گاوهای AUD/USD به دنبال پذیرش فراتر از 0.6700 هستند زیرا دقیقه فدرال رزرو بر دلار آمریکا سنگینی می کند.

در میان این نمایش ها، وال استریت در محدوده مثبت بسته شد در حالی که بازدهی خزانه داری ایالات متحده ضعیف بود و دلار آمریکا را غرق کرد.

با این اوصاف، مطالبات بیکاری هفتگی ایالات متحده بیشترین افزایش را از ژوئن تاکنون داشته است، به 240 هزار در مقابل 225 هزار مورد انتظار و 223 هزار نفر قبل، که به نوبه خود باعث افزایش احساسات شد و دلار آمریکا را غرق کرد.

AUD/USD علیرغم آخرین انفعال در حدود 0.6730-40 در جلسه آسیایی روز پنجشنبه در رادار خریدار باقی می ماند. دلیل آن را می توان به فروش گسترده دلار آمریکا و خوش بینی محتاطانه بازار مرتبط دانست.

در ادامه، نبود داده ها/رویدادهای اصلی و تعطیلات در ایالات متحده می تواند به جفت AUD/USD اجازه دهد برخی از آخرین دستاوردهای خود را تثبیت کند. در همین راستا می‌تواند ترس ناشی از کووید-19 از چین و تعصبات در بانک مرکزی استرالیا (RBA) باشد. با این حال، گاوها احتمالاً در بحبوحه امیدهای کاهش یافته به افزایش نرخ بهره تهاجمی فدرال رزرو، کنترل را حفظ خواهند کرد.

تحلیل فنی

متناوباً، چاپ‌های قوی از سفارش‌های کالاهای بادوام ایالات متحده، 1.0% در اکتبر در مقابل 0.4% انتظارات و 0.3% بازنگری نزولی قبل، به مشکلات ناشی از کووید (COVID) چین و چاپ ضعیف شاخص‌های PMI جهانی S&P استرالیا برای ماه نوامبر پیوستند تا AUD/USD را به چالش بکشند. با این حال، به نظر می رسد تمرکز بازار بر روی صورتجلسه فدرال رزرو و امید به غلبه بر مشکلات ناشی از کرونا، به نفع خریداران زوج استرالیایی بوده است.

لازم به ذکر است که شاخص های پایین تر PMI ایالات متحده برای ماه نوامبر و ارقام قوی تر مطالبات بیکاری نیز به عنوان یک کاتالیزور منفی برای جفت AUD/USD عمل کردند. قرائت اولیه PMI تولید جهانی S&P ایالات متحده برای ماه نوامبر از 50.0 مورد انتظار و 50.4 قبلی به 47.6 کاهش یافت، در حالی که PMI خدمات نیز همین روند را دنبال کرد در حالی که در مقایسه با پیش بینی های 47.9 بازار و 47.8 قرائت قبلی به 46.1 کاهش یافت. به طور کلی، S&P Global Composite PMI برای ماه نوامبر به 46.3 در مقابل 47.7 مورد انتظار و 48.2 بازخوانی قبلی کاهش یافت.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/aud-usd-bulls-seek-acceptance-beyond-06700-as-fed-minutes-weigh-on-us-dollar-202211232324

  • AUD/USD برای معکوس کردن عقب نشینی از بالاترین سطح هفتگی، قیمت پیشنهادی را دریافت می کند.
  • داده‌های نرم‌تر ایالات متحده، FOMC Minutes بر دلار آمریکا تأثیر گذاشت، خوش‌بینی محتاطانه نیز به نفع جفت‌های گاو نر استرالیایی بود.
  • PMI های ضعیف از استرالیا، مشکلات کووید در چین توجه کمی را به خود جلب کرد.
  • تعطیلات شکرگزاری، تقویم سبک می تواند به خریداران این امکان را بدهد که نفسی بکشند.
شاخص دلار آمریکا (DXY) روز گذشته پس از اینکه آخرین صورتجلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) نشان داد که سیاستگذاران در مورد نیاز به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره بحث کرده اند، بیشترین کاهش را در یک دو هفته اخیر داشت. به علاوه بر گرین‌بک، صحبت‌هایی درباره سطح «به اندازه کافی محدودکننده» نرخ‌های بهره فدرال رزرو (فدرال رزرو)، همانطور که در صورتجلسه فدرال رزرو نشان داده شده بود، بود.

شکست صعودی واضح 100-SMA و خط روند نزولی یک هفته ای، به ترتیب نزدیک به 0.6695 و 0.6590، خریداران جفت AUD/USD را به سمت بالاترین قیمت ماهانه اطراف 0.6800 نگه می دارد.