آزمايش رنگدانه قرمز شماره 3 به منظور بهبود خواص آن در پيوستارهاي آب پايه

یک زخم بزرگتر به دلیل تشکیل بافت به احتمال زیاد منجر به رنگدانه غیرطبیعی می شود، در حالی که زخم کوچکتر می تواند بدون بر جای گذاشتن هیچ جای زخمی بهبود یابد. این تغییر غلظت می تواند باعث ایجاد بافت های بسیار جذابی گردد. این عارضه به دلیل وجود شیره یا لاتکس در بافت میوههای تازه است. به دلیل زنجیره ارزش به هم پیوسته ای که در این بازار وجود دارد رقابت تنگاتنگی بین بازارگردانان این صنعت وجود دارد. این سیگنال ها در اثر حرکت مسافران هواپیما نیز می توانند تحت تاثیر قرار گیرند. رشد صنعت ساخت و ساز در هند یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در این رابطه بود.افزایش جمعیت در آسیا و اقیانوسیه، رشد ساخت و ساز، رشد صنایع اتومبیلی و افزایش سرانه مصرف رنگ و پوشش از اصلی ترین دلایل رشد این بازار بود. همچنین تنوع رنگدانه های غیرپوششی (ترنسپرنت) تا پوششی باعث شده است تا دست فرمول نویس، در انتخاب رنگدانه با خصوصیات فیزیکی، شیمیایی و بصری گوناگون، باز باشد.- خمیر پیگمنت های فوری سیلون، با براقیت ویژه و مقاومت نوری انتخابی، قابلیت استفاده در پوشش های ومناسب چوب و رنگ های اتومبیلی را داشته و در مقاومت نهایی پوشرنگ، ایجاد اختلال نخواهد کرد.- خمیر پیگمنت های فوری با هر درصدی با یکدیگر قابل ترکیب بوده و پالت کاملی از تنوع رنگ را در اختیار شما قرار میدهد.

رنگدانه مصنوعی

پیگمنت های معدنی زرد کروم در صنعت رنگ های اتومبیلی و صنعتی زرد سهم قابل توجهی را به خود اختصاص می دهند. دیگ ­های بخار و روغن داغ در تاسیسات صنایع مختلف، کوره­ ها، اجاق­ ها و فرهای صنعتی و خانگی، تنورها، دود کش ­ها، لوله­ های بخار، دمنده­ ها و سیستم ­های انتقال و اگزوز وسایل نقلیه مهم ­ترین موارد کاربرد رنگ­ ها و پیگمنت­ های مقاوم به حرارت است. با پوشش دادن سطوح وسایل مختلف توسط رنگ دانهها می توان از آنها در برابر ترکیبات شیمیایی، رطوبت و شرایط جوی مختلف محافظت کرد. چاپ های انجام شده با کارتریج های مبتنی بر پیگمنت بسیار بیشتر از چاپ های انجام شده با کارتریج های جوهر دای تمایل دارند که در شرایط محیطی مختلف، رنگ اصلی خود را حفظ کنند. پیگمنت های کرومی که سطح آن ها با سیلیکات آمایش شده است دارای مقاومت حرارت بالا بوده و در صنعت پلاستیک اهمیت بسزایی دارند.

با وجود اینکه این پیگمنت ها در خانواده پیگمنت های معدنی هستند اما برای کاربردهایی که مقاومت دمایی بسیار بالا نیاز دارند نظیر صنعت سرامیک دچار احیا و تغییر رنگ و قابل استفاده نمی باشند. اگر بدنبال یک هدیه مناسب برای عزیزان خود هستید و فرصت گشتن در بازار را ندارید فروشگاه پیراکده این امکان را برای شما فراهم نموده تا به راحتی و با خیال راحت خرید هدیه خود را بصورت آنلاین داده و به دلیل کمبود زمان دیگر نگران تهیه هدیه برای دوستان و خانواده خود نخواهید بود. ترکیبات آزو که یکی از مهمترین خانواده پیگمنت ها هستند در اثر احیا آمین های آروماتیک را ایجاد می کنند که می تواند اثرات مخرب بر سلامتی انسان داشته باشد.

یکی از چالش های عمده این بازار بحث های زیست محیطی و اثرات مخرب پیگمنت در محیط زیست است. پیش بینی ها نشان می دهد که در کشورهایی نظیر چین سنگاپور، کره جنوبی، ASEAN و GCC به دلیل رشد اقتصادی مصرف سرانه رنگ و پوشش در سال های آتی رشد قابل توجهی نشان می دهد و از آنجایی که پیگمنت یکی از اصلی ترین اجزای این محصولات است یکی از فاکتور های مهم رشد درخواست این صنایع برای پیگمنت خواهد بود.

فاکتور پیشران دیگر برای درخواست پیگمنتصنعت پلاستیک است. فاکتور های تاثیر گذار دیگر عوامل موثر بر واکنش نظیر دما، پی هاش، غلظت و زمان هستند که بر نوع کریستال های ایجاد شده تاثیر می گذارند. رنگها باعث تغییر غلظت و چگالی رزین می شوند، مثلاً نوع جوهری ، رزین را کمی رقیق تر نموده و نوع خمیری ، غلظت رزین را بالاتر می برد. تکمیل کننده ها، پیگمنتهای شفافی هستند که باعث می شوند غلظت مرکب های رنگی دیگر، کمتر به نظر برسد. این را به خاطر بسپارید که صرفاً رنگی کردن رزین حائز اهمیت نیست و هر تکنیکی به رنگ مخصوص خودش نیاز دارد و نمی توان از نمونه مشابه آن در دسته دیگری استفاده کرد. آمایش مناسب این پیگمنت ها آن ها را برای کاربرد در انواع رنگ ها، پلاستیک، خمیر های چاپ، چاپ چرم، چرم های مصنوعی، صنعت کاغذ مناسب ساخته است. آمریکا یکی دیگر از بازارهای بزرگ پیگمنت دنیاست که عمده افزایش تقاضا در آن به رشد صنعت پلاستیک و صنعت چاپ ارتباط دارد.

پیگمنت زرد کرومی که آمایش سطحی نشده باشد نسبت به دما و نور و آلودگی های سولفور دی اکسید مقاومت خوبی ندارد. در برابر نور نیز مقاومت خوبی از خودشان نشان میدهند. این اشعههای پراکنده نور منبع با یک رنگ کمتر اشباع شده، سهیم میشوند. انواع صابون های حمام و صابون دستشویی، مایع دستشویی، لوسیون ها، نرم کننده ها، محلول های لباسشویی و مایع ظرفشویی که رنگی هستند، همگی با استفاده از رنگدانههای آلی و معدنی تولید می شوند. خمیر پیگمنت مشکی یا رزین خمیری مشکی دارای خاصیت سهولت پخش یکنواخت میباشد.- دارای براقیت بالا و رنگدهی پایدار و سهولت ترکیب با رنگهای مختلف است.- این خمیر از اختلاط پیگمنتهای رنگی، در یک محمل خنثی و بدون حلال بهدست میآید.- چون رنگهای پودری دارای ذرات کلوخه و به هم چسبیدهای هستند، پخش کردن آنها از طریق این محصول امکانپذیر میباشد، بنابراین استفاده از خمیر پیگمنت این مشکل را حل نموده و مقرون به صرفه است.- پیگمنتهای مصرف شده در ساخت این خمیررنگها مقاوم به UV و نور خورشـید است.

این جوهرهای رنگی به خوبی با رزین سازگار بوده و به راحتی در آن پخش می شوند و رنگ یکنواختی را به وجود می آورند. همچنین قدرت پوشانندگی خوبی دارند و در مواقعی که نخواهیم پایه کار از پشت رزین دیده شود، بسیار ایده آل هستند. همانگونه که از نام آن پیداست ، خمیر رنگ یا خمیر پیگمنت مخصوص کار با رزین اپوکسی در ساخت محصولاتی است که حفظ شفافیت اهمیتی در نتیجه خروجی ندارد. هرچه قدرت جذب روغن یک پدر بیشتر باشد ، اثر آن پودر در یکنواخت تر کردن رنگ بیشتر خواهد بود و قدرت جذب روغن با ویسکوزیته نسبت مستقیم دارد . از این ماده به عنوان یک عامل رنگ آمیزی طبیعی برای بستنی ها ، پوشش های شکر ، لثه ها ، صمغ ها ، آب پودر ، کیک های برنج ، رشته فرنگی ، رب wasabi ، شیرینی های منجمد ، ژله ، کپسول و شیرینی های سخت استفاده می شود.

نکته : برای بهتر حل شدن رنگها در رزین اپوکسی بهتر است که ابتدا پودر پیگمنت را با هاردنر مخلوط کنید و سپس هاردنر مخلوط شده با پودر رنگی را به اپوکسی اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید. خواصی همچون مقاومت نوری (اشعه UV) ، ضد خوردگی، پایداری حرارتی(پیگمنت های آلی در دمای بالا ذوب و متلاشی می شوند)، قابلیت ضد نفوذکنندگی(حلالیت پایین این پیگمنت ها) آن ها را با وجود پیگمنت های آلی که سنتزی هستند و راه دست یابی به آن ها بسیار ساده تر است، متمایز کرده و در اولویت قرار می دهد. به لیزرهایی گفته میشود که به قابلیت Q-switched مجهز هستند. لازم به ذکر است که این محصول برای رنگکاری سطوح چوبی در فضاهای داخلی و سربسته مناسب است. محصول به دست آمده از این فرآیند، خمیر آلومینیوم لیفینگ خواهد بود که دارای اثر متالیک روشن است و فاقد اثر متالیک رنگی است. البته توجه داشته باشید بدین صورت نیست که هر چه از درصد پیگمنت بیشتری در ساخت رنگی استفاده نمائید پوشش آن بهتر است بلکه بعکس مقدار قابل استفاده دارای حدی است و جهت بهتر شدن آن به دیاگرام ذیل توجه نمائید.

رشد صنعت ساخت و ساز استفاده از رنگ ها و پوشش ها را در کشورهای در حال توسعه افزایش داده است. ایسنا: آبمیوهها میتوانند راهی سریع و راحت برای کاهش وزن باشند با این حال بیشتر آبمیوههایی که در فروشگاهها به فروش می رسند اغلب مملو از شکر، طعمدهندههای مصنوعی و مواد نگهدارنده هستند. پیگمنت معدنی زرد کروم با کد CI Pigment yellow 34 یکی از پرمصرف ترین پیگمنت های زرد در صنعت می باشد. به صورت کلی رنگدانه یا Pigment یک ماده رنگی نامحلول در آب بوده که برای رنگ آمیزی محصولات، ساختن خاصیت محافظتی و حتی ایجاد کردن خاصیت مغناطیسی استفاده می شود.

پیگمنت در انگلیسی به معنای رنگدانه است و کلمه میکرو به معنای خیلی کوچک و ریز است.در ادامه نیز پسوند er که در انگلیسی اسم ساز است با اضافه شدن به کلمه pigment آن را به شخص یا دستگاه تبدیل می کند که عمل کاشت رنگدانه را انجام می دهد.در اینجاست که این تقسیم بندی صورت می گیرد و چون به دستگاه میکروپیگمنتیشن هندپیس handpiece گفته می شود به فردی که در مراکز مربوط میکروپیگمنتیشن کار خدمات و آموزش هاشور ابرو و میکروپیگمنتیشن را انجام می دهد پیگمنتر گفته شده و فردی که خدمات تاتوی بدن را انجام می دهد تاتو آرتیست می گویند.یک نام دیگر نیز که در حوزه پزشکی و درمانی که برای رفع تاسی سر و رفع کم پشتی موی سر انجام می شود گفته می شود که میکرو اسکالپ پیگمنت یا رنگدانه نام دارد. آمارها در سال 2018 نشان می دهد که سهم بازار آسیا و اقیانوسیه با افزایش قابل توجه 45% از بازار را شامل می شود.

در سال 2018 آسیا و اقیانوسیه با رهبری چین، بر بازار پیگمنت دنیار احاطه پیدا کرد. در سال 1382 با انتقال به كارخانه جديد خـود در منطقه صنعتي شــورآباد تهران با مساحتي بالغ بر 16000 مترمربع، ظرفيت توليدات خود را تا 7200 تن در سـال در يك شيفت افزايش داده و با بهره گيري از ماشين آلات مدرن اروپائي و آزمايشگاه هاي تخصصي و مهندسين مجــرب و همچنين با استفاده از مواد اوليه مرغوب از كارخانه هاي معتبر اروپـائي توانسته بستــر مناسبي را جهت توليدات خود فراهم سازد و فعالیت و سیر صعودی رو به رشد خود را تسـریع نمــاید. گرچه در برخی کشورها به علت وجود فلزات سنگین برخی ترکیبات هانزا یلو کم کم جایگزین این پیگمنت ها می شوند اما با توجه به خوش رنگ بودن، خواص مطلوب مقاومتی، قیمت ارزان و سادگی کاربرد پیگمنت های کروم همچنان سهم نسبتا بالایی را در آمار مصرف به خود اختصاص می دهند.

به طوری كه در نواحی فقیرنشین، اطفال سیاه پوست بیشتر از سفید ها مستعد به راشی تیسم یا كمبود ویتامین D هستند، البته با توجه به این واقعیت كه در سیاه پوستان مقاومت بیشتری نسبت به مالاریا، بیماری های پارازیتی و بیماری های عفونی، علی رغم اشعه ی آفتاب شدید و سوء تغذیه وجود دارد، به نظر می رسد تیرگی پوست یك پدیده ی ثانوی در ازدیاد ذاتی ایمنی طبیعی در آنهاست . توجه : همچون رنگهای جوهری می توانید رنگ های خمیری را با یکدیگر مخلوط کنید و رنگ جدیدی را خلق نمایید. توجه : رنگ های پودری ، قدرت پوشانندگی کمتری نسبت به نوع خمیری دارند و میزان شفافیت آن ها نیز به مراتب کمتر از نوع جوهری می باشد. با توجه به اینکه عده ای از افراد رزین را سمی نمی دانند و کار با آن را پرخطر نمی نامند اما بهتر است در هنگام کار با هر نوع ماده شیمیایی ، نکات ایمنی را رعایت نمایید.

پس حتماً دستکش بپوشید و اگر رزین با دست شما تماس پیدا کرد با آب و صابون میتوانید آن را بشویید. رنگ رزین یا رنگ هایی که با رزین ها سازگاری دارند ، بر پایه آب ساخته نشده و یا حلال در آب نمی باشند. این ملکول یک ترکیب پلی مورف بوده و کریستال α اولیه آن دارای آرایش ضربدری یا شاه ماهی (herring bone) با باندهای هیدروژنی قوی بوده و کریستال φ آن فشرده تر، پایدارتر، صفحه ای و لایه لایه می باشد. این پیگمنت ها مقاومت به اسید خوب اما مقاومت به قلیای متوسط دارند. به علت پخش پذیری خوب و جذب روغن پایین، پشت پوشی، قدرت رنگ دهی، براقیت و توانایی حفظ براقیت مورد توجه هستند. کراتین فعال بایو ارگانیک باعث حفظ بازدهی بیشتر آمینواسیدها و پروتئین ها برای جدب به کوتیکول مو، بازسازی و جذب به تنه مو می شوند.

پیگمنت آلی ( ارگانیک) به صورت طبیعی یافت نمی شوند و نوع سنتزی شده رنگدانه معدنی می باشند؛ به عبارت دیگر می توان گفت پیگمنت های معدنی در طبیعت یافت شده اما رنگدانه های آلی طی فرآیند های شیمیایی تولید می شوند. طیف های رنگی مختلف از این نوع رنگ رزین را می توان با یکدیگر مخلوط نمود و رنگ های جدیدی ساخت. کارخانجات گرید های مختلفی از پیگمنت زرد کروم با مقاومت های نوری، دمایی و مقاومت به اکسید سولفور متفاوت تولید می نمایند. به عبارت دیگر اگر به دنبال ایجاد رنگ های مات (غیر شفاف) در رزین اپوکسی هستید ، بهترین گزینه رنگهای خمیری هستند و یک رنگ دهی پایدار و غلیظ را ایجاد می نمایند و مقدار بسیار کمی از آن برای رنگ کردن مقدار زیادی رزین کافی است. رنگدانه هایی هستند که وقتی با اپوکسی مخلوط می شوند ، یک رنگ یکدست و یکنواخت را ایجاد نموده ، در عین حال که محصول نهایی کاملاً شفاف نخواهد بود.

رزین پس از مخلوط شدن با رنگهای خمیری، حالت شفاف خود را از دست می دهد و کدر می شود؛ یعنی اشیاء از پشت آن دیده نخواهند شد. معمولا در صنعت ما این دسته را با نام های زرد معدنی پرتقالی ( یا پیگمنت میدل کروم) و زرد معدنی لیمویی می شناسیم. مقاومت نوری گرید معمول پیگمنت زرد پرتقالی و لیمویی 7 و برخی گرید های خاص تر آناپام 8 می باشد. در صنعت رنگ های نسوز بایستی گرید های بسیار ویژه از این پیگمنت را استفاده نمود که علاوه بر آمایش های خاص در ساختار کریستالی آن ها نیز تغییراتی اتفاق افتاده است.