یورو/دلار آمریکا در اواسط دهه 0.9900 سقوط می کند زیرا معامله گران در انتظار تولید ناخالص داخلی منطقه یورو، تورم و فدرال رزرو هستند.

همچنین، بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از شکست روند صعودی 10 هفته ای تا پایان روز جمعه، نزدیک به 4.00 درصد را تجربه کرد. علاوه بر این، آزمایش معامله‌گران یورو/دلار آمریکا، حرکات مختلط سهام است، زیرا آتی سهام ایالات متحده ضررهای خفیفی را نشان می‌دهد، حتی پس از اینکه داوجونز برای بزرگترین جهش ماهانه از سال 1976 آماده شد.

با نگاه به آینده، انتظار می رود اولین قرائت تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم (سه ماهه سوم) منطقه یورو به 0.2% در مقابل 0.8% قبل کاهش یابد و همچنین HICP ماه اکتبر احتمالاً به 0.6% در مقایسه با 1.2% قبل کاهش یابد. برای مسیرهای فوری مهم خواهد بود. دلایل را می توان به ترس فزاینده از رکود اقتصادی در بلوک مرتبط دانست که در صورت تایید می تواند بر قیمت یورو/دلار آمریکا تاثیر بگذارد.

با این حال، باید توجه داشت که حرکت فدرال رزرو برای جهت گیری های روشن اهمیت بیشتری خواهد داشت، زیرا مذاکرات در مورد تسهیل بانک مرکزی ایالات متحده در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره، که در حال حاضر انتظار می رود افزایش نرخ 0.75 درصدی داشته باشد، می تواند حرکت صعودی جفت یورو/دلار آمریکا را تجدید کند. .

تحلیل تکنیکال

با توجه به سیگنال‌های نزولی MACD و کاهش RSI (14)، قیمت‌های EUR/USD احتمالاً شکست خط روند صعودی یک هفته‌ای و همچنین 21-SMA را افزایش می‌دهد.

EUR/USD در حالی که در اوایل دوشنبه در محدوده 20 پیپ در اطراف 0.9950 معامله می شود، برای مسیرهای روشن تلاش می کند. با انجام این کار، جفت ارز اصلی، اضطراب بازار را قبل از داده های کلیدی منطقه یورو و اعلامیه های جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) به تصویر می کشد.

با این حال، داده‌های تورم روز جمعه ایالات متحده فروشندگان یورو/دلار آمریکا را آزار می‌دهد، اما جزئیات زیربنایی نشان می‌دهد که فضایی برای فدرال رزرو وجود دارد تا درباره افزایش آسان نرخ بهره از دسامبر به بعد صحبت کند، که به نوبه خود حرکت نزولی این جفت ارز را به چالش می‌کشد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-treads-water-around-mid-09900s-as-traders-await-euro-zone-gdp-inflation-and-fed-202210310329

با صحبت فراتر از کاتالیزورهای منفی، اخبار مربوط به تعطیلی یک استراحتگاه کازینو در ماکائو و ترس های ناشی از روسیه در طول یک جلسه کند توجه زیادی را به خود جلب می کند. روسیه که در 24 فوریه به اوکراین حمله کرد، روز شنبه نقش خود را در توافق دریای سیاه برای مدت نامحدود متوقف کرد، زیرا می‌توانست بگوید نمی‌تواند ایمنی کشتی‌های غیرنظامی را که بر اساس این پیمان سفر می‌کنند، تضمین کند. رویترز گزارش داد که ناوگان دریای سیاه آن. از سوی دیگر، به نظر می‌رسد نگرانی‌هایی که فدرال رزرو ممکن است در مورد کاهش سرعت افزایش نرخ بهره از دسامبر بحث کند، خریداران این جفت ارز را اخیراً به چالش می‌کشد.

  • یورو/دلار آمریکا پس از دو هفته روند صعودی، بالاتر از خط مقاومت قبلی سه هفته‌ای است.
  • نگرانی بازار قبل از داده های سطح بالای اتحادیه اروپا، FOMC معامله گران را در لبه نگه می دارد.
  • سرفصل های ریسک منفی، بازدهی محکم تر، خریداران را به چالش می کشد، زیرا DXY بالاتر می رود.
  • خرس‌ها به دنبال رکود منطقه یورو هستند تا بتوانند ورودی‌ها را جذب کنند، اما تمایل فدرال رزرو برای افزایش آهسته‌تر نرخ بهره ممکن است خریداران را امیدوار نگه دارد.
از این رو، فروشندگان EUR/USD می‌توانند منتظر شکست موفقیت‌آمیز خط حمایت فوری 0.9960، مقاومت قبلی، برای اطمینان باشند. به دنبال آن، یک مسیر نزولی به سمت یک خط روند شیب دار صعودی از 27 سپتامبر، نزدیک به 0.9755، محتمل تر به نظر می رسد. در طول پاییز، سطح فیبوناچی اصلاحی 50% و 38.2% از روند نزولی سپتامبر تا اکتبر این جفت، نزدیک به 0.9870 و 0.9790 به ترتیب، سطوح میانی مهمی برای مشاهده خواهد بود.