کار برای کنترل تورم بسیار بالا انجام نشده است

ویلیامز در اظهارات خود گفت که او معتقد است فشارهای قیمت اصلی که با شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی اصلی اندازه‌گیری می‌شود می‌تواند در سال جاری به 3 درصد و در چند سال آینده به 2 درصد کاهش یابد. ‘

ویلیامز در یک سخنرانی که برای ارائه در برابر یک گروه بانکداران در نیویورک آماده شده بود، گفت: طی سال گذشته فدرال رزرو “اقدامات قوی برای کاهش تورم انجام داده است.” او گفت: «اگرچه در ماه‌های اخیر شاهد اعتدال بوده‌ایم، اما نرخ تورم بسیار بالا در 5 درصد باقی مانده است» و نرخ‌های اصلی تورم نیز بسیار بالا هستند.

خبرگزاری رویترز به شرح زیر گزارش داد:

ویلیامز هیچ راهنمایی قاطعی در مورد اقدامات نرخ بهره در پیش از فدرال رزرو ارائه نکرد، اما او گفت راهی که بانک مرکزی باید دنبال کند “احتمالا مستلزم دوره ای از رشد ضعیف و کمی نرم شدن شرایط بازار کار خواهد بود.”

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، با لحنی جنگ طلبانه از سیم ها عبور کرده است. او روز سه‌شنبه گفت که تورم همچنان بسیار بالاست و اقدامات بانک مرکزی با هدف کاهش فشار قیمت‌ها، دردهای اجتناب‌ناپذیری را بر اقتصاد وارد می‌کند.

نرخ تورم سالانه در ایالات متحده، همانطور که با شاخص قیمت مصرف کننده اندازه گیری می شود، از 6.5 درصد در دسامبر، تنها اندکی به 6.4 درصد در ژانویه کاهش یافت، که کمتر از پیش بینی های بازار 6.2 درصد بود که نشان می دهد کنترل تورم بیش از حد انتظار زمان می برد. .


منبع: https://www.fxstreet.com/news/feds-williams-the-work-to-control-too-high-inflation-is-not-done-202302141913

ویلیامز همچنین در اظهارات خود گفت که رشد احتمالاً در سال جاری به 1 درصد خواهد رسید. او گفت که نرخ بیکاری در حال حاضر 3.4 درصد است که احتمالا بین 4 تا 4.5 درصد افزایش خواهد یافت. او افزود که بازار کار در حال حاضر “بسیار تنگ” است و افزایش دستمزدها افزایش یافته است.

به روز رسانی دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا در روز سه‌شنبه حدود 103.00 معامله شد، اما به دلیل تورم بیش از حد انتظار در ایالات متحده که امیدها مبنی بر اینکه فدرال رزرو به زودی به کمپین انقباضی خود پایان دهد، افزایش یافت.

ویلیامز گفت: «ما باید تعادل را به اقتصاد بازگردانیم و تورم را به طور پایدار به 2 درصد برسانیم.» ویلیامز گفت: «کار ما هنوز انجام نشده است. “


اشتراک گذاری: