دلار آمریکا با افزایش هفتگی سخنرانان جنگ طلب فدرال رزرو همراه شد

دلار آمریکا با افزایش هفتگی سخنرانان جنگ طلب فدرال رزرو همراه شد

  • واگرایی پولی قابل توجه بین فدرال رزرو، همتایان G10، دلار را سرپا نگه می دارد.
  • بازارها منتظر گزارش های اقتصادی بیشتر برای بینش در مورد سلامت اقتصاد ایالات متحده برای تعدیل بالقوه انتظارات فدرال رزرو هستند.
  • نکته مهم هفته آینده، CPI ایالات متحده در ماه آوریل خواهد بود.

شاخص دلار آمریکا (DXY) در حال حاضر در حدود 105.35 معامله می شود و در روز جمعه نزدیک به پایان هفته معاملاتی افزایش ملایمی را ثبت کرد. گرین‌بک جایگاه خود را حفظ می‌کند، اما به نظر می‌رسد که بازارها در انتظار رانندگان برای ادامه شرط‌بندی بر روی تصمیمات بعدی فدرال رزرو (فدرال رزرو) گیر کرده‌اند.

اقتصاد ایالات متحده همچنان روی زمین متزلزل است و بازارها منتظر نشانه هایی از کاهش تورم هستند که به فدرال رزرو برای شروع کاهش اعتماد اعتماد می کند. در این میان، مقامات این بانک همچنان جنگ طلب هستند.

محرک‌های بازار دیجست روزانه: DXY همچنان محکم است زیرا بازارها سخنان سخنران فدرال رزرو را هضم می‌کنند

  • مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو بر نیاز به سیاست محدودکننده طولانی مدت برای دستیابی به اهداف تورمی فدرال رزرو تاکید می کند.
  • رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا به کاهش احتمالی اقتصادی اشاره کرد. با این حال، از نظر او جدول زمانی دقیق برای کاهش نرخ بهره نامشخص است.
  • به طور کلی، فدرال رزرو در مورد شروع سیاست تسهیلی محتاط است. علیرغم انتظار تعدادی از مقامات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره در سال جاری، اکثر پیش‌بینی‌های بازار پیش‌بینی می‌کنند که کاهش نرخ از ماه سپتامبر آغاز شود. این استراتژی محافظه‌کارانه فدرال رزرو به‌شدت با نشانه‌های کذایی پاول در هفته گذشته مخالفت می‌کند.
  • نتیجه شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آوریل کلیدی برای ادامه شکل دادن به انتظارات بازارها خواهد بود.

تحلیل فنی DXY: DXY احساسات ترکیبی را با گاوها و خرس‌هایی که برای قدرت تلاش می‌کنند نشان می‌دهد.

شاخص های نمودار روزانه تصویر نسبتاً متفاوتی را منتشر می کنند. از یک طرف، شاخص قدرت نسبی (RSI) یک شیب مثبت را ترسیم می کند اما در قلمرو منفی باقی می ماند. این نشان می دهد که در حالی که فشار فروش در حال حاضر قوی تر است، شتاب خرید به آرامی در حال افزایش است، که نشان دهنده تغییر احتمالی در آینده نزدیک است.

به طور مشابه، واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD) با نوارهای قرمز مسطح می‌چسبد که نشان‌دهنده عدم وجود تکانه قوی از هر دو طرف است.

میانگین‌های متحرک ساده (SMA) نیز یک سیگنال مختلط دارند. علیرغم اینکه DXY به دلیل تداخل نزولی به زیر SMA 20 روزه می رسد، بالاتر از SMA های 100 روزه و 200 روزه باقی می ماند. این سناریو نشان می‌دهد که در حالی که خرس‌ها در شکل‌دهی مسیر کوتاه‌مدت موفق بوده‌اند، گاوها کنترل روند میان‌مدت تا بلندمدت را حفظ می‌کنند.

سوالات متداول بانک مرکزی

بانک های مرکزی یک وظیفه کلیدی دارند و آن اطمینان از ثبات قیمت ها در یک کشور یا منطقه است. زمانی که قیمت برخی کالاها و خدمات در نوسان است، اقتصادها دائماً با تورم یا کاهش تورم مواجه هستند. افزایش مداوم قیمت برای کالاهای مشابه به معنای تورم است، کاهش ثابت قیمت برای همان کالاها به معنای کاهش تورم است. این وظیفه بانک مرکزی است که با تغییر نرخ سیاستی، تقاضا را در یک راستا نگه دارد. برای بزرگترین بانک های مرکزی مانند فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو)، بانک مرکزی اروپا (ECB) یا بانک انگلستان (BoE)، دستور حفظ تورم نزدیک به 2٪ است.

یک بانک مرکزی یک ابزار مهم برای افزایش یا کاهش تورم در اختیار دارد و آن تغییر نرخ سیاست معیار خود است که معمولاً به عنوان نرخ بهره شناخته می شود. در لحظاتی که از قبل ابلاغ شده است، بانک مرکزی بیانیه‌ای با نرخ سیاستی خود صادر می‌کند و دلیل بیشتری در مورد اینکه چرا آن را باقی می‌ماند یا تغییر می‌دهد (کاهش یا افزایش) ارائه می‌کند. بانک‌های محلی نرخ‌های پس‌انداز و وام‌دهی خود را بر این اساس تنظیم می‌کنند، که به نوبه خود کسب درآمد از پس‌اندازهایشان را برای مردم سخت‌تر یا آسان‌تر می‌کند یا برای شرکت‌ها وام گرفتن و سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارشان. زمانی که بانک مرکزی نرخ های بهره را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، به این حالت انقباض پولی می گویند. هنگامی که این کشور نرخ معیار خود را کاهش می دهد، به آن تسهیل پولی می گویند.

بانک مرکزی اغلب از نظر سیاسی مستقل است. اعضای هیأت سیاستگذاری بانک مرکزی قبل از انتصاب به کرسی هیأت سیاست از یک سری جلسات و جلسات استماع می گذرانند. هر یک از اعضای هیئت مدیره اغلب اعتقاد خاصی به نحوه کنترل تورم توسط بانک مرکزی و سیاست های پولی متعاقب آن دارند. اعضایی که خواهان یک سیاست پولی بسیار سست، با نرخ‌های پایین و وام‌های ارزان هستند تا اقتصاد را به طور قابل توجهی تقویت کند و در عین حال از دیدن تورم کمی بالاتر از 2 درصد رضایت داشته باشند، «کبوتر» نامیده می‌شوند. اعضایی که ترجیح می‌دهند نرخ‌های بالاتری برای پاداش پس‌انداز ببینند و می‌خواهند تورم را همیشه روشن نگه دارند، «شاهین» نامیده می‌شوند و تا زمانی که تورم به 2 درصد یا کمتر از آن برسد، آرام نخواهند گرفت.

به طور معمول، یک رئیس یا رئیسی وجود دارد که هر جلسه را رهبری می کند، باید بین شاهین ها یا کبوترها اجماع ایجاد کند و آخرین حرف خود را می گوید که چه زمانی به تقسیم آرا می رسد تا از تساوی 50-50 در مورد اینکه آیا جریان فعلی یا نه. سیاست باید تعدیل شود رئیس سخنرانی‌هایی را ارائه می‌کند که اغلب می‌توان آن‌ها را به صورت زنده دنبال کرد، جایی که موضع و چشم‌انداز پولی فعلی در حال انتقال است. یک بانک مرکزی سعی می کند سیاست پولی خود را بدون ایجاد نوسانات خشونت آمیز در نرخ ها، سهام یا واحد پولی خود پیش ببرد. همه اعضای بانک مرکزی مواضع خود را در قبال بازارها پیش از برگزاری جلسه سیاستگذاری هدایت می کنند. چند روز قبل از برگزاری جلسه سیاست گذاری تا زمانی که خط مشی جدید ابلاغ شود، اعضا از صحبت علنی منع می شوند. به این دوره خاموشی می گویند.

منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-dollar-trades-mildly-positive-as-markets-stay-cautious-ahead-of-upcoming-cpi-data-202405101640