پوند/دلار آمریکا تحت فشار بازگشت دیرهنگام دلار آمریکا و موضوعات واگرایی بانک مرکزی

تحلیلگران TD Securities استدلال می کنند که قرار است به شدت به عقب بازگردد زیرا بسیاری از عوامل ویژه ای که بر داده های دسامبر تأثیر گذاشته اند معکوس خواهند شد. کاهش در اعتصاب، افزایش بازدید از بیمارستان، از سرگیری لیگ برتر پس از پایان جام جهانی، و بازگشت حضور در مدرسه احتمالا باعث افزایش 0.7 درصدی در متری در بازده خدمات شده است. تحلیلگران استدلال کردند که پویایی رشد اساسی احتمالا ضعیف باقی مانده است.

GBP/USD در روز حدود 0.2% کاهش یافت، زیرا ما به سمت بسته شدن وال استریت حرکت می کنیم و قیمت بین 1.1992 و 1.2048 حرکت می کند. علیرغم کاهش ارزش دلار آمریکا در ابتدای روز در حالی که سرمایه گذاران منتظر شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و حقوق و دستمزد غیرکشاورزی بودند، GBP همچنان تحت فشار باقی ماند زیرا اختلافات بانک مرکزی در حال رخ دادن بود.

فدرال رزرو ممکن است تا ماه ژوئن به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، در حالی که بانک انگلستان به زودی می تواند انقباض سیاست ها را متوقف کند، در حالی که BOE ممکن است تنها 25 واحد بیشتر از انقباض را انجام دهد. داده‌های نظرسنجی کلیدی نشان می‌دهد که تنگنا در بازار کار بریتانیا در حال کاهش است و تولید ناخالص داخلی در مرحله بعدی برای بررسی قرار دارد.


منبع: https://www.fxstreet.com/news/gbp-usd-pressured-by-late-us-dollar-comeback-and-central-bank-divergence-themes-202303062020

در همین حال، شهادت جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در برابر کنگره در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، همانطور که گزارش مشاغل گزارش می‌دهد، محرکی برای دلار آمریکا خواهد بود. تحلیلگران Danske Bank انتظار دارند پس از کاهش اثرات هوای گرم و تعدیل‌های فصلی سنگین در ژانویه، رشد به 220 هزار کاهش یابد. به طور کلی، شاخص‌های پیشرو نشان می‌دهند که شرایط بازار کار در بحبوحه چشم‌انداز رشد در حال بهبود، ضعیف باقی مانده است. دوره خاموشی FOMC از شنبه 11 مارس آغاز خواهد شد، بنابراین فدرال رزرو همچنان این گزینه را دارد که پس از گزارش مشاغل، بازارها را راهنمایی کند.

در همین حال، معامله‌گران آتی صندوق‌های فدرال رزرو به احتمال 76 درصد قیمت‌گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در نشست 21 تا 22 مارس، نرخ‌ها را 25 واحد پایه افزایش می‌دهد و احتمال افزایش 50 واحد پایه آن نیز 24 درصد است.


اشتراک گذاری:

  • GBP/USD از دست دادن زمین به عنوان بازگشت در دلار شروع می شود.
  • نگاه ها به پاول، رئیس فدرال رزرو و NFP ایالات متحده معطوف می شود.