و کار AWS آن کاتالیزوری برای حاشیه و درآمد بالاتر خواهد بود.

    اما از آن زمان، داستان متفاوت است. در 12 ماه گذشته، سهام AMZN 43 درصد کاهش یافته است و حتی تقسیم سهام نیز برای جذب سرمایه گذاران کافی نبوده است.

    • Amazon.com بخشی از شاخص کارآفرین است که برخی از بزرگترین شرکت های سهامی عام را که توسط کارآفرینان تأسیس و اداره می شوند، ردیابی می کند.


    منبع: https://www.fxstreet.com/news/will-amazon-stock-be-delivering-for-investors-in-2023-202301130450

    تصمیم شما برای خرید سهام AMZN بیشتر به این سوال مربوط می شود که چگونه در مورد بازار گسترده تر احساس می کنید.

  • دلایل افت سهام را می توان از سرفصل هایی که سرمایه گذاران هر روز درباره آن می شنوند برداشت کرد:

    • من پیشنهاد نمی کنم که سرمایه گذاران در مورد فروش سهام AMZN اشتباه می کنند. گزارش‌های سود شرکت نشان می‌دهد که اقتصاد در حال تأثیرگذاری است. رشد درآمد همچنان در حال رشد است، اما با سرعتی که از برآوردها عقب است. و درآمد بر اساس سال به سال (YOY) کاهش یافته است.

      تورم همچنان به درآمد قابل تصرف مصرف کننده می خورد.

    • در کوتاه مدت، سهام از یک سطح حمایت کلیدی جهش می کند و اگر بتواند سطح مقاومتی در حدود 96.50 دلار را پاک کند، ممکن است تایید کند که بدترین وضعیت به پایان رسیده است.

      سهام AMZN تقریباً از تمام دستاوردهای همه گیر خود صرف نظر کرد زیرا یک اقتصاد ضعیف بر واحدهای تجاری اصلی آن تأثیر می گذارد.

    • قبل از صعود فعلی بازار، سهام آمازون زیر قیمت بسته شدن 89.25 دلاری خود در 13 مارس 2020 معامله می شد. همانطور که بیشتر سرمایه گذاران می دانند، این آخرین روز معاملاتی قبل از تعطیلی جهان به دلیل همه گیری کووید-19 بود.

      تحلیلگرانی که توسط MarketBeat ردیابی می شوند، قیمت هدف آمازون را حدود 145 دلار تعیین می کنند. من فکر می کنم این کمی جاه طلبانه است. من معمولا قیمت سهام را پیش بینی نمی کنم، اما فکر می کنم 125 دلار انتظار واقعی تری در 12 ماه آینده است.

      سهام این شرکت در طول همه گیری همه گیر افزایش یافت زیرا دو تجارت اصلی آن – تجارت الکترونیک و رایانش ابری – تقاضای زیادی داشتند. در نتیجه، قیمت سهام آمازون از مارس 2020 تا ژوئیه 2021 108٪ افزایش یافت.

      5 سهمی که بیشتر از Amazon.com دوست داریم.

    بخشی از آن به دلیل بدهی شرکت است، مانند قراردادش با لیگ ملی فوتبال (NFL) برای حقوق پنج شنبه شب فوتبال. و حقیقت این است که اقتصاد همچنان می تواند بدتر شود.

    سهام Amazon.com Inc (NASDAQ: AMZN) این نکته را نشان می دهد که چگونه آنچه بالا می رود باید پایین بیاید. این حتی زمانی که شما پایگاه مشتریانی مانند آمازون دارید نیز صادق است.

    برخی ممکن است استدلال کنند که مشتریان آمازون (کسب و کار و مصرف کنندگان) وضعیت بدتری نسبت به قبل از همه گیری دارند. همین افراد احتمالاً می‌گویند که آمازون در وضعیت بنیادی بدتری نسبت به قبل از همه‌گیری قرار دارد.

    سرمایه گذاران به دلیل ارزش گذاری بالا به طور کلی از سهام فناوری دور می مانند.

  • آمازون این اثر را احساس می کند