گاوهای AUD/USD با پیشنهادات نزدیک به 0.6700 با شرط بندی های ترکیبی فدرال رزرو مواجه می شوند


اشتراک گذاری:

  • گاوهای AUD/USD به مقاومت نزدیک به 0.6700 می رسند.
  • شرط‌های فدرال رزرو و RBA در میان عدم قطعیت، AUD را به عقب و جلو می‌برند.

AUD/USD در روز سه شنبه پس از افزایش از پایین ترین سطح 0.6631 و رسیدن به بالاترین سطح 0.6696 در ابتدای جلسه نیویورک، حدود 0.2% افزایش یافت. با وجود داده‌های ضعیف‌تر استرالیا و افزایش حدس و گمان‌ها در مورد بانک مرکزی استرالیا، گاوها در بازی هستند. در عوض، احساسات ریسک بهبود یافته است (پراکسی AUD) زیرا شانس فدرال رزرو به نفع مسیر کندتر افزایش نرخ در میان مشکلات بخش بانکی حرکت کرده است.

CPI آمریکا شانس افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را زنده نگه می دارد

ناظران فدرال رزرو در مورد اینکه آیا افزایش هنوز ثابت تورم، فدرال رزرو را مجبور به افزایش مجدد نرخ بهره در هفته آینده پس از فروپاشی بانک سیلیکون ولی و بانک سیگنچر که باعث آشفتگی در بازارهای مالی شد، اختلاف نظر دارند. بازارها در انتظار نرخ پایانی 4.45 درصدی برای دسامبر هستند که نسبت به هفته گذشته بیش از 5 درصد کاهش یافته است. قراردادهای آتی صندوق های فدرال رزرو نیز تغییراتی را در احساسات با توجه به نشست FOMC این ماه نشان می دهد. با این حال، ابزار دیده بان فدرال رزرو CME احتمال 28.4 درصد را نشان می دهد که فدرال رزرو در پایان جلسه سیاست گذاری دو روزه خود در 22 مارس، کمی کمتر از روز قبل پس از داده های CPI است.

شرط‌های RBA dovish انباشته می‌شوند

در همین حال، تحلیلگران رابوبانک خاطرنشان کردند، در داخل کشور، پوزیشن های فروش خالص AUD بین 7 فوریه تا 21 فوریه نسبتاً کاهش یافته است. «اخیراً، بانک مرکزی استرالیا، RBA، نشان داده است که ممکن است یک وقفه در سیاست‌گذاری در افق باشد، اگرچه در ابتدا انتظار می‌رود تشدید بیشتر شود.»

تحلیلگران می گویند که این یکی از پرینت های استخدامی است که در مدت زمان طولانی مورد توجه قرار گرفته است. «افزایش بیش از حد معمول افراد کم‌اشتغال در ژانویه و افزایش بیش از حد معمول تعداد بیکارانی که شغلی برای رفتن به آن در آینده داشتند، نشان می‌دهد که جهش محتمل است.» تحلیلگران گفتند که 47 هزار شغل در فوریه اضافه می شود، نرخ مشارکت به 66.6 درصد افزایش می یابد، نرخ بیکاری را بدون تغییر در 3.7 درصد نگه می دارد.

در این راستا، نظرسنجی تجاری اخیر NAB در فوریه نشان داد که اعتماد تجاری کاهش یافته است، اگرچه شرایط مشابه ژانویه باقی مانده است. لو، فرماندار RBA اعلام کرده است که این یکی از 4 نقطه داده (یعنی مشاغل، خرده فروشی، نظرسنجی تجاری و تورم) است که بانک از نزدیک برای تصمیم گیری سیاست خود در آوریل تحت نظر است. این چاپ NAB نشان می‌دهد که فعالیت‌های تجاری در حال نرم شدن است و این یک ورودی ساده است که حاکی از توقف احتمالی RBA است. تحلیلگران TD Securities استدلال کردند: «با این حال، ما فکر می‌کنیم که گزارش فوریه جابز که در روز پنجشنبه منتشر شد، با توجه به تأکید رئیس کل بر حفظ دستاوردهای شغلی، برای بانک بسیار مهم‌تر است».


منبع: https://www.fxstreet.com/news/aud-usd-bulls-run-into-offers-near-06700-with-mixed-fed-bets-202303141913

این ترکیب برای استرالیا خنثی است، اما در عین حال، یک سوگیری نزولی در دلار آمریکا وجود دارد، زیرا سرمایه گذاران با احتیاط پیش از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال در هفته آینده حرکت می کنند. شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا (CPI) در ماه گذشته پس از شتاب 0.5 درصدی در ژانویه، 0.4 درصد افزایش یافت. در 12 ماه منتهی به فوریه، CPI 6.0 درصد افزایش یافت، سرعتی کمتر از رشد 6.4 درصدی سالانه در ژانویه، با این حال، این رقم همچنان بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو بود، بنابراین، دلار آمریکا مقداری تقاضا برای دلار پیدا کرد. داده ها و چاپ جلسه در بالاترین سطح در ایالات متحده است، اما از آن زمان کاهش یافته است در حالی که قیمت آتی در کاهش نرخ فدرال رزرو تا پایان سال است.