پیش از انتشار داده های سطح متوسط، کاهش قیمت دلار آمریکا متوقف می شود

GBP/USD روز سه‌شنبه تلاش کرد تا یک حرکت قاطع در هر دو جهت انجام دهد، اما توانست در محدوده مثبت بسته شود. با این وجود، این جفت روز چهارشنبه برای عقب نشینی از منطقه 1.2150 با مشکل مواجه است.

علیرغم افزایش بازده اوراق قرضه خزانه داری آمریکا، XAU/USD از فشار فروش پیرامون دلار آمریکا سرمایه گذاری کرد و روز سه شنبه افزایش چشمگیری را به ثبت رساند. قیمت طلا اوایل چهارشنبه نزدیک به 1810 دلار در نوسان است.

یورو/دلار آمریکا روز سه‌شنبه افزایش‌های روزانه کوچکی را ثبت کرد، اما تلاش کرد تا شتاب صعودی را به دست آورد. کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه اعلام کرد که شاخص اعتماد مصرف‌کننده در منطقه یورو در برآورد فوری دسامبر از 23.9- در ماه نوامبر به میزان قابل توجهی بهبود یافته و به 22.2- رسیده است. این جفت آخرین بار در حال حرکت به سمت بالا کمی بالاتر از 1.0600 دیده شد.

USD/CAD روز سه شنبه نزدیک به 50 پیپ از دست داد و نزدیک به 1.3600 بسته شد. پیش‌بینی می‌شود که CPI سالانه در کانادا از 6.9 درصد در اکتبر به 7.4 درصد در نوامبر افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود که بر اساس سالانه، CPI اصلی از 5.8 درصد به 6.4 درصد افزایش یابد. این جفت ارز در آستانه گزارش تورم در حدود 1.3600 آرام می ماند.

آنچه باید در روز چهارشنبه 21 دسامبر بدانید:

بیت کوین روز سه شنبه نزدیک به 3 درصد افزایش یافت اما قبل از آزمایش 17000 دلار کشش خود را از دست داد. در زمان انتشار، BTC/USD تقریباً بدون تغییر در روز با 16850 دلار معامله شد. اتریوم بیش از 4 درصد افزایش یافت و در روز سه شنبه به بالای 1200 دلار بسته شد و در اوایل روز چهارشنبه وارد مرحله تثبیت نزدیک به آن سطح شد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-us-dollar-selloff-pauses-ahead-of-mid-tier-data-releases-202212210716کاهش شدید در USD/JPY در مورد تغییر سیاست غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن (BOJ) در ساعات معاملات روز سه شنبه آمریکا ادامه یافت. پس از از دست دادن نزدیک به 500 پیپ و رسیدن به پایین ترین سطح خود در بیش از چهار ماه گذشته در 130.60، به نظر می رسد USD/JPY در اوایل چهارشنبه در حدود 132.00 ثابت مانده است. تاکاتوشی ایتو، یکی از مدعیان جانشینی هاروهیکو کورودا، فرماندار BOJ، خاطرنشان کرد که آخرین اقدام سیاستی می تواند اولین گام به سمت خروج از تسهیلات پولی بسیار ضعیف باشد. با این حال، شیگیوکی گوتو، وزیر اقتصاد ژاپن، استدلال کرد که تغییر در استراتژی کنترل منحنی بازده به معنای خروج از تسهیل پولی نیست، و به این جفت ارز کمک می کند فعلاً ضرر خود را محدود کند.

دلار آمریکا روز سه‌شنبه در برابر رقبای اصلی خود تضعیف شد، اما به نظر می‌رسد که در اوایل روز چهارشنبه در موضع خود باقی مانده است. معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده در اوایل صبح اروپا در محدوده مثبت معامله می شود و بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده نزدیک به 3.7 درصد آرام می ماند. فروش خانه های موجود برای ماه نوامبر در سند اقتصادی ایالات متحده در اواخر روز نمایش داده می شود و هیئت کنفرانس شاخص اعتماد مصرف کننده دسامبر را منتشر خواهد کرد. ارقام شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) نوامبر از کانادا نیز برای انگیزه جدید مورد توجه قرار خواهند گرفت.

اداره سرشماری ایالات متحده روز سه شنبه اعلام کرد که مجوز شروع مسکن و مجوز ساخت در ایالات متحده به ترتیب 0.5٪ و 11.2٪ به صورت ماهانه در ماه نوامبر کاهش یافته است. با یادآوری این ارقام به سرمایه گذاران از تاثیر منفی سیاست فدرال رزرو بر بازار مسکن، دلار آمریکا در نیمه دوم روز علاقه خود را از دست داد.