گاوهای یورو/دلار آمریکا در بحبوحه مذاکرات جنگ طلبانه بانک مرکزی اروپا، تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، 1.0900 را در رادار نگه می دارند.

علاوه بر این، اظهارنظرهای اخیر خوش‌بینانه از سوی مقامات اروپایی، که انتظار انقباض اقتصادی ملایم‌تری نسبت به آنچه در ابتدا وجود داشت، نیز باعث صعود یورو/دلار آمریکا شد. با این حال، تنش ژئوپلیتیکی پیرامون روسیه و چین، و همچنین وضعیت ارز ذخیره دلار آمریکا، خریداران این جفت را بررسی می کند.

همچنین بخوانید: پیش‌بینی هفتگی EUR/USD: رشد پیش از تصمیمات بانک‌های مرکزی تحت نظارت است

تحلیل فنی

شایان ذکر است که مقامات فدرال رزرو قبل از دوره دو هفته ای قبل از FOMC (کمیته بازار آزاد فدرال) نیز رفتاری تندرو داشتند. کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو آخرین نفر از سخنرانان بانک مرکزی ایالات متحده بود که از سیم ها عبور کرد. این سیاستگذار گفت: «او از افزایش ۲۵ واحدی نرخ بهره در نشست آتی و ادامه تشدید سیاست فراتر از آن حمایت می‌کند.»

با این اوصاف، معامله‌گران EUR/USD ممکن است منتظر سرنخ‌های بیشتری برای تمدید آخرین نوبت باشند، که به نوبه خود نشان‌دهنده اعتماد مصرف‌کننده امروز منطقه یورو در ماه ژانویه است که انتظار می‌رود -22.5- در مقابل -22.2 قبل، برای جهت‌های روزانه. با این حال، توجه عمده به اولین قرائت شاخص های مدیران خرید ژانویه برای ایالات متحده، اروپا، بریتانیا و استرالیا معطوف خواهد شد تا معامله گران طلا را سرگرم کند. علاوه بر این، پیش بینی های اولیه تولید ناخالص داخلی (GDP) چهار سه ماهه (Q4) ایالات متحده مهم خواهد بود.

به گفته او، اولی رن، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا و رئیس بانک مرکزی اتریش، اخیراً آمادگی بانک مرکزی برای افزایش شدیدتر نرخ بهره را اعلام کرد و گفت: «من زمینه‌هایی را برای افزایش شدید نرخ بهره در بهار می‌بینم». در همین راستا، کلااس نات، رئیس بانک مرکزی هلند و عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، اظهار داشت که بانک مرکزی اروپا قرار است نرخ‌های بهره را در فوریه و مارس 50 واحد افزایش دهد و در ماه‌های بعد نیز به افزایش نرخ‌ها ادامه خواهد داد.

اگرچه RSI بیش از حد خرید و مانع 1.0900 اخیراً گاوهای EUR/USD را به چالش کشیدند، خط حمایت تبدیل به مقاومت 5 هفته ای، نزدیک به 1.0780، ورود خرس را محدود می کند.

  • EUR/USD روند صعودی دو هفته ای قبلی را با افزایش ملایم افزایش داد.
  • گره بانک مرکزی اروپا، رن نرخ‌های بالاتر را پیشنهاد می‌کند، در مقابل صحبت‌های محوری سیاست عقب‌نشینی می‌کند.
  • سیاستگذاران فدرال رزرو سعی کردند شاهین ها را راضی کنند اما در میان داده های ضعیف تر ایالات متحده شکست خوردند.
  • PMI ژانویه، تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم ایالات متحده برای جهت گیری های فوری بسیار مهم خواهد بود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/eur-usd-bulls-keep-10900-on-radar-amid-hawkish-ecb-talks-us-gdp-eyed-202301222302

اگرچه بانک مرکزی اروپا و شاهین های فدرال رزرو در متقاعد کردن بازارها در مورد توانایی خود در افزایش نرخ های معیار تقابل دارند، به نظر می رسد ترس از کندی رشد اقتصادی و کاهش نگرانی های تورم به معامله گران اجازه می دهد تا به سمت دارایی های پرریسک تر حرکت کنند. همین امر بر تقاضای بهشت ​​دلار آمریکا تأثیر می گذارد، حتی اگر بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده بتواند تا پایان هفته گذشته به 3.48 درصد کاهش یابد.

یورو/دلار آمریکا در طول دوره سه روزه برد سه روزه در میان ساعات اولیه جلسه آسیایی روز دوشنبه، پس از یک روند صعودی دو هفته ای، افزایش ملایمی را در حدود 1.0865 چاپ کرد. با انجام این کار، جفت ارز اصلی اظهارنظرهای تندروانه اخیر مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) را توجیه می کند و در عین حال روحیه محتاطانه معامله گران را قبل از داده های مهم این هفته به تصویر می کشد.