یورو در روز جمعه خوب کاهش یافت، حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده چشمگیر بود

پس از آن، آخرین قله 1.0973 و بالاترین سطح سالانه در حدود 1.1035 می تواند خریداران یورو را پیش از هدایت آنها به بالاترین قیمت مارس 2022 نزدیک به 1.1185 آزمایش کند.

روند: صعودی بیشتر انتظار می رود

در همین حال، شکست نزولی سطح 1.0885 که شامل خط پایین مثلث است، الگوی نمودار صعودی را به چالش می کشد و می تواند خرس های EUR/USD را فریب دهد. با این حال، سطح 200-HMA 1.0880 می تواند به عنوان یک فیلتر اضافی به سمت جنوب قبل از تحویل قیمت به درب خرس عمل کند.

EUR/USD: نمودار ساعتی

همچنین بخوانید: پیش‌نمایش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی: ​​بازارها از داده‌های افسرده ترس دارند، سه سناریو برای دلار آمریکا

تحلیل تکنیکال EUR/USD


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-edges-lower-on-good-friday-united-states-nonfarm-payrolls-eyed-202304070713


اشتراک گذاری:

  • EUR/USD در طول سه هفته روند صعودی در تعطیلات جمعه خوب، سودهای هفتگی را کاهش می دهد.
  • آمار ایالات متحده بر شرط بندی های فدرال رزرو تاثیر می گذارد و به نفع خریداران یورو است.
  • ترس از رکود اقتصادی، عناوین ژئوپلیتیکی، خریداران EUR/USD را از حقوق و دستمزدهای کلیدی غیرکشاورزی ایالات متحده پیشی می‌گیرد.

در حالی که جفت یورو/دلار در حدود 1.0920 نشسته است و منتظر آمارهای کلیدی اشتغال ایالات متحده در اوایل روز جمعه است، گاوهای یورو نفس می کشند. با انجام این کار، جفت یورو نیز بار تعطیلات جمعه خوب را در بازارهای عمده غربی از جمله اروپا به دوش می کشد.

در جای دیگر، مطالبات اولیه بیکاری ایالات متحده به 228 هزار نفر برای هفته منتهی به 31 مارس در مقابل 200 هزار مورد انتظار بهبود یافت و 246 هزار مورد پیش از این به طور صعودی اصلاح شد. شایان ذکر است که کاهش مشاغل چلنجر برای ماه مذکور از 77.77 هزار نفر قبلی به 89.703 هزار افزایش یافت. پیش از این، فرصت های شغلی US JOLTS در ماه فوریه به پایین ترین سطح 19 ماهه کاهش یافت، در حالی که تغییر اشتغال ADP در ماه مارس نیز بازارها را با ارقام 145 هزار ناامید کرد. علاوه بر این، PMI خدمات ISM ایالات متحده برای ماه مارس نیز بدبینی را تقویت کرد زیرا به 51.2 در مقابل 54.5 مورد انتظار و 55.1 قبلی کاهش یافت.

سیاستگذاران بانک مرکزی اروپا نسبت به مذاکرات فدرال رزرو جنگ طلب تر به نظر می رسند

با لحن سیاستگذار نسبتاً جنگ طلب تر ECB، EUR/USD جلوتر از داده های کلیدی محکم تر است.

مشکلات رکودی خریداران یورو را به چالش می کشد

EUR/USD به طور کلی محکم تر است زیرا به نظر می رسد آخرین داده های آلمان و منطقه یورو برخلاف همتایان آمریکایی خود، شاهین های بانک مرکزی اروپا (ECB) را روی میز نگه می دارد.

افزایش امید به افزایش بیشتر یورو، خط ثابت شاخص قدرت نسبی (RSI) است که در 14 قرار گرفته است، تا معامله موفقیت آمیز مظنه بالاتر از میانگین متحرک 200 ساعته (HMA) را فراموش نکنیم.

با توجه به سرنخ‌های اخیر اشتغال در ایالات متحده و همچنین امید به عدم افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (فدرال رزرو)، گزارش مشاغل امروز ایالات متحده در ماه مارس بسیار مهم می‌شود، حتی در شرایطی که انتظار می‌رود تعطیلات جمعه خوب واکنش جفت ارز EUR/USD را محدود کند. داده ها.

با این حال، شایان ذکر است که سوگیری نسبتاً تندروانه‌تر برای بانک مرکزی اروپا (ECB) نسبت به فدرال رزرو (فدرال رزرو)، یورو/دلار آمریکا را در مسیر ثبت سومین افزایش هفتگی متوالی، علی‌رغم مشکلات رکود اخیر، نگه می‌دارد.

یورو داده های خوش بینانه را تشویق می کند

در همین راستا اظهارات کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول (IMF) است که در اظهارات آماده شده خود در روز پنجشنبه گفت که انتظار دارد اقتصاد جهانی در سال 2023 کمتر از 3 درصد رشد کند که از 3.4 درصد در سال 2022 کمتر است. .

همه چشم ها به اعداد اشتغال ایالات متحده است

EUR/USD در الگوی نمودار مثلث نزولی سه روزه باقی می ماند که نشان دهنده صعود بیشتر در شکست صعودی است.

از سوی دیگر، جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، روز پنجشنبه گفت که فکر می‌کند تورم در آینده ثابت خواهد ماند.

تولید صنعتی آلمان (IP) در ماه فوریه 0.6 درصد نسبت به پیش‌بینی‌های بازار – 2.7 درصد و پیش‌بینی‌های قبلی -1.6 درصد افزایش یافت. ارقام ماهانه نیز قوی تر از 0.1% مورد انتظار بود، به 2.0% در مقابل 3.7% قبل. در روز چهارشنبه، سفارشات کارخانه آلمان در ماه فوریه از -12.0 کاهش یافته و پیش بینی های بازار -10.5- کاهش به -5.7٪ سالانه در ماه فوریه بهبود یافت، در حالی که رشد MoM در 4.8٪ در مقایسه با 0.3٪ مورد انتظار و 0.5٪ پیش بینی های قبلی بود.

با این حال، گاوهای EUR/USD برای بازپس گیری کنترل نیاز به اعتبارسنجی از 1.0930 دارند.

با توجه به داده های خوش بینانه، فیلیپ لین، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا (ECB) در یک سخنرانی دانشگاهی در قبرس اعلام کرد که تصمیم ماه مه به سه عامل بستگی دارد، یعنی چشم انداز تورم، پویایی اساسی و سرعت این افزایش نرخ بهره که اقتصاد را محدود می کند و به ارمغان می آورد. تورم را کاهش دهد.» این سیاستگذار همچنین گفت: بنا به این دلایل، انتظارات از جلسه بعدی یا جلسات آتی را اعلام یا از قبل اعلام نکرده اند.

پیش‌بینی‌های بازار نشان می‌دهد که چاپ ملایم‌تر عنوان حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) از 311 هزار نفر قبلی به 240 هزار تومان می‌رسد، و همچنین هیچ تغییری در نرخ بیکاری 3.6٪ وجود ندارد. با این حال، انتظارات متفاوت برای میانگین درآمد ساعتی، نتیجه را جالب تر می کند.

در ابعاد گسترده‌تر، PMI S&P Global Composite منطقه یورو در ماه مارس به 53.7 در مقابل 54.1 اولین قرائت کاهش یافت، در حالی که PMI خدمات نیز از 55.6 پیش‌بینی اولیه به 55.0 در طول ماه اعلام شده کاهش یافت.

لازم به ذکر است که سنج ترجیحی فدرال رزرو (فدرال رزرو) برای سلامت اقتصادی به مشکلات رکود اشاره کرده و کفی را زیر قیمت یورو/دلار قرار داده است. «تحقیقات فدرال رزرو نشان می‌دهد که «اسپرد کوتاه‌مدت آتی» که نرخ آتی اوراق خزانه 18 ماه آینده را با بازده فعلی اوراق سه ماهه خزانه‌داری مقایسه می‌کند، قابل اعتمادترین سیگنال بازار اوراق قرضه از انقباض قریب‌الوقوع اقتصادی است. “، به نقل از رویترز.