شاخص USD سوگیری پیشنهاد را بدون تغییر نزدیک به 103.00 نگه می دارد

اکنون، این شاخص 0.39% در 103.01 افزایش یافته است و شکست بالای 103.05 (بالاترین ماه آوریل 3 آوریل) می تواند در را به 105.80 (SMA 200 روزه) و سپس 105.88 (بالاترین قیمت 8 مارس 2023) باز کند. در جهت نزولی، حمایت بعدی در 101.01 (پایین ترین سطح هفتگی 26 آوریل) قبل از 100.78 (کم ترین سطح 2023 در 14 آوریل) و در نهایت 100.00 (سطح روانی) ظاهر می شود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-index-keeps-the-bid-bias-unchanged-near-10300-202305171354

شاخص به منطقه 103.00 در منطقه 103.00 به بالاترین حد خود در چند هفته اخیر باز می گردد و در میان فعالان بازار احساس خطرپذیری قابل توجهی وجود دارد.

طرفداری از یک بن بست به نظر می رسد توسط فدرال رزرو تداوم کاهش تورم – علیرغم اینکه قیمت های مصرف کننده بسیار بالاتر از هدف باقی مانده است – شکاف های اولیه در بازار کار، از دست دادن شتاب در اقتصاد و افزایش عدم اطمینان در اطراف بخش بانکی ایالات متحده است.

مشکلات برجسته در دیگ پشتی: بحث مداوم بر سر فرود نرم/سخت اقتصاد ایالات متحده. نرخ بهره نهایی نزدیک به اوج در مقابل حدس و گمان کاهش نرخ در اواخر سال 20223. محور فدرال رزرو. جوشش ژئوپلیتیک در برابر روسیه و چین. مناقشه تجاری آمریکا و چین

سطوح مربوط به شاخص USD


اشتراک گذاری:

  • این شاخص 103.00 را سوراخ می کند و تاپ های چند هفته ای جدید را چاپ می کند.
  • توجه بازارها به موضوع سقف بدهی همچنان ادامه دارد.
  • داده های مسکن ایالات متحده در ماه آوریل متفاوت بود.

رویدادهای مهم در ایالات متحده در این هفته: درخواست های وام مسکن MBA، مجوزهای ساختمان، شروع مسکن (چهارشنبه) – شاخص فدرال رزرو فیلی، مطالبات اولیه بیکاری، شاخص پیشرو CB، فروش خانه موجود (پنجشنبه) – فدرال رزرو جی. پاول (جمعه).

با توجه به بحث‌های دو حزبی که روز سه‌شنبه انجام شد، به‌نظر می‌رسد با وجود اینکه همچنان احساس ریسک‌گریزی در سرمایه‌گذاران حاکم است، نسبت به حل مشکل سقف بدهی‌ها در روزهای آینده، بارقه‌ای از خوش‌بینی وجود دارد.

DXY به سمت بالاتر حرکت می کند و برای اولین بار از اوایل آوریل به دلیل ریسک گریزی مداوم، منطقه را دقیقاً بالای مرز 103.00 بازبینی می کند، در حالی که بهبود بازدهی ایالات متحده در سراسر منحنی نیز به دلار بال می دهد.

را شاخص USD (DXY)که ارزش دلار را در مقابل مجموعه ای از ارزهای رقیب اصلی خود ردیابی می کند، فشار خرید را به خوبی نزدیک به منطقه 103.00 در روز چهارشنبه حفظ می کند.

شاخص USD نگاهی به بحث سقف بدهی دارد

به نظر می رسد با توجه به نشانه های اخیر مبنی بر اینکه فدرال رزرو روند عادی سازی خود را در آینده نزدیک متوقف خواهد کرد، به نظر می رسد که این شاخص با فشار نزولی روبرو باشد. با این حال، جهت آینده سیاست پولی با عملکرد کلید تعیین خواهد شد مبانی (اشتغال و قیمت ها عمدتا).

در تقویم ایالات متحده، درخواست‌های وام مسکن در هفته منتهی به 12 مه 5.7 درصد کاهش یافت، در حالی که شروع مسکن 2.2 درصد در ماه (1.401 میلیون واحد) و مجوزهای ساختمانی 1.5 درصد موم (1.416 میلیون واحد) در داده‌های بخش مسکن در آوریل کاهش یافت.

در اطراف USD به دنبال چه چیزی باشیم

علی‌رغم روایت مستمر سیاست‌گذاران، به‌ویژه وقتی نوبت به تورم می‌شود که سرسختانه بالا مانده است، به نظر می‌رسد که انتظارات از بن‌بست در چرخه پیاده‌روی در رویداد ژوئن از دیدگاه فدرال رزرو ثابت باشد. در همین راستا، R. Bostic از فدرال رزرو آتلانتا اواخر روز سه شنبه اظهار داشت که پیش بینی می شود فدرال رزرو در صورت افزایش بیکاری و تورم مداوم، با فشار قابل توجهی مواجه شود.