گاوهای NZD/USD در فدرال رزرو با انحراف معکوس حرکت می کنند

“گزارش دیروز بازار کار NZ برای سه ماهه چهارم هنوز بازار کار فراتر از “حداکثر اشتغال پایدار” را به تصویر می‌کشد. با این حال، داده‌ها در سراسر جهان ضعیف‌تر از انتظارات بانک مرکزی نیوزلند در ماه نوامبر بود، بیکاری اندکی افزایش یافت، رشد مشاغل به شدت کاهش یافت و دستمزدها (در حالی که هنوز بسیار قوی بود) کمتر از حد انتظار آنها بود. . گزارش اشتغال ملایم‌تر را با انتشار ضعیف‌تر از حد انتظار تورم غیرقابل تجارت سه‌ماهه چهارم در هفته گذشته ترکیب کنید، و ما فکر می‌کنیم شواهد قوی وجود دارد که نشان می‌دهد RBNZ باید در نشست 22 فوریه خود به افزایش 50 واحدی OCR کاهش یابد.

اکنون برای اولین بار می توانیم بگوییم که روند کاهش تورم آغاز شده است.

NZD اکنون به RBNZ بستگی دارد

تحلیلگران بانک ANZ می‌گویند که «با توجه به اینکه بازارهای محلی به شدت «فقط» افزایش 50 واحدی RBNZ در اواخر این ماه را پذیرفته‌اند، چشم‌انداز NZD تا حدودی محدود شده است، اما اگر دلار به فروپاشی ادامه دهد، این یک جبران است. بنابراین تعداد زیادی توپ در هوا وجود دارد، و ما به جای جهت‌گیری، با نوسانات هماهنگ می‌شویم.»

  • NZD/USD به دلار آمریکا دچار مشکل می‌شود که در فدرال‌رزرو تحت تاثیر شیب شدیدی قرار گرفته است.
  • بازارها بوی چرخش می‌آیند و قیمت‌ها با نرخ‌های پایین‌تر، بر ارزش دلار تاثیر می‌گذارد.

NZD/USD با بوی چرخش فدرال رزرو در پشت بازار ظاهر شد و نرخ پایانه فدرال رزرو در میان اظهارات رئیس پاول به زیر 4.9 درصد کاهش یافت. در زمان نگارش این مقاله، NZD/USD در 0.6500 معامله می شود و از پایین ترین سطح 0.6416 به بالاترین سطح 0.6505 تا کنون افزایش یافته است.

شیب شدید فدرال رزرو، علیرغم تورم که «بسیار داغ است»، به شدت بر دلار تاثیر گذاشته است زیرا معامله گران به سمت دارایی های دارای ریسک مثبت، مانند کالاها و سهام، حمایت می کنند و از بتای بالای NZD حمایت می کنند. فدرال برای هشتمین بار در یک سال گذشته نرخ بهره را افزایش داده است، اما با توجه به چشم انداز بهبود تورم، سرعت آن را به یک چهارم کاهش داد. یک پیشنهاد اولیه برای دلار آمریکا وجود داشت، اما به زودی برای دلار آمریکا ضعیف شد و با افزایش شکاف در اظهارات جرمو پاول، رئیس فدرال رزرو، تغییراتی را در فدرال رزرو نشان داد.

نظرات کلیدی رئیس فدرال رزرو


منبع: https://www.fxstreet.com/news/nzd-usd-bulls-move-in-on-dovish-tilt-at-the-fed-202302012055