کانادا: تورم در حال کاهش است، اما پیشرفت در نوامبر کندتر از حد انتظار بود

داده های منتشر شده در روز چهارشنبه در کانادا نشان داد که نرخ تورم سالانه از 6.9 درصد به 6.8 درصد کاهش یافته است. تحلیلگران CIBC خاطرنشان می کنند که تورم در حال کاهش است اما پیشرفت کندتر از آنچه بانک کانادا احتمالاً به آن امیدوار بود است.

نقل قول های کلیدی:

“خبر خوب این است که تورم در حال کاهش است، و زمانی که افزایش ماهانه بزرگی که در بهار امسال مشاهده شد، از محاسبه سالانه در سال آینده خارج شود، این امر بیشتر قابل توجه خواهد بود. با این حال، خبر بد این است که نسبت به ما و شاید پیشرفت کندتر است. حتی بانک کانادا نیز به آن امیدوار بود. ما هنوز انتظار داریم که در نشست ژانویه تغییری در نرخ بهره وجود نداشته باشد، اگرچه برای اطمینان بیشتر در این تماس، دیدن کاهش در برخی معیارهای اصلی تورم در انتشار ماه آینده خوب است.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/canada-inflation-is-easing-but-progress-in-november-was-slower-than-expected-cibc-202212211648

نرخ سرفصل 6.8 درصدی تنها یک تیک کمتر از ماه قبل و کمی بالاتر از حد انتظار اجماع (6.7 درصد) بود. به نظر می رسد در سطوحی هنوز بالاتر از سطحی که با هدف تورم 2 درصدی مطابقت دارد متوقف شده است. نظر این است که بانک چرخه افزایش نرخ خود را در جلسه ژانویه (که یک هفته پس از انتشار بعدی CPI است) متوقف خواهد کرد.