خرس XAU/USD در بحبوحه ترس های پیش فرض ایالات متحده در آستانه فروش خرده فروشی به 2000 دلار نزدیک می شود

همین موضوع حاکی از یک منطقه حمایت افقی یک هفته ای در اطراف رقم دور 2000 دلار برای فروشندگان طلا به عنوان نقطه استراحت فوری است.

با این حال، عقب نشینی XAU/USD نتوانست از خط RSI (14) پشتیبانی کند زیرا به زیر سطح 50.0 می رسد و پیشنهاد می کند که از پایین انتخاب کنید.

قیمت طلا (XAU/USD) به پایین‌ترین حد خود نزدیک به 2005.00 دلار کاهش می‌یابد، زیرا به پیشنهادات برای معکوس کردن جهش اصلاحی شروع هفته به جلسه اروپایی روز سه‌شنبه نیاز دارد. با انجام این کار، فلز درخشان بار روحیه محتاطانه بازارها را پیش از خرده فروشی ایالات متحده در ماه آوریل و مذاکرات بسیار مهم سقف بدهی ایالات متحده، که برای ساعت 19:00 به وقت گرینویچ برنامه ریزی شده است، به دوش می کشد.

برعکس، شکست صعودی تلاقی 2019 دلاری EMA، بلیط باز برای صعود قیمت طلا نیست، زیرا یک خط روند نزولی از 3 می، نزدیک به 2023 دلار همانطور که می نویسیم، می تواند گاوها را قبل از کنترل به آنها به چالش بکشد.

قیمت طلا: نمودار ساعتی


اشتراک گذاری:

  • قیمت طلا برای معکوس کردن جهش اصلاحی شروع هفته پیشنهاداتی را می‌پذیرد و در اواخر روز پایین‌ترین حد خود را تجدید می‌کند.
  • XAU/USD با افزایش قیمت پیشنهادی دلار آمریکا در بحبوحه نگرانی بازار در آستانه مذاکرات مربوط به فروش خرده فروشی ایالات متحده و سقف بدهی کاهش می یابد.
  • در مقایسه با داده‌های چین، بازدهی پایین‌تر نیز بر قیمت طلا در یک روز کلیدی تأثیر می‌گذارد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gold-price-forecast-xau-usd-bears-approach-2-000-amid-us-default-fears-ahead-of-retail-sales-202305160631

شایان ذکر است که شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از افت روز دوشنبه، قیمت‌ها را افزایش می‌دهد تا بالاترین قیمت خود را در نزدیکی 102.50 افزایش دهد، زیرا ترس بازار از پیش‌فرض آمریکا و نگرانی در برابر داده‌های کلیدی ایالات متحده را خوشحال می‌کند. شایان ذکر است که آخرین اظهارات مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که می‌گوید: «فکر نمی‌کنم ما در وضعیت خوبی باشیم»، به دلیل ترس از بن‌بست افزایش سقف بدهی آمریکا، به نظر می‌رسد کف قیمت دلار آمریکا را کاهش دهد. زیرا جمهوری خواهان ممکن است به خواسته خود پایبند باشند.

جدای از حرکت دلار آمریکا، داده‌های ضعیف از چین، یکی از مشتریان کلیدی طلا، بر XAU/USD نیز تاثیرگذار است. تولید صنعتی چین در ماه آوریل 5.9 درصد در مقابل 10.9 درصد پیش بینی شده و 3.9 درصد قبل رشد کرد، در حالی که فروش خرده فروشی 18.4 درصد نسبت به پیش بینی های 10.6 درصدی قبل و 21.0 درصدی در سال گذشته افزایش یافت.

حتی اگر XAU/USD حمایت 2000 دلاری را بشکند، علیرغم فروش تقریباً بیش از حد RSI، یک خط حمایت رو به بالا از 27 آوریل، حداکثر نزدیک به 1995 دلار، آخرین دفاع خریداران خواهد بود.

در جاهای دیگر، تردید سیاستگذاران فدرال رزرو در کنار گذاشتن تعصب جنگ طلبانه به ترس از رکود و مشکلات بانکی می پیوندد تا مشخصات ریسک را مخدوش کند و فشار نزولی بر قیمت طلا اعمال کند.

در میان این بازی‌ها، S&P 500 Futures 0.30% در طول روز افت کرد، حتی با بسته شدن وال استریت مثبت و بازدهی همچنان تحت فشار است، که به نوبه خود بلاتکلیفی بازار را نشان می‌دهد و منتظر داده‌ها/رویدادهای مهم برای مسیرهای روشن است.

در ادامه، احتمالاً قیمت طلا در بحبوحه جو ریسک بازار در آستانه خرده‌فروشی ایالات متحده در ماه آوریل، تحت فشار باقی خواهد ماند که انتظار می‌رود 0.7% در ماه آوریل در مقابل -0.6% قبل باشد. پس از آن، مذاکرات بین بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و مک‌کارتی، رئیس مجلس نمایندگان برای جلوگیری از انقضای بدهی‌ها، برای نظاره‌کردن آخرین مهلت نکول آمریکا که اخیراً به هفته اول ژوئن رسیده است، بسیار مهم خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

روند: نزولی محدود مورد انتظار است

قیمت طلا از همگرایی میانگین‌های متحرک نمایی 100 و 200 باری (EMAs)، حدود 2019 دلار تا زمان چاپ تغییر می‌کند.