پیش بینی ها و انتظارات از 13 بانک بزرگ، تورم به آرامی کاهش می یابد

نرخ تورم بعدی از سوی ایالات متحده همچنان برای جلوگیری از دور دیگری از افزایش نرخ بهره بسیار بالا خواهد بود. انتظار می‌رود رشد قیمت مصرف‌کننده در سال از 8.2 درصد در سپتامبر به 8.0 درصد در اکتبر کاهش یابد. اما این علیرغم افزایش بزرگ 0.7 درصدی مادرانه است.

NBF

در حالی که انتظار می‌رود شاخص کل به 8.0 درصد سالانه کاهش یابد، ما به دنبال تقویت ماهانه به 0.6 درصد هستیم. ما انتظار داریم که شاهد افزایش قیمت بنزین باشیم و نرخ تورم مواد غذایی همچنان بالا، هرچند تعدیل‌کننده، عامل افزایش قیمت باشد. تورم اصلی احتمالاً کاهش می یابد، اما با افزایش 0.5 درصدی ماهانه، به طرز ناراحت کننده ای بالا باقی می ماند. در حالی که کاهش تورم هسته ای در اکتبر، در صورت تحقق، نشان می دهد که تورم حداقل دیگر بدتر نمی شود، بازگشت به هدف 2 درصدی فدرال رزرو فاصله زیادی دارد و فدرال رزرو را برای مدتی در حالت انقباض نگه می دارد.

BofA

پیش‌بینی می‌شود که CPI سرفصل در اکتبر از 8.2 درصد در سپتامبر به 8 درصد کاهش یابد. CPI اصلی، که قیمت های نوسان مواد غذایی و انرژی را حذف می کند، است پیش بینی می شود از 6.6 درصد به 6.5 درصد در سال کاهش یابد. به صورت ماهانه، انتظار می رود شاخص قیمت مصرف کننده 0.6٪ افزایش یابد در حالی که انتظار می رود CPI اصلی 0.5٪ در ماه گذشته پیشرفت کند که کمتر از 0.6٪ در سپتامبر است.

Commerzbank

ما انتظار داریم 0.7٪ افزایش MoM (کلی)، در حالی که شاخص اصلی به استثنای انرژی و مواد غذایی به احتمال زیاد کمی کوچکتر 0.5٪ افزایش یافته است، هر چند این دوباره یک افزایش بسیار قوی خواهد بود. با این حال، از آنجایی که قیمت ها در اکتبر 2021 حتی بیشتر شده بود، نرخ های سالانه به ترتیب از 8.2 درصد به 8.0 درصد و از 6.6 درصد به 6.5 درصد کاهش می یابد. گزارش تورم اکتبر باید خوش بینی محتاطانه در مورد چشم انداز تورم را تقویت کند و از حدس و گمان در مورد سرعت پایین تر فدرال رزرو در آینده حمایت کند. ما انتظار داریم در نشست بعدی فدرال رزرو تنها 50 واحد در ثانیه افزایش داشته باشد و سپس در آغاز سال 2023 هر کدام 25 واحد در ثانیه افزایش یابد.

بانک دانمارکی

اداره آمار کار ایالات متحده داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) را در روز پنجشنبه 10 نوامبر در ساعت 13:30 به وقت گرینویچ منتشر خواهد کرد و با نزدیک شدن به زمان انتشار، در اینجا پیش بینی های اقتصاددانان و محققان 13 بانک بزرگ در رابطه با چاپ تورم آتی ایالات متحده

افزایش قیمت بنزین، همراه با افزایش قابل توجه دیگر در قیمت مواد غذایی، می تواند به افزایش 0.7 درصدی برای شاخص اصلی تبدیل شود. علیرغم این افزایش، نرخ 12 ماهه همچنان می تواند از 8.2 درصد به 8.1 درصد کاهش یابد که با اثر پایه منفی قابل توجهی کاهش یافته است. در همین حال، شاخص اصلی ممکن است با افزایش قیمت اجاره بها حمایت شود و 0.5 درصد به صورت ماهانه افزایش یابد. رقم سالانه می تواند بدون تغییر در 6.6٪ باقی بماند.

ING

ما انتظار داریم که هم تیتر (+0.7%) و هم اصلی (+0.5%) خوانش های ماهانه قیمت مصرف کننده به طرز ناراحت کننده ای را چاپ کنند و اولی را در 8.0% سالانه و دومی را در 6.6% سالانه نگه دارند.

سیتی بانک

پس از دو ماه افزایش قوی 0.6 درصدی مامان در شاخص اصلی قیمت مصرف کننده (CPI)، ما انتظار داریم که در ماه اکتبر افزایش اندک 0.43 درصدی مادرانه داشته باشیم. در همین حال، CPI سرفصل باید 0.6 درصد در ماه اکتبر افزایش یابد، که قوی‌ترین افزایش قیمت از ژوئن تاکنون است، زیرا قیمت‌های خرده‌فروشی بنزین دوباره به طور متوسط ​​در طول ماه افزایش یافت.

ولز فارگو

به احتمال زیاد CPI سرفصل در ماه اکتبر 0.5 درصد افزایش یافت که بخشی از آن به دلیل اولین افزایش قیمت انرژی در چهار ماه گذشته است. بر اساس سالانه، تورم کل باید از 8.2 درصد در اکتبر به 7.8 درصد کاهش یابد. در همین حال، CPI اصلی باید از 0.6% MoM به 0.4% MoM تعدیل شود. این منجر به کاهش تورم سالانه از 6.6 درصد به 6.4 درصد می شود.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/us-cpi-preview-forecasts-from-13-major-banks-inflation-coming-down-only-slowly-202211100700

ما انتظار داریم CPI اصلی ایالات متحده در ماه اکتبر 0.4٪ افزایش یابد. افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی باید منجر به افزایش 0.7 درصدی تورم کل شود. نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد فشار قیمت‌ها در برخی کالاها و خدمات کاهش می‌یابد، اما این فشارها بسیار بالا باقی می‌مانند. هزینه اجاره‌های جدید کاهش می‌یابد، قیمت خودروهای نو و دست دوم کاهش می‌یابد، و حق بیمه‌های بیمه سلامت از اکتبر کاهش می‌یابد. به نظر می رسد با کاهش شاخص هزینه اشتغال در چندین صنعت در سه ماهه سوم، رشد دستمزد به اوج خود رسیده است. با این حال، رشد دستمزدها بیش از آنچه برای به دست آوردن تورم 2 درصدی لازم است، باقی می ماند. اگرچه فدرال رزرو ممکن است به زودی سرعت انقباض خود را کاهش دهد، اما کارهای بیشتری برای انجام باقی مانده است زیرا به طور منحصر به فرد بر تورم متمرکز است.

CIBC

“ما بر این باور باشید که انرژی تیتر را تقویت می کند (پیش بینی DB + 0.62٪ در مقابل +0.39٪ قبلا). هسته ماه گذشته در حالت صعودی شگفت زده شد (+0.6% MoM، در مقابل +0.4% اجماع) بنابراین خواندن این ماه بیشترین تمرکز را خواهد داشت (DB +0.46% در مقابل +0.58% قبلی). از نظر سال، ما انتظار داریم که سرفصل -0.2pp و هسته -0.1pp به ترتیب به 8.0% و 6.5% کاهش یابد.

اقتصاد RBC

«تیتمرکز او بر روی عدد اصلی MoM (غذا و انرژی سابق) است. طی شش ماه گذشته، یک چاپ 0.7، چهار 0.6 درصد و یک چاپ 0.3 درصد داشته ایم. ما باید اعداد را نزدیک به 0.2٪ ببینیم تا نرخ سالانه را به سمت هدف 2٪ در طول زمان کاهش دهیم. اجماع در حال حاضر برای 0.5٪ در هفته آینده است، که همچنین پیش بینی ما است. لقمه دوم گیلاس قبل از نشست دسامبر FOMC در 14 دسامبر وجود دارد که CPI نوامبر در 13 دسامبر منتشر شده است. با این وجود، اگر ما یک شگفتی نزولی داشته باشیم، می‌توانیم بازارهایی را ببینیم که به دنبال افزایش قیمت در دسامبر 50 واحد در ثانیه و احتمالاً نرخ پایانی اندکی پایین‌تر هستند.»

ANZ

تورم سرفصل احتمالاً تا 0.6 درصد در ماه سپتامبر نسبت به چاپ 0.4 درصدی ماه سپتامبر افزایش یافته است. قیمت‌های اصلی احتمالاً در ماه اکتبر اندکی کاهش یافت، اما همچنان به سرعت 0.4 درصدی در ماه اکتبر کاهش یافت. تورم پناهگاه احتمالاً علامت اصلی باقی مانده است، اگرچه ما به دنبال کاهش شدید قیمت خودروهای دست دوم هستیم. نکته مهم این است که قیمت گاز احتمالاً از ارائه تسهیلات به شاخص قیمت مصرف کننده در ماه های اخیر به کمک به آن در ماه اکتبر تغییر کرده است. در همه موارد، پیش بینی های مادران ما حاکی از 7.9٪ / 6.5٪ سالانه برای قیمت های کل / اصلی است.

بانک دویچه

ما به دنبال چاپ با کیفیت دیگری در +0.7% MoM / +8.0% سالانه هستیم.

TDS

رهایی از قیمت‌های بالاتر در پمپ در ماه اکتبر به پایان رسید، زیرا قیمت‌ها تا اواسط ماه افزایش یافت و اوپک پلاس کاهش عرضه را اعلام کرد. همراه با فشارهای گسترده قیمت در سایر گروه‌ها، احتمالاً کل شاخص مصرف‌کننده به 0.7 درصد در ماه افزایش یافت و نرخ تورم سالانه را در 8.0 درصد کاهش داد. بدون احتساب مواد غذایی و انرژی، قیمت‌های اصلی احتمالاً با افزایش 0.5 درصدی در ماه گرم باقی ماندند که منعکس‌کننده فشار مداوم در شاخص قیمت مسکن است، زیرا اجاره‌ها با نرخ‌های بالاتر بازنشانی می‌شوند و تحولات بازار مسکن عقب مانده است. تقاضای بالا برای سایر خدمات احتمالاً بر این فشار افزوده است، با این حال، برخی از کاهش قیمت‌های کالاهای اصلی را می‌توان با تیتر پنهان کرد، زیرا سنج‌های صنعت قیمت خودروهای دست دوم همراه با محو شدن مشکلات زنجیره تامین در آن بخش کاهش یافته است. ما در راستای اجماع هستیم و بنابراین واکنش بازار باید محدود باشد.»

BMO