گاوهای NZD/USD با 0.5700 در میان DXY ثابت، تعصب جنگ‌طلب برای RBNZ معاشقه می‌کنند.

همچنین بخوانید: تورم کجاست و چه چیزی باید انتظار داشت، مروری بر 8 ارز اصلی

تحلیل فنی

در ادامه، داده های سطح دوم ایالات متحده، مربوط به مسکن، به چندین سخنران فدرال رزرو می پیوندند تا معامله گران NZD/USD را سرگرم کنند. گفته می‌شود، جفت کیوی احتمالا محکم‌تر باقی می‌ماند مگر اینکه هرگونه غافلگیری ریسک منفی و همچنین اعلامیه‌های غیرمنتظره RBNZ روی میز قرار گیرد.

  • NZD/USD در طول روند صعودی سه روزه سودهای ملایمی را نشان می‌دهد که اخیراً کنار گذاشته شده است.
  • تورم قوی تر سه ماهه سوم NZ امیدها به افزایش 0.75 درصدی دیگر نرخ بهره RBNZ در ماه نوامبر را افزایش می دهد.
  • DXY با خلق و خوی ریسک‌پذیر در میان بازده‌های ضعیف، Fedspeak جنگ‌طلب مبارزه می‌کند.
  • داده های سطح دوم ایالات متحده، کاتالیزورهای ریسک ممکن است به احیای دلار آمریکا کمک کند.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/nzd-usd-bulls-flirt-with-05700-amid-steady-dxy-hawkish-bias-for-rbnz-202210190203

لازم به ذکر است که DXY در بحبوحه روحیه ریسک پذیر و بازدهی ضعیف خزانه داری نمی تواند از تولید صنعتی قوی تر و همچنین Fedspeak مستحکم سرمایه گذاری کند. اخیرا، نیل کشکاری، رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس، گفت: «تا زمانی که شواهد قانع‌کننده‌ای مبنی بر اینکه تورم اصلی حداقل به اوج خود رسیده است را نبینم، آماده اعلام توقف در افزایش نرخ نیستم».

در جاهای دیگر، روحیه ریسک‌پذیری نیز زیربنای صعود NZD/USD است. در حالی که این احساسات را به تصویر می کشد، S&P 500 Futures 0.80% در روز افزایش یافت و دومین افزایش روزانه وال استریت را دنبال کرد، در حالی که شاخص دلار آمریکا (DXY) حداکثر نزدیک به 112.00 در حاشیه باقی می ماند در حالی که بازدهی خزانه داری 10 ساله ایالات متحده نزدیک به 4.0٪ بود.

با این حال، CPI سه ماهه سوم NZ نسبت به پیش‌بینی بازار 1.6 درصدی و قبل از آن 1.7 درصد به 2.2 درصد افزایش یافت. در جزئیات همچنین اشاره شد که CPI سالانه به 7.2% در مقابل 6.6% مورد انتظار و 7.3% قبل افزایش یافته است. با توجه به داده‌ها، گروه بانکی استرالیا و نیوزلند (ANZ) گفت: «با توجه به اینکه تورم به طور فزاینده‌ای ریشه‌دار به نظر می‌رسد و تورم مرکزی هیچ نشانه‌ای از دور زدن را نشان نمی‌دهد، RBNZ باید پاسخ دهد. ما اکنون انتظار داریم در ماه های نوامبر و فوریه 75 نقطه پایه افزایش یافت که OCR را به 5 درصد رساند.

گاوهای NZD/USD برای حفظ قدرت در اوایل چهارشنبه تلاش می کنند و در طول روند صعودی سه روزه، رشد ملایمی را در حدود 0.5700 چاپ کردند. با انجام این کار، جفت کیوی عملکرد ضعیف بازار را در میان شاخص غیرفعال دلار آمریکا (DXY) و حالت ریسک‌پذیری به تصویر می‌کشد. با این حال، تعصب جنگ‌طلبانه برای حرکت بعدی بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) خریداران این جفت را امیدوار نگه می‌دارد.

اولین بسته شدن روزانه NZD/USD پس از 21-DMA، در 0.5680 در حال حاضر، در دو ماه، خریداران را امیدوار نگه می دارد که بالاترین قیمت ماهانه، در حدود 0.5815 را تا زمان چاپ افزایش دهند.

به نظر می‌رسد سرفصل‌هایی که نشان می‌دهند مبارزه سربازان روسی در اوکراین و توانایی جرمی هانت، صدراعظم بریتانیا برای دفع مشکلات رکود اقتصادی است، خوش‌بینی اخیر بازار را تقویت کرده است.

چندین بانک پیش بینی های صعودی را برای حرکت بعدی RBNZ پس از مشاهده نتایج قوی از شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در سه ماهه سوم (سه ماهه سوم) نیوزلند (NZ) افزایش دادند.