گاوهای USD/JPY حرکت می کنند و به سمت 129.50 اصلاح می شوند

  • USD/JPY بسته به احساسات بانک مرکزی کاهش می یابد.
  • USD/JPY زیر مقاومت خط روند تحت فشار قرار گرفته است و قیمت 126.55 را نشان می دهد.
  • گاوها به دنبال اصلاحی هستند تا خرس ها را به 129.50 تخفیف دهند

تحلیلگران Brown Brothers Harriman استدلال کردند که «PCE هسته ای از نوامبر 2021 تا حد زیادی در محدوده 4.5 تا 5.5 درصد بوده است و ما فکر می کنیم که فدرال رزرو حتی قبل از اینکه به هر نوع محوری فکر کند باید شاهد بهبود بیشتری باشد.»

WIRP پیشنهاد می‌کند که افزایش 25 bp در تاریخ 1 فوریه کاملاً قیمت‌گذاری شده است، با احتمال نزدیک به 30 درصد حرکت بزرگ‌تر 50 bp. افزایش 25 بشکه ای دیگر در 22 مارس کاملاً قیمت گذاری شده است، در حالی که آخرین افزایش 25 واحدی در سه ماهه دوم تقریباً 45 درصد قیمت دارد که سقف نرخ وجوه فدرال رزرو را تا 5.25 درصد افزایش می دهد. با این حال، بازار سوآپ تا پایان سال همچنان در یک چرخه کاهشی قیمت‌گذاری می‌کند و ما نمی‌بینیم که این اتفاق بیفتد.»

تحلیل تکنیکال USD/JPY

USD/JPY در روز چهارشنبه قبل از رویداد مورد انتظار شاخص قیمت مصرف کننده در روز پنجشنبه، زمانی که عنوانی در مورد بانک ژاپن، همانطور که رسانه ژاپنی Yomiuri گزارش داده بود، از مقاومت خط روند نزول کرد. این خبر حاکی از آن است که بانک مرکزی ژاپن در حال بررسی اثرات جانبی کاهش گسترده پولی در نشست سیاست پولی هفته آینده است. یومیوری در رویترز می‌افزاید: «بررسی‌های BoJ به دلیل کاهش نرخ‌های بهره در بازارها حتی پس از تغییر ماه گذشته در سیاست کنترل بازده اوراق قرضه است». در نتیجه، ین نسبت به دلار به شدت بالاتر رفت و 130 را شکست و به 129.60 رسید، پیش از داده های CPI ایالات متحده که قیمت را به 127.45 کاهش داد.

این جفت از آن زمان به پایین‌تر ادامه می‌دهد و 126.50s را دنبال می‌کند. با این حال، M-formation روزانه می‌تواند خرس‌ها را نگه دارد و از قبل پیشنهادی را به سمت 129.50 جذب کند.

در همین حال، علیرغم دورنمای چرخش فدرال رزرو، ناظرانی وجود دارند که نسبت به فدرال رزرو بدبین هستند. تحلیلگران TD Securities استدلال کردند که «در حالی که فضای فلزات گرانبها دیگر در حالت فروش قرار ندارد، خطر اصلاح همچنان وجود دارد، زیرا مطمئن نیست که تورم شکست خورده است و بانک مرکزی ایالات متحده آماده است تا محدودیت کمتری داشته باشد. هر زمان به زودی.’


منبع: https://www.fxstreet.com/news/usd-jpy-bulls-move-in-and-eye-a-correction-towards-12950-202301160039

USD/JPY به دلیل تعدادی از موضوعات کلان تاثیرگذار، از جمله چرخش اخیر بانک مرکزی ژاپن، احساسات تندروانه رو به کاهش فدرال رزرو و داده های کاهش تورم اقتصادی ایالات متحده تحت فشار قرار گرفته است. در زمان نوشتن این مقاله، USD/JPY پیش از تصمیم بانک مرکزی ژاپن و پس از عناوین هفته گذشته (چهارشنبه) با قیمت 128.00 معامله می شود. شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (پنجشنبه گذشته) نیز به شکستن تابوت برای این جفت کمک کرد.