چشم انداز برای پوند استرلینگ روشن می شود – MUFG

چشم انداز برای پوند استرلینگ روشن می شود - MUFG


اشتراک گذاری:

GBP/USD برای اولین بار در سه هفته در روز پنجشنبه به بالای 1.2700 صعود کرد. اقتصاددانان بانک MUFG چشم انداز پوند استرلینگ (GBP) را تحلیل می کنند.

افزایش احساس ریسک در سطح جهانی به BoE اجازه می دهد صبور بماند

داده های بریتانیا در روز پنجشنبه حاکی از بهبود چشم انداز بود و به نظر می رسد رکود فنی که در نیمه دوم سال گذشته رخ داد، احتمالاً پایان یافته است.

افزایش ریسک در سطح جهانی مطمئناً به BoE این امکان را می دهد که مانند سایر بانک های مرکزی صبور بماند. اما اخبار خوب هنوز در راه است و چشم انداز رسیدن تورم به هدف 2 درصدی در آوریل همچنان قابل قبول است. اگر فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا زمان اولین کاهش نرخ بهره را به تعویق بیاندازند، BoE نیز چنین خواهد شد. اولین برش به طور کامل برای ماه اوت در بریتانیا قیمت گذاری شده است.

داده‌های بهتر بریتانیا و ریسک‌پذیری قوی باید بیشتر از آنچه تا به امروز شاهد آن بوده‌ایم، برای پوند مفید باشد. با این حال، به نظر می رسد نگرانی ها در مورد رشد همچنان ادامه دارد و احتمالاً پوند را عقب نگه می دارد.

همبستگی پوند با سهام جهانی شروع به ضعیف شدن کرده است، اما قوی تر از همبستگی USD/ریسک باقی می ماند و ممکن است در صورت تداوم این ریسک پذیری، موجب تقویت پوند پوند شود.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/outlook-brightens-for-pound-sterling-mufg-202402231020