یورو/دلار آمریکا در آستانه تورم آلمان، صعود بیشتری را به بالای 1.0700 می‌بیند

  • انتظار می‌رود که EUR/USD سفر صعودی خود را به بالای 1.0710 بر اساس بیان جنگ‌طلب از سوی ECB لاگارد افزایش دهد.
  • HICP آلمان به احتمال زیاد به 11.8٪ در برابر انتشار قبلی 11.3٪ افزایش می یابد.
  • شاخص دلار آمریکا به پایین ترین حد خود در شش ماه گذشته به زیر 103.10 رسید.

دارایی‌های ریسک‌پذیر مانند S&P500 سال 2022 را با احتیاط به پایان رساندند، زیرا تحلیلگران نسبت به پیش‌بینی‌های اقتصادی واکنش‌های متفاوتی داشتند. در مقابل، ارزهای حساس به ریسک شاهد تقاضای قوی تری از سوی فعالان بازار بودند. شاخص دلار آمریکا (DXY) یک شکست نزولی از تثبیت ایجاد شده در محدوده 103.37-104.57 ایجاد کرد. در حالی که بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به قوت خود ادامه داد و به نزدیک 3.88 درصد رسید.

همچنین، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا (ECB) نرخ دستمزدهای بالاتر را به عنوان عاملی برای افزایش تورم در حال حاضر قوی تر ذکر کرد. به گزارش رویترز، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که بانک مرکزی باید از افزایش تورم در حال حاضر بالا جلوگیری کند.

برای جبهه ایالات متحده، تحلیلگران Natixis بیان سیاست پولی را به عنوان یک بیان محدود کننده ذکر کردند زیرا نرخ وام مسکن بالاتر از رشد دستمزد اسمی است. در آینده، داده‌های PMI تولید S&P ایالات متحده همچنان در کانون توجه قرار می‌گیرد، که انتظار می‌رود در 46.2 ثابت بماند.

تحلیلگران Natixis بر این عقیده هستند که «در منطقه یورو، نرخ بهره بلندمدت واقعی بسیار کمتر از رشد بالقوه است و نرخ وام مسکن کمتر از رشد دستمزد اسمی است. بنابراین سیاست پولی کاملاً انبساطی است.»

جفت ارز EUR/USD پس از یک رالی مناسب، نزدیک به مقاومت سطح گرد 1.0700 چرخید. انتظار می‌رود که جفت ارز اصلی در مسیر صعودی، بالاتر از مانع فوری 1.0710 از سر گرفته شود، زیرا موضوع ریسک‌پذیری بالا رفته است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-sees-more-upside-above-10700-ahead-of-eurozone-inflation-202301012236

یورو احتمالاً با آهنگ های داده های اولیه شاخص هماهنگ قیمت های مصرف کننده آلمان (HICP) که روز سه شنبه منتشر می شود، خواهد رقصید. بر اساس برآوردها، شاخص تورم به احتمال زیاد به 11.8 درصد در برابر انتشار قبلی 11.3 درصد افزایش خواهد یافت. بازگشت تورم آلمان به احتمال زیاد نتیجه کاهش نرخ وام مسکن نسبت به رشد دستمزد اسمی است.