طراحی آسانسور 3 نکته اساسی و مهم در مراحل طراحی آسانسور 73048-021 | elitarchgroup

طراحی آسانسور 3 نکته اساسی و مهم در مراحل طراحی آسانسور 73048-021 | elitarchgroup

ضمنا باید در تابلو برق سه فاز ترمستات برای تنظیم دمای موتورخانه و فن تعبیه شود. برای پی ریزی و بتون ریزی کف چاه آسانسور باید نکات خاصی را مد نظر داشت که در کلاس آموزش نصب آسانسورشرکت بطور کاملا عملی آموزش داده می شود ولی در اینجا مراحل کلی را به اختصار بیان می کنیم. همانطوریکه در مرحله ۱ اشاره شده پس از تکمیل مدارک مورد نیاز (در مرحله ۲) با توجه به شرایط ساختمان و نوع آسانسور طرح اجرایی بتون ریزی کف چاهک به شرح ذیل به کارفرما ارائه خواهد شد. یکی از مهمترین گزارش های فرایند طراحی آسانسور لیست قطعات یا Part list است. لیست قطعات شامل تمام اجزای آسانسور (مکانیکال، الکتریکال، سیستم محرکه و اقلام چاه) می باشد. در لیست پارت لیست باید نوع قطعات، مشخصات فنی، تعداد یا مقدار مصرف و هرگونه توضیحات لازم دیگر درج شود.

پارامترهایی که نقشه آسانسور در اختیار ما می گذارد

از آنجایی که موضوع این مقاله صحت سنجی مقاطع پیشنهادی شرکت های مجری آسانسور می باشد، عمدتاً در آنالیز و طراحی اولیه نتیجه رابیتس مشخص خواهد شد. بارهای مرده و زنده را که از قبل محاسبه شده اند بایست بر روی دال نشیمن موتور آسانسور وارد نمود. مطابق شکل زیر در جهت های X و Y ضریب 0.396 را به عنوان ضریب زلزله در نرم افزار تعریف می کنیم. در بالای شاسی آسانسور نیز مطابق تصویر زیر می بایست چهار IPE قرار داده شود.

  • اما آنچه که اهمیت دارد، این است که بتوان تعادل مناسبی بین نوع طراحی و امکان استفاده از قطعات با کیفیت بر قرار کرد.
  • در واقع همان طور که نحوه قرار گیری، ابعاد چاه، همخوانی قطعات، انتخاب نوع مکانیزم، محاسبه بار و نیروها، شرایط نصب و… اهمیت دارند، محاسبه ترافیک و میزان استفاده از آسانسور نیز موثر است.
  • از این رو مهندسان و طراحان ساختمان و همچنین فروشندگان و تولید کنندگان توجه فراوانی به این موضوع دارند.
  • به همین دلیل است که انتخاب هر قطعه بایستی بر اساس محاسبات اولیه انجام شود.
  • شرکت خدمات آسانسور ما در سال 1395 توسط مهندس احمد قلی پور بر اساس اصول قابلیت اطمینان، یکپارچگی و خدمات بی نقص تاسیس شد.

طراحی آسانسور مناسب ، بسته به اندازه و نوع ساختمان متفاوت است. یک بیمارستان ممکن است به آسانسور‌های مجزا برای بیماران و کارکنان نیاز داشته باشد. ساختمان‌های بلند به آسانسور‌های سریع و عریض نیاز دارند تا ترافیک را روان نگه دارند.

می‌ترسید یا تردد از راه‌پله را به سوار شدن آسانسور ترجیح می‌دهید، لازم است بدانید که احتمالا شما… برای تهیه نقشه و برآورد دقیق هزینه، باید ابعاد آسانسور را در اسرع وقت بدانید. از خود بپرسید سرعت آسانسور شما برای سرویس دهی مناسب به ساختمان چقدر است. به طور کلی، ۲۰ تا ۴۵ ثانیه حداکثر زمان قابل قبول برای حرکت آسانسور از پایین به بالای ساختمان است (بدون احتساب هرگونه توقف و سفر با سرعت کامل). استفاده از قطعات متناسب با کارکرد و نوع آسانسور بسیار مهم است زیرا با انتخاب لوازم مناسب و نصب صحیح میتوان بهترین حرکت و در عین حال کمترین خرابی در را حین کارکرد آسانسور تجربه کرد.

ابعاد ضروری در طراحی موتورخانه آسانسور