هیئت مدیره در تصمیم گیری خط مشی مه، توقف یا افزایش 25 امتیاز پایه را در نظر گرفت

اعضا همچنین توافق کردند که افزایش بیشتر در نرخ‌های بهره ممکن است همچنان مورد نیاز باشد، اما این به چگونگی تحول اقتصاد و تورم بستگی دارد.

رویترز گزارش می دهد که «محرک اصلی تصمیم RBA چشم انداز تورمی آن بود. انتظار نمی رود تورم تا اواسط سال 2025 به بالای محدوده هدف 2 تا 3 درصدی بانک کاهش یابد و فضای کمی برای ریسک های صعودی باقی بماند.

«فیلیپ لو، رئیس کل بانک مرکزی هشدار داده است که بانک مرکزی نمی تواند خیلی طول بکشد تا تورم را پایین بیاورد. نرخ ها در حال حاضر با 375 واحد پایه از ماه مه گذشته افزایش یافته و به بالاترین سطح در 11 سال گذشته 3.85 درصد رسیده است.

در مورد دقیقه RBA

در این صورتجلسه آمده است: «در بررسی دو گزینه، اعضا متوجه شدند که استدلال‌ها کاملاً متعادل هستند، اما افزایش نرخ بهره را در جلسه او مناسب ارزیابی کردند.

«اعضا به آمارهای قوی اشتغال و تورم بالای قیمت خدمات در ماه مارس اشاره کردند، در حالی که کاهش ارزش دلار استرالیا و افزایش قیمت مسکن ممکن است تا حدی ناشی از تصمیم برای توقف نرخ‌ها در آوریل بوده باشد.»

رویترز گزارش داد که در صورتجلسه سیاست گذاری بانک مرکزی استرالیا در تاریخ 2 می که روز سه شنبه منتشر شد، اعضای هیئت مدیره نیز در نظر گرفته اند که توقف کنند، اما ریسک تورم پس از ثابت نگه داشتن نرخ ها در آوریل، افزایش 25 واحد پایه را تضمین می کند.

نکات کلیدی

رویترز گزارش می دهد که بانک مرکزی استرالیا در نشست ماه مه خود تصمیم گرفت به دلیل خطرات تورمی ناشی از رشد ضعیف بهره وری، تورم بالای مداوم خدمات و افزایش سریعتر از پیش بینی اجاره، افزایش نرخ را افزایش دهد و گفت که ممکن است افزایش نرخ های بیشتری مورد نیاز باشد.


اشتراک گذاری:

بانک مرکزی استرالیا (RBA) دو هفته پس از اعلام تصمیم نرخ بهره، صورتجلسه سیاست پولی خود را منتشر می کند. این گزارش مفصلی از بحث‌های انجام شده بین اعضای هیئت مدیره RBA در مورد سیاست‌های پولی و شرایط اقتصادی ارائه می‌کند که بر تصمیم آن‌ها در تعدیل نرخ بهره و/یا خرید اوراق قرضه تأثیر گذاشته و تأثیر قابل‌توجهی بر AUD دارد. این صورتجلسه همچنین ملاحظاتی را در مورد تحولات اقتصادی بین المللی و ارزش نرخ ارز نشان می دهد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/rba-minutes-board-considered-pausing-or-hiking-25-basis-points-in-may-policy-decision-202305160133