یورو/دلار آمریکا در بحبوحه اظهارات ناخواسته رئیس فدرال رزرو، 1.0800 را جبران کرد.

تقویم اقتصادی پراکنده ایالات متحده باعث شد تا سرمایه گذاران در مورد داده های اخیر فکر کنند. خرده فروشی قوی و تولید صنعتی باعث افزایش تقاضا برای دلار شد. این امر، همراه با کاهش مطالبات بیکاری، سرمایه گذاران را بر آن داشته است تا در مورد پیش بینی سه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو (فدرال رزرو) تا پایان سال تجدید نظر کنند. در نتیجه، احتمال افزایش نرخ بهره در ماه ژوئن از 15 درصد به 40.4 درصد در عرض یک هفته افزایش یافته است.

سهام ایالات متحده در حال ثبت سودهای قوی هستند. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اشاره کرد که تورم در حال حاضر از سطح هدف فراتر رفته است و بر تعهد تزلزل ناپذیر فدرال رزرو برای هدایت تورم به سمت هدف 2 درصد تأکید می کند و تأکید می کند که “شکست باعث آسیب بیشتر خواهد شد.” علاوه بر این، پاول به قدرت سیستم بانکی اشاره کرد و پیشنهاد کرد که شرایط سخت‌تر اعتبار بانکی ممکن است از افزایش احتمالی نرخ‌ها جلوگیری کند.

در منطقه یورو، شاخص قیمت تولیدکننده آلمان (PPI) 0.3 درصد افزایش یافت که بالاتر از 1.4- درصد در ماه قبل بود. بر اساس سالانه، PPI 4.1% افزایش یافت که به شدت از 6.7% مارس کاهش یافت. این داده‌ها از سخنرانان بانک مرکزی اروپا (ECB) پشتیبانی می‌کنند که در حال عبور از سیم‌های خبری بوده‌اند.

در اوایل روز، اظهارات مقامات فدرال رزرو خبرساز شد. فدرال ویلیامز اشاره کرد که نرخ بهره طبیعی علیرغم همه گیری پائین باقی می ماند. در مقابل، میشل بومن ترجیح داد هیچ اظهارنظری در مورد سیاست پولی ارائه نکند.

یورو/دلار آمریکا پس از عبور از متحرک نمایی ۱۰۰ روزه، از پایین ترین سطح هفتگی خود بازگشت و به دنبال اظهارات جروم پاول فدرال رزرو ایالات متحده، که در آن او در را برای توقف چرخه انقباض فدرال رزرو باز کرد، رقم 1.0800 را پس گرفت. علاوه بر این، یک انگیزه ریسک‌پذیری، جو خوش‌بینانه بازار را که بر دلار آمریکا وزن داشت، کاهش داد. در زمان نوشتن این مقاله، EUR/USD پس از رسیدن به پایین ترین سطح 1.0759، در 1.0818 معامله می شود.

با پیشرفت بحث سقف بدهی ایالات متحده، خوش بینی سرمایه گذاران افزایش می یابد، بانک مرکزی اروپا به نگرانی های تورم چشم دوخته است

در جبهه بانک مرکزی اروپا، معاون رئیس جمهور لوئیس دو گویندوس خاطرنشان کرد که “تورم در خدمات برای بانک مرکزی اروپا نگران کننده ترین است” و افزایش نرخ ها را تضمین می کند. روز جمعه، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، افزود که بانک مرکزی برای مبارزه با تورم باید نرخ‌های «پایدار بالاتر» را حفظ کند.

تجزیه و تحلیل فنی EUR/USD


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-recoups-losses-amid-fed-chairs-dovish-remarks-breaches-10800-202305191709


اشتراک گذاری:

  • EUR/USD پس از اظهارات جروم پاول در مورد توقف احتمالی در چرخه انقباض فدرال رزرو، از پایین ترین سطح هفتگی برگشت و در 1.0818 معامله شد.
  • پیشرفت در مذاکرات سقف بدهی ایالات متحده باعث خوش بینی می شود، به طوری که مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، پیشنهاد می کند ممکن است در آخر هفته به توافق برسد.
  • در منطقه یورو، شاخص قیمت تولیدکننده ماه به ماه افزایش می یابد، در حالی که مقامات بانک مرکزی اروپا نسبت به تورم خدمات ابراز نگرانی می کنند و از نرخ های بالاتر حمایت می کنند.

در مورد بحث سقف بدهی ایالات متحده، مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و شومر، رهبر اکثریت سنا، در حال آماده شدن برای برنامه ریزی رای گیری در روزهای آینده هستند. مک کارتی نسبت به بحث‌های فعلی که به طور بالقوه به توافقی تا آخر هفته منجر می‌شود ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: «اکنون می‌توانم ببینم که یک توافق کجا می‌تواند جمع شود.»