پس از NFP، توجه به تورم ایالات متحده و نگرانی های رشد جهانی معطوف شد


اشتراک گذاری:

لونی بهترین در فضای ارزهای کالایی بود که با افزایش قیمت نفت خام و داده های قوی تر از حد انتظار از کانادا حمایت می شد. USD/CAD در نزدیکی 1.3400 پایین آمد و سپس به 1.3500 بازگشت و افزایش را کاهش داد. روز چهارشنبه، بانک کانادا تصمیم سیاست پولی خود را اعلام خواهد کرد. انتظار می رود که نرخ بهره اصلی را در 4.50 درصد نگه دارد.

در اینجا چیزی است که باید برای هفته آینده بدانید:

با توجه به اینکه در بسیاری از کشورها تعطیلات خواهد بود، آغاز هفته آرام به نظر می رسد. فعالیت بازار از روز سه شنبه به حالت عادی باز می گردد. معامله گران گزارش مشاغل مارس ایالات متحده را هضم خواهند کرد. اعداد مطابق با انتظارات بود. حقوق و دستمزد غیرکشاورزی 236000 افزایش یافت که کمترین افزایش در دو سال اخیر است، اما در عین حال نشان دهنده بازار کار سالم است.

اعداد تورم هفته آینده می تواند در مورد مسیر بالقوه سیاست پولی شفافیت ایجاد کند. در روز چهارشنبه، شاخص قیمت مصرف کننده مارس (همچنین دقیقه FOMC) و در روز پنجشنبه، شاخص قیمت تولید کننده است. خرده فروشی و اعتماد مصرف کننده در روز جمعه چشم اندازی از وضعیت مصرف کننده ارائه می دهد.

تحلیلگران به پیگیری استفاده از تسهیلات بانک مرکزی و خروج سپرده های بانکی ادامه خواهند داد. نگرانی‌ها در مورد صنعت بانکداری همچنان محو می‌شود، اما برای اعلام پیروزی خیلی زود است. فصل جدید درآمد از هفته آینده آغاز می شود. در روز سه‌شنبه، چین تورم ماه مارس و روز پنج‌شنبه، داده‌های تجاری را گزارش خواهد کرد.


AUD/USD بسته شدن هفتگی دیگری را در حدود 0.6650 پست کرد زیرا همچنان با مشکلات بالای 0.6700 روبرو است. را بانک رزرو استرالیا (RBA) نرخ بهره را بدون تغییر روی 3.60 درصد گذاشت و فرماندار لو گفت که این به معنای پایان چرخه انقباض نیست. هفته آینده، استرالیا منتشر خواهد شد گزارش اشتغال اسفند. پیش بینی می شود 41600 شغل افزایش یابد و نرخ بیکاری در 3.5 درصد باقی بماند.

این مقاله را دوست دارید؟ با پاسخ دادن به این نظرسنجی ما را در بازخورد یاری کنید:


منبع: https://www.fxstreet.com/news/forex-today-after-nfp-attention-turns-to-us-inflation-and-global-growth-concerns-202304071556

علیرغم افزایش روز جمعه پس از NFP، میزان شاخص دلار آمریکا چهارمین کاهش هفتگی متوالی را در حدود ساعت 102.00 ثبت کرد. به پایین ترین سطح ماهانه رسید، اما با تثبیت بازدهی ایالات متحده، تا حدودی بهبود یافت. یورو/دلار آمریکا به حرکت صعودی خود ادامه داد و بالاترین رقم بسته هفتگی در یک سال گذشته را به ثبت رساند که با حمایت از انتظارات جنگ طلب از بانک مرکزی اروپا (ECB) همراه بود. یورو به مرز 1.1000 نگاه می کند.

پوند در میان برترین بازیگران هفته قرار گرفت. GBP/USD برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافت و بالاترین بسته شدن از 22 ژوئن را به ثبت رساند. با این حال، نتوانست بالای 1.2500 نگه دارد. ین ژاپن نیز در حالی که بازار اوراق قرضه به رکود اشاره می کند، عملکرد بهتری داشت. USD/JPY حدود ساعت 132.00 بسته شد و در محدوده ای آشنا نگه داشت. عصر جدیدی در بانک ژاپن آغاز می شود زیرا کازوئو اوئدا جایگزین هوروهیکو به عنوان فرماندار می شود.

بازارها به حرکت سریع خود ادامه می دهند. یک ماه پیش، بانک سیلیکون ولی (SVB) هنوز نسبتا ناشناخته بود. بعدها، بحران بانکی فرا رسید و اکنون به نظر می رسد که این آغاز نگرانی در مورد رشد جهانی پس از داده های اقتصادی ضعیف تر است. فدرال رزرو (فدرال رزرو) از بالقوه «نرخ های بهره بالاتر برای طولانی تر» به «افزایش علی رغم آشفتگی» رسید و اکنون هیچ راهنمایی رو به جلو مشخصی وجود ندارد. بازار اوراق قرضه در بحبوحه نگرانی های رشد جهانی، انتظارات را از «بالاتر برای مدت طولانی تر» به کاهش نرخ تا سه ماهه سوم تغییر داد. پس از داده‌های اخیر، از جمله گزارش مارس جابز ایالات متحده، فدرال رزرو (فدرال رزرو) و بسیاری از بانک‌های مرکزی به نظر می‌رسد برای آخرین دور افزایش نرخ بهره آماده هستند، قبل از اینکه مکث کنند.

با وجود تعجب شاهین از بانک رزرو نیوزلند (RBNZ) با افزایش نرخ ها به میزان 50 واحد پایه، NZD/USD هفته را پس از برگشت از 0.6380 با اندکی کاهش در 0.6240 به پایان رساند.