گاو نر USD/CAD به سمت 1.3700 حرکت می کند زیرا احساسات ریسک ضعیف شده است

شاخص دلار آمریکا، DXY، آخرین بار با 0.6% افزایش به 101.92 رسید، که از بالاترین سطح در 101.949 که ناشی از درآمدهای نگران کننده بانک First Republic و UBS بود، نشات گرفت. کاهش سپرده‌ها در First Republic Bank نگرانی‌ها را در مورد سلامت بخش بانکی افزایش داده است و UBS گزارش کاهش 52 درصدی درآمد سه ماهه خود را در حالی که آماده فرو بردن رقیب سقوط کرده Credit Suisse می‌شود، کمکی به تشویق هیچ گونه گرسنگی برای ریسک در بازارهای مالی نکرده است.


اشتراک گذاری:

  • با ظهور مجدد نگرانی های بانکی و در نتیجه افزایش دوباره دلار آمریکا، احساسات ریسک ضعیف شده است.
  • گاوهای USD/CAD به سمت هدف گوه در حال سقوط حرکت می کنند.

با این گفته، اصلاح محکم‌تر باعث می‌شود حمایت خط روند و سپس 1.3570، 1.3550 و 38.2% فیبوناچی در 1.3532 پیش از بازگشت میانگین 50% نزدیک به 1.3500 در معرض خطر قرار گیرد:


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-cad-bulls-eye-a-run-towards-13700-as-risk-sentiment-sours-202304251749

با این حال، شمع روزانه یک شمع حرکتی قوی است، بنابراین اگر در پایان روز سودی وجود داشته باشد، ممکن است اصلاح فقط یک اصلاح سطحی باشد که یک فتیله کوچک باقی می‌گذارد. می‌توانیم شاهد حضور مجدد گاوها برای ضربه صعودی بعدی در روز چهارشنبه به سمت هدف، 1.3695 باشیم. با در نظر گرفتن ATR روزانه 78 پیپ، این به خوبی برای یک روز در دسترس است.

در همین حال، قیمت نفت، یکی از صادرات عمده کانادا، با کاهش قیمت WTI از 79.02 بشکه دلار به پایین ترین سطح 76.57 دلار کاهش یافته است. امروز تقویت دلار آمریکا بر قیمت‌های انرژی فشار می‌آورد و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه کند شدن رشد اقتصاد جهانی تقاضای انرژی را محدود می‌کند، بر طلای سیاه تأثیر می‌گذارد که به سمت منشاء شکاف صعودی کاهش تولید اوپک نزدیک به 75.65 دلار، WTI، حرکت می‌کند.

در داخل کشور، بانک مرکزی کانادا قرار است مذاکرات سیاست پولی خود را برای تصمیم گیری نرخ بهره در 12 آوریل در روز چهارشنبه منتشر کند و اینها برای هر گونه نشانه ای از یک نوار پایین تر تجزیه و تحلیل خواهند شد تا پس از پیام های جنگ طلبانه تر در دو هفته گذشته، از سرگیری انقباض بیشتر شود. در TD Securities توضیح داد. تحلیلگران افزودند که تیف ماکلم، فرماندار بانک مرکزی، قبلاً اعتراف کرده است که در میزگرد رسانه‌ای خود درباره افزایش نرخ‌ها بحث کرده است و استدلال می‌کند که «لحن جنگ‌طلبانه‌تر از صورتجلسه‌ها می‌تواند باعث شود که بازارها احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره را در جلسات آتی بانک مرکزی آمریکا افزایش دهند. .’

USD/CAD روز سه شنبه از پایین ترین سطح 1.3524 به بالاترین سطح 1.3637 افزایش یافت و بیش از 0.7% در روز افزایش یافت. دلار آمریکا به‌دلیل تشدید احساسات ریسک در اروپا به دلیل نگرانی‌های مربوط به بانکداری و در حال غرق کردن همه کشتی‌های دارای ارزهای بتا بالا، مانند CAd، قاطعانه است.

احساسات ریسک نامطلوب و افزایش متعاقب آن در گرینبک در روز سه‌شنبه، بدون نگاه کردن به گذشته، قیمت را به سمت هدف سوق داده است. USD/CAD مقاومت خط روند قدیمی را شکسته است که اکنون انتظار می رود در صورت وجود اصلاحات قابل توجه و در عین حال، به عنوان یک خط روند متقابل برای گاوها عمل کند تا به آن ها تکیه کنند.

لازم به ذکر است، بانک مرکزی نرخ معیار خود را برای دومین جلسه متوالی در بالاترین حد 15 سال اخیر 4.50 درصد قرار داد و پیش بینی رشد خود را برای سال 2023 از 1.0 درصد در ژانویه به 1.4 درصد افزایش داد.

تحلیل فنی USD/CAD