هواساز چیست؟ معرفی انواع هواساز صنعتی و خانگی فریدون روحی سلوط-بتا تهویه

هواساز چیست؟ معرفی انواع هواساز صنعتی و خانگی فریدون روحی سلوط-بتا تهویه

در دستگاه های هواساز متناسب با کاربری پروژه از انواع فیلتر ها می توان استفاده نمود. فیلتر آلمینیومی ( قابل شستشو )، فیلتر کیسه ای، هپا، اولپا، پلیتد و … جهت پاکسازی و فیتلراسیون هوای ورودی به هواساز مورد استفاده قرار می گیرد. جهت مشاوره خرید انواع هواساز با توجه به نوع پروژه و همچنین استعلام قیمت با کارشناسان مجموعه تهویه آر.پی.آسا در ارتباط باشید. منظور از ظرفیت هواساز همان میزان حجم هوای تولیدی در زمان معین برای یک محیط خاص می باشد . این میزان حجم هوای تولیدی سیستم در واحد زمان را اصطلاحا تحت عنوان دبی حجمی هوای تولیدی می شناسیم . به منظور محاسبه ظرفیت این دستگاه ها بهتر است بدانیم در داخل محیط طراحی نیاز است که چند بار در ساعت هوا تعویض گردد .

در کل هر دستگاهی که بخواهد با سیکل تبرید تراکمی (مانند کولر گازی یا داکت اسپلیت یا دستگاه های جدیدی مانند GHP و VRF) کار کند، دارای کمپرسور بوده و با توجه به ظرفیتش، مصرف برق دارد. امروزه برای تولید هوای مطبوع و کنترل دما در بسیاری از اماکن عمومی، تجاری و صنعتی از دستگاه های هواساز استفاده می شود. با استفاده از دستگاه هواساز در تمامی فصول سال می توان دمای مناسبی در محیط ایجاد کرد. در بسیاری از مناطق عمومی از دستگاه هواساز به عنوان برترین روش تهویه مطبوع مرکزی در سرتاسر دنیا استفاده می شود.

هوارسان نیز بر اساس این دیتاها کار خود را درون محیط انجام می دهد. سیستم های کنترلی هوشمند در انواع مختلفی با قابلیت های هوشمند و مختلف طراحی شده اند که امروزه ساختمان و محیط را از بازرسی پیاپی دستگاه هوارسان بی نیاز می کنند. این دسته بندی می تواند در قیمت تمام شده هوارسان تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

در این نوع هواسازها CAV، همواره نرخ جریان هوای خروجی از دستگاه، ثابت می باشد و تغییر دمای فضای داخل ساختمان، با تغییر دمای هوای خروجی از دستگاه میسر می گردد. چنانکه با کم و زیاد کردن دبی آب عبوری از کویل سرمایش گرمایش بوسیله شیر سه راهه برقی دمای هوای خروجی از کویل تغییر می کند. چنانچه در فصل سرما، نیاز به ایجاد دماهای متفاوتی در زون های مختلف ساختمان باشد، می توان با استفاده از کویل های بازگرمایش در مسیر کانال اصلی هر زون و عبور آب گرم از درون لوله های آن، به دمای مورد نظر در آن زون دست یافت. امکان استفاده از هیتر الکتریکی نیز بجای کویل آبگرم وجود دارد. کنترلر دستگاه با توجه به مقایسه دمای هوای اتاق با دمای مورد نظر Set point، به موتور شیر سه راهه فرمان داده و مسیر آب عبوری از کویل سرمایش یا گرمایش را معمولا به صورت تدریجی کم و زیاد می کند.

فیلتر هپا (HEPA)

با عبور هوا از روی این کویل، هوای سرد شده از طریق کانال ها به محیط منتقل می شود و آنجا را سرد می کند. برای تنظیم رطوبت هوا ساز با استفاده از انواع رطوبت زن ها رطوبت هوای مورد نظر را تنظیم می کند. نوع خانگی این دستگاه به منظور کاهش و افزایش دمای آپارتمان (متناسب با فصل) و همچنین کاهش آلاینده های محیط محل سکونت عموما دارای کویل سرمایشی ، کویل گرمایشی و یک سیستم فیلتراسیون نهایتا دو مرحله ای (فیلتر فلزی ، فیلتر کیسه ای ) می باشد .

انواع هوارسان براساس محل قرارگیری فن دمنده

نصب فلوسوئیچ در مسیر آب خروجی اواپراتور به سمت کویل آب سرد تجهیزات تبادل حرارتی (مانند فن کویل‌ها و هواسازها ) بمنظور فرمان Stop به چیلر در زمان خاموش شدن پمپ‌های سیرکولاتور مدار سرمایش الزامی است. به عبارت دیگر هوارسان یکی از پرمصرف ترین دستگاه های صنعت HVAC به شمار میرود که میتواند نیازهای متعددی را در این زمینه برآورده سازد و وظیفه اصلی آن تنظیم گردش هوا در سیستم های تهویه مطبوع است. دستگاه هواساز هوا را از بیرون می گیرد و با تمیز کردن، خنک کردن یا گرم کردن آن هوا را مطبوع می کند و حتی ممکن است بسته به نیاز کاربر آن را مرطوب کند.

برای ثبت درخواست، دریافت مشاوره و استعلام قیمت، با شماره ۰۹۱۲۷۷۴۹۹۳۹ سایت تماس حاصل کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و همچنین اطلاع از قیمت ها با یکی از شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. کلیک کنید و درباره راهکارهای کنترل آسم و آلرژی بیشتر بخوانید. ابتدا در دهه 80 میلادی به این نتیجه رسیدند که می‌توان از آمونیاک به عنوان یک عامل خنک کننده استفاده کرد.

در نوع دوم هوای مورد نیاز به طور کامل درون ساختمان چرخانده شده و از همان هوا مجددا استفاده می شود. در نوع سوم نیز در محفظه ای تحت عنوان محفظه اختلاط، قسمتی از هوا از بیرون و قسمتی از درون ساختمان تامین شده و در محفظه یاد شده میکس می شود. با گسترش تولید و استفاده از انواع هوارسان، این سیستم ها در ظرفیت ها و قابلیت های مختلفی با تفاوت هایی در اجزا، تولید شده اند. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت مانا تهویه نقش جهان می باشد. کاربرد این سیستم ها نیز در محیط های صنعتی با ظرفیت های بالاست. هواساهای هایژنیک سهند هواساز از ظرفیت cfm 2500 تا cfm تولید می‌شوند.

  • هواساز هایژنیک با توجه به شرایط ویژه‌ای و مزیت‌ها و تکنولوژی‌های موجود 99% پاکی را در محیط به وجود می‌آورد که همین موضوع سبب می‌شود تا از چنین دستگاهی در تهویه محیط‌های ایزوله و کلین روم Clean Room استفاده شود.
  • برای سفارش دستگاه هواساز صنعتی سهند هواساز می‌توانید با ما تماس بگیرید.
  • مانا تهویه تلاش گرده تا بتواند انواع دیگ چگالشی در تهران را به تهرانیان عزیز ارائه دهد.
  • ولی با توجه به اینکه در فرهنگ گفتاری ایران کلمه هواساز جا افتاده است به همین علت بیشتر از کلمه هواساز به جای هوارسان استفاده می شود.