گاوهای دلار آمریکا از حمایت کلیدی به مقاومت های خط روند نگاه می کنند

102.50 به عنوان یک مقاومت حیاتی در این رابطه است که 103.50 را در برابر مقاومت خط روند اصلی فوق الذکر صعودی نگه می دارد.

دلار آمریکا در منطقه ای که می تواند به طور بالقوه یک منطقه حمایتی قوی باشد، سقوط کرده است، البته در سمت جلوی روند نزولی، و بنابراین، سوگیری همچنان نزولی است.

شاخص دلار آمریکا روز جمعه به پایین‌ترین سطح یک ساله خود رسید، زیرا احساسات فدرال رزرو به نفع شاهین‌ها پس از ترکیبی از سخنان فدرال رزرو و داده‌هایی که آنطور که برخی از اقتصاددانان انتظار داشتند ضعیف نبودند، برگشت.


اشتراک گذاری:

  • طبق DXY، دلار آمریکا در حال برآورده شدن یک منطقه حیاتی از حمایت است.
  • پیش از نشست ماه می، همه نگاه ها به داده های کلیدی ایالات متحده و احساسات فدرال رزرو معطوف خواهد شد.

خرده‌فروشی اصلی، که بیشترین ارتباط را با بخش مخارج مصرف‌کننده تولید ناخالص داخلی دارد، در ماه 0.3 درصد کاهش یافت، اگرچه این سه ماهه با توجه به مخارج مصرف‌کننده قوی بود. دلار همچنین از سوی کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو تقویت شد که روز جمعه گفت با وجود یک سال افزایش شدید نرخ بهره، فدرال رزرو در بازگرداندن تورم به هدف 2 درصدی خود “پیشرفت چندانی نکرده است” و نرخ های استدلالی همچنان نیاز دارند. بالا رفتن در همین حال، معامله‌گران آتی صندوق‌های فدرال رزرو با احتمال 81 درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه آینده 25 واحد پایه دیگر افزایش خواهد یافت.

شاخص دلار آمریکا، DXY، در ابتدای هفته ثابت بود، اما پس از سقوط به 100.78، در روز جمعه 0.57 درصد افزایش یافت و به 101.53 رسید، که پایین ترین سطح از آوریل گذشته است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-bulls-look-to-trendline-resistances-from-key-support-202304170015

در همین حال، تحلیلگران TD Securities توضیح دادند که داده‌های این هفته محرک مطمئنی برای گرین‌بک خواهد بود که شاخص‌های PMI S&P برای اوایل آوریل اولین نگاه جامع به وضعیت آشفتگی اقتصاد ایالات متحده پس از بانکداری را ارائه می‌دهند. «توجه داشته باشید که داده‌های ماه مارس به وضوح تحت‌تاثیر آشفتگی‌های بانکی قرار نگرفتند، اما شاید خیلی زود بود که منعکس شود: هر دو PMI تولید و خدمات سومین افزایش متوالی خود را در آن زمان ثبت کردند، و دومی در قلمرو توسعه بیشتر پیشروی کرد.» تحلیلگران گفتند.

تحلیل تکنیکال دلار آمریکا

با این حال، دلار آمریکا مسیر خود را به سمت بازگشت میانگین 50 درصدی نزدیک به 101.80 و مقاومت خط روند خرد پیش می‌برد. با این حال، اگر گاوها متعهد شوند، مقاومت اصلی خط روند برای آینده قابل پیش‌بینی به شرح زیر در بازی خواهد بود: